Aurikorantakoti är ett rehabiliteringshem i Pyhäsalmi norra Finland för personer med psykiska eller alkohol problem och varje person som bor i Aurikorantakoti betalar ca 400 euro (ca 4000 kronor) i matavgift i månaden men maten är dålig och undermånlig så det är helt klart att man använder en del av matpengarna till annat än mat då man har gröt 4-5 gånger och ibland 6 gånger i veckan och jag har sagt åt personalen att jag inte tycker om gröt och att man har gröt ganska ofta men personalen säger att man har gröt ofta av den orsaken att alla andra än jag tycker jättemycket om gröt och jag har frågat av varenda en som bor på Aurinkorantakoti om dom är jätteförtjusta i gröt och varenda en av dom alla säger att dom inte alls tycker om gröt då dom trötnat på gröt då man har gröt nästan dagligen och så säger varenda en att personalen säger samma sak åt dom som åt mej alltså alla andra än ni är jätteförtjusta i gröt så därför har vi gröt då alla andra villa ha gröt så ofta som möjligt.
Personalen säger att man nog har annat än gröt också men då menar dom t.e.x. välling eller morotspuresoppa eller dylikt och mjölkpotatis har man ganska ofta och detta är inget skämt och matlistan manipuleras först godkänner myndigheterna matlistan men sen sätter dom papperslappar på matlistan där det står gröt över där det står t.e.x. vinersnitzel eller köttbulllar potatis och tar en kopia av matlistan och sedan hänger dom upp den på anslagstavlan eller ibland har dom gröt i alla fall fast det står t.e.x. köttsoppa på matlistan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!