2012-04-16, 21:55
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Enligt vivus.se får man första lånet på 4000:- helt gratis, alltså, om precis en månad vill de ha tillbaka precis 4000:- (de lånade pengarna). Hur kan detta fungera? Vad kan det finnas för dolda avgifter?
Citera
2012-04-16, 21:58
Medlem
kanske tar de en uppläggningskostnad för lånet.
Citera
2012-04-16, 22:06
Medlem
Zielfelts avatar
Troligtvis vill dom bara visa hur snabbt och smidigt det är att låna av dom.... Nästa gång kan du inte räkna med att få gratis, då kostar det säkerligen.
Ett sätt att ragga upp nya och för dom, förhoppningsvis återkommande, kunder.
Citera
2012-04-16, 22:14
Medlem
De räknar naturligtvis med att en viss procent av de som utnyttjar erbjudandet inte kan betala tillbaks och därför blir tvungna att ta ett nytt lån med avgifter. Med de övriga så har de passerat gränsen och tagit ett sms-lån och är eventuellt lättare att få att göra det igen.

Eller så är det ren välgörenhet.... välj själv.
Citera
2012-04-17, 09:01
Medlem
bojos avatar
Och kan du inte betala tillbaks efter 30 dagar kan du låna ytterligare 30 dagar till 10% kostnad för 30 dagar.

Det är nog där de räknar med att tjäna pengarna tror jag
Citera
2012-05-25, 02:24
Medlem
Jag sitter i knipan att jag ska betala hyran senast den 31a,. Men jag har 3 spänn på kortet. Har lovat mig själv att aldrig någonsin ta ett snabblån/smslån,.. Men jag börjar faktiskt överväga att låna 4000 från Vivus då jag kommer få tillbaka närmare 12 000 i skatteåterbäring innan midsommar. Är det någon som har erfarenhet av Vivus? var det verkligen gratis första gången??
Citera
2012-05-25, 03:47
Medlem
Bowls avatar
Jag har använt mig av Vivus och det har aldrig varit några problem, och JA, det första lånet är gratis, det vill säga du betalar bara tillbaka det beloppet du har lånat. Det finns inga fakturaavgifter och liknande utan är det 3000 du har lånat, skickar du tillbaka 3000 efter en månad eller om du nu väljer att förlänga lånet 30 dagar till för en viss avgift. Pengarna har jag alltid fått inom ett dygn o deras kundservice finns tillgänglig ganska länge på kvällarna. Dessutom är de ganska billiga i jämförelse med andra konkurrenter...

Oj vilket reklaminlägg detta låter som men ja, Vivus har fungerat bra för mig och det har som sagt aldrig varit några problem.
Citera
2012-05-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumibs
Jag sitter i knipan att jag ska betala hyran senast den 31a,. Men jag har 3 spänn på kortet. Har lovat mig själv att aldrig någonsin ta ett snabblån/smslån,.. Men jag börjar faktiskt överväga att låna 4000 från Vivus då jag kommer få tillbaka närmare 12 000 i skatteåterbäring innan midsommar. Är det någon som har erfarenhet av Vivus? var det verkligen gratis första gången??

Ring hyresvärden och förklara istället.
Om du har en vettig anledning till varför du saknar pengar så kan du säkert skjuta upp hyran en månad.
Förmodligen kan du t.o.m. få den uppskjutna månaden på avbetalning.
Citera
2012-05-27, 00:43
Medlem
Stormfires avatar
Vivus är helt lugnt, har använt det själv, och det är helt gratis första gången, dvs, inga extra kostnader.
Citera
2012-06-26, 11:15
Medlem
Deadshots avatar
Vivus är en riktigt smidig sida må jag säga. Har lånat där ett par gånger då det krisat, pengarna kommer in snabbt samt har dom en väldigt trevlig, snabb och professionell kundservice.

/DS
Citera
2012-08-05, 20:30
Medlem
Synesiss avatar
Kan jag räkna med att få in pengarna ikväll, eller måste jag vänta tills nästa bankdag? :/ Kommer kunna betala tillbaks redan om 1-2 dagar, men det viktiga är att jag har pengarna IKVÄLL! Helst inom en timme
Snabbt svar någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in