Citat:
Ursprungligen postat av PepperJack
Halloj.
Har under min ungdom lyckats dra på mig skulder till fogden (Ca 40.000) för diverse "hyss" och känner nu att jag vill bli av med skulden.
Jag har sedan ungefär ett år tillbaks jobb, och fick relativt nyligen fast och jag känner att det är dags att ta tag i det nu.
Men jag vill helst inte leva på ett existensminimum då jag bokat resa i sommar och kommer behöva mer än bara så att jag klarar mig, och jag undrar därför om någon vet ifall det går att komma överrens om en summa istället för att dom bara ska plocka vad dom anser är rimligt. Hörde om en polares polare som kommit överrens om något sånt, men vet inte ifall det bara är skitsnack eller rykten och skulle därför vilja kolla här först och se om det finns någon som vet hur det ligger innan jag ringer och snackar med dom på fogden.
Tack på förhand.
Har du fast anställning så betalar du ju av 40 papp jävligt snabbt. Vad jag vet så tvingar inte fodgen dig till existensminimum på sånna summor utan gör utmätning på din lön på kanske 4 tusen.
Har dom dragit något på den lönen du fått i ungefär ett år? Annars kan du ju ducka tills du fått din resa och sedan pumpa in 5-6 tusen i månaden så är det över på lite mer än ett halvår.