Kanske lite förhistoriskt med "lägenheter till arbetare"... vad är en arbetar idag egentligen? Själv hyr dom lokaler av ledarfackförbundet till sitt kontor, snacka om kontraster.
Jag bodde där, men dom ville inte släppa in mig eftersom jag är egen företagare. Ganska skruttigt med folk som smyger omkring och beter sig skumt.
Inga hyror som passar "arbetare", men heller inget blodigt.
Generellt sett blir man väl stiftelse som bolag för att man vill dölja nåt eller?
finns ett "omdömme"
https://plus.google.com/105193139676...ut?gl=se&hl=sv
Ännu en kväll mitt i arbetsveckan som grannen på 3an är apfull och sjunger till musiken som hakar upp sig i den skrällande billiga stereon. Man känner sig verkligen som en arbetare i fonden, upp och jobba imorgon bitti.
Eller ibland så är det dem på 4an som kör boten Anna på repeat och varierar volymen hela tiden. Dessa grannar har nog fått en hyresrätt här i Johannesfred för att de så bra på att störa andra. Eller så att de blivit vräkta av sin tidigare hyresvärd för att de inte störde tillräckligt. vad vet jag. Det skulle kunna vara annorlunda. Jag som jobbar på dagen och vill sova på kvällen slipper dessa fyllskallar till grannar som uppenbart inte behöver gå upp tidigt på morgonen. Skicka ut dem!!!!!!!!!!!! Ja, jag har ringt störningsjouren minst 4 ggr under 1 år och de är väldigt duktiga och trevliga. Men sedan da? Vad är det för mening med ett samarbete med störningsjouren om fyllskallarna fortsätter festa på nätterna? Men det är väll mig det är fel på. Jag får ta och anpassa mig. Jag skall ta ett nattjobb så att mina fester är hela morgonen, jag kan sjunga riktigt falskt och högt så det är inga problem. Skall köpa mig en gammal risig stereo som låter riktigt illa när man spelar högre än den klarar så att det distar. Sedan spelar det ingen roll vad klockan är eller vilken dag det är, kör så mycket man orkar. Arbetaren i Johannesfred. (Allt annat än lugn och fred).