• 1
  • 2
2012-04-18, 03:17
Medlem
Hej, jag undrar var i Miami man ska bo om man ker dit som turist? Avser tv barndomspolare i 25-rsldern, r mest inne p att bo nnstans p Miami Beach. Har absolut ingen koll p var man ska bo, det r en sjukt lng strand s det r svrt att veta var det finns ngot intressant. Som jag sett s verkar det mesta finnas p sdra Miami beach? Nra till stranden r en frdel men inte en prioritet, det viktigaste r vl att det ska finnas stllen att ta p, handla p, och finnas ngot intressant, grna klubbar ocks. Sen finns ocks Bay Harbor, skulle det kunna vara ngot? Eller finns det kanske ngot annat som skulle passa bttre? Tacksam fr svar
Citera
2012-04-18, 04:18
Medlem
Bara hitta nt i rtt prisklass som verkar vettigt, i sdra south beach D har ni nra till allt.
Det r inte jttestort!
Citera
2012-04-18, 05:47
Medlem
Pappan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoN-PhiXioN
Hej, jag undrar var i Miami man ska bo om man ker dit som turist? Avser tv barndomspolare i 25-rsldern, r mest inne p att bo nnstans p Miami Beach. Har absolut ingen koll p var man ska bo, det r en sjukt lng strand s det r svrt att veta var det finns ngot intressant. Som jag sett s verkar det mesta finnas p sdra Miami beach? Nra till stranden r en frdel men inte en prioritet, det viktigaste r vl att det ska finnas stllen att ta p, handla p, och finnas ngot intressant, grna klubbar ocks. Sen finns ocks Bay Harbor, skulle det kunna vara ngot? Eller finns det kanske ngot annat som skulle passa bttre? Tacksam fr svar
Det beror lite p hur lnge ni tnkt stanna. Om det r lngre n en vecka rekommenderar jag en lgenhet. Sjlv var jag dr i hstas och bodde p Daddy'O Hotel. Hotellet var riktigt frscht och hyffsat billigt men lg inte jtte bra enligt dina krav. Taxi kostar ju ingenting s det blev ett par turer men vi tog ven bussen ngra gnger.
Har en polare som bodde i en lgenhet. En sjukt fin lya med tv rum och kk. Kostade inte heller en frmgenhet har jag fr mig
Citera
2012-04-18, 09:44
Medlem
Citat:

Det r i South Beach Sder om 20e gatan i sdra Miami Beach (som en liten notering r det inte Miami, Miami Beach r en stad fr sig sjlv) ni ska bo! Det r dessutom ltt att ta sig in till Miami med bussen.
Vill ni komma billigt undan s finns det ett par hostels i Sobe. Det finns en del hotell med verkomliga priser ocks t.ex. San Juan. r ni inte s prisknsliga r hotellutbudet enormt. Landremsan dr Miami Beach ligger r inte bredare n att det gr att promenera tvrs ver s man har gngavstnd till stranden var man n bor, trevligast r det naturligtvis att bo direkt p stranden, p Collins Ave strax norr om dr Ocean Drive slutar. kolla hotellens omdmen p tripadvisor.com innan ni bokar.
Citera
2012-04-18, 11:32
Medlem
Ett grymt tips r att bila ner till key west. S sjukt vackert hela vgen och du fr uppleva lite amerikansk kultur istllet fr bara blastbrst och crackheads.
Citera
2012-04-18, 11:39
Medlem
Tack fr tipsen. Kommer vara dr en vecka. Har ocks tittat p Daddy O, men om man kollar street view p Google maps verkar det inte finnas s mycket runt om, samt att det r lngt norrut. r mest inne p Collins Hotel som ligger vid 65th, ska man kanske satsa p ngot lngre sderut?

Hade tnkt hyra bil 2-3 dagar. Hittills r listan:
Art Deco District
Downtown
Key West
Everglades
Bay Harbor

ngot mer som r vrt att se?
Citera
2012-04-18, 15:28
Medlem
Pappan89s avatar
Citat:
Tack fr tipsen. Kommer vara dr en vecka. Har ocks tittat p Daddy O, men om man kollar street view p Google maps verkar det inte finnas s mycket runt om, samt att det r lngt norrut. r mest inne p Collins Hotel som ligger vid 65th, ska man kanske satsa p ngot lngre sderut?

Art Deco District
Downtown
Key West
Everglades
Bay Harbor

Ja, det ligger rtt hgt upp. Om ni r sugna p en heldags shopping och ni inte har ngot emot stora kpcenter s kan jag stark rekommendera Sawgrass Mills ett par mil norrut frn Miami.
Citera
2012-04-18, 16:34
Medlem
Kan rekommendera hotel18. Bodde dr sjlv nu i 2 dagar och p annat i 5 dagar. Hotel 18 frscht boende mnga unga amerikaner bor dr och med gratis wifi kan behvas nr man ska ta reda p saker och ting.
Citera
2012-04-18, 17:27
Medlem
Citat:

Art Deco District
Downtown
Key West
Everglades
Bay Harbor

Bo inte s lngt norrut! Dr finns i princip ingenting mer n hotell! Gr som jag sa, bo sder om 20e gatan, ni kommer ngra er om ni bor mitt i ingenting!

Ard Deco District r South Beach det utforskar ni till fots. Downtown krver ingen bil, ta bussen dit. Everglades krver bil om ni inte ker med en utfrd dit, bil rekommenderas.

Key West r fint men har ni bara en vecka p er s r det inte vrt det, man br lgga allra minst en hel dag dr, d gr 3 dagar t till denna utfrd.
Shoppa kan ni gra i Miami, Dolphin Mall r i princip lika bra som Sawgrass Mills fast lite mindre.

Titta p www.floridasidan.se fr lite tips.
Citera
2012-04-19, 09:28
Medlem
Jag hittade ett riktigt klipp nr jag var i Miami senast. Starlite Hotel. Lg p Ocean Drive (South Beach) och du har drmed stranden precis ver gatan. Det sjukaste var priset = 600:- per natt fr ett dubbelrum.

Perfekt lge, trevlig personal, bar p hotellet och oslagbart pris.
Citera
2012-04-19, 09:46
Medlem
Vissa sger sder om 20th street, ja skulle nog sga sder om 15th street om man tvunget ska bo p Miami Beach.

Annars r Downtown och hotell nra Bayfront Park att rekommendera.
Citera
2012-04-19, 18:14
Medlem
luckylucazs avatar
Citat:
Tack fr tipsen. Kommer vara dr en vecka. Hade tnkt hyra bil 2-3 dagar. Hittills r listan:
Art Deco District
Downtown
Key West
Everglades
Bay Harbor

Jag tyckte Little Havana var en hjdare i Miami (enklast att beska med bil). Bayfront Park med live musik om kvllen var en annan.

Att hyra bil 2-3 dagar och gra bde Key West och Everglades r optimistiskt. Samtidigt tycker jag bgge r vldigt sevrda. Jag hade hyrt bil lite lngre och beskt bgge. Nu hller jag kanske lite hgre tempo n den genomsnittlige turisten, men jag tycker 2 dagar i vardera plus 3 dagar i Miami r en hyfsad plan om man bara har 7 dagar totalt. Det tar ca 4h att kra ner till Key West non-stop (dock kommer ni vilja gra stopp p vgen).

Fr du nd tid ver r Fort Lauderdale, "Amerikas Venedig", vackert
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in