• 8
  • 9
2013-05-25, 22:45
Medlem
QwE.rtYs avatar
Jag ser det verkligen inte som en omöjlighet att vi som du påpekar lever i en illusion, att vi egentligen bara kan vara en slags "kod" som finns och där våra hjärnor skapar en illusion om vad verkligheten är för någonting.

Men om det inte finns någon mening med någonting, vad är då meningen med att sprida ett sådant budskap på flashback, så ett dussin filosofi intresserade grabbar och tjejer kan diskutera det här. Vi kan likväl skratta åt det likväl som vi kan skratta åt svenssonlivet.

Ta mig inte fel, jag förstår vad du menar TS, men vi är förbannat fast i den här illusionen likväl vi vill eller inte, enda utvägen blir annars ett hopp med huvudet före från eifeltornet. Nej, jag ser inte din poäng med att sitta och skratta åt allt, när det enda vi har är att göra det bästa av vår situation.

Jag tycker för det mesta det är gott att leva, vill fortsätta med det tills det är min tur att gå.
Citera
2013-06-03, 16:35
Medlem
Det är en illusion att allt kan vara illusion.
En illusion kan inte vara illusion
om den inte har nåt verkligt att jämföras med.

Det är som dom som högtidligt försäkrar
att det är sant att det inte finns nån sanning.

Du begriper inte och du håller inte med.
Stackars vilsegångna får...
Citera
2013-06-04, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
TS, jag skrattar åt dig för att du ser dig själv som djup och du tror att du avslöjat något stort. Du är en jävla tönt.

What he said.
Tro inte du vet ett skit, enbart jag som kan ha möjlighet att komma på sanningen.
Citera
2013-06-05, 19:43
Medlem
johanjosefssons avatar
Hehe förstår precis vad TS menar. Faktum är ju att där sitter dessa personer som tjänar flera miljoner i månaden och i sina finsydda mörka kostymer och läser upp massa strunt och floskler som ingen förstår.

Mycket i världen som ska vara så förbaskat korrekt! Och en målchans i fotboll är LIVSFARLIGT!!!! Men faktum är att vi människor är ett tvåbent flockdjur, nära besläktat med apan,fastsatta på ett snurrande jordklot utan nån som helst kontakt med resten av världen.

Om vi tar ner allt i molekyler så är vi inte så jävla viktiga ändå. USA kan stå där med sitt in-god-we-trust och gråtrunka över sin frihetsgudinna, men faktum är att vi inte betyder ett PISS i universum. Jag skrattar verkligen åt alla pajaser som tror dom är något, som tror dom är lite viktigare och vet lite mer. Och ja TS, jag skrattar också åt dom där ambassadörerna och juppisarna i armanikostym som tjänar flera miljoner men inte förmår sig göra något vettigt med pengarna eller ens fixa till sin flintskalliga hjässa utan döljer hela existens med en tupè.

Senast redigerad av johanjosefsson 2013-06-05 kl. 19:45.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in