2012-04-16, 20:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Det är lättare att prata om svåra saker om man har nåt för händer, så min tanke är att laga mat ihop med en person

Jag vill ha nåt som behöver mycket förberedelser men inte så avancerad lagning. Sedan skall det helst gå att äta med händerna. Typ Tacos, el enchiladas, men det har ju folk ätit förut.

På det temat är det någon som kommer över Old el Pasos Enchilada kryddmix? Finns ingenstans där jag bor.
Citera
2012-04-16, 21:09
Medlem
christerys avatar
Tapas eller meze, sen är det bara börja surfa efter recept.

Smörgåstårta tänkte jag först, men det är ju bara gott och uppfyller inte riktigt handätningskravet.

Klämmor, typ med olika fyllningar. Pepparrot och rökt ren kanske, skagen, lax och romröra...

Men, sätt dig i bastun med öl och finsk grillkorv. Där diskuteras det bäst.
Citera
2012-04-17, 15:05
Medlem
Om du har en smörgåsgrill är varma smörgåsar ett alternativ.
Citera
2012-04-17, 15:18
Medlem
KloBengans avatar
Tacopaj kan du göra som variant på tacos, med en lite annorlunda twist. En person kan göra degen, någon annan hacka lök, steka köttfärs osv. Det tar dessutom ett tag att göra så då kan man avverka ämnet man har i åtanke.
Citera
2012-04-17, 17:49
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Sushi!
Citera
2012-04-18, 20:03
Medlem
banquets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham
Sushi!

Min första tanke!

Annars kan man ju hjälpas åt att förbereda tacos. Fondue behöver inte så mycket förberedelser förutom att skära/dela/koka upp men det tar rätt lång tid att äta och man är sådär lagom upptagen.
Citera
2012-04-20, 00:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Tack för alla svar, just nu lutar det åt tacos/enchiladas. Enchiladas för att det är lättar att äta.
Men jag tar gärna emot mer tips.

Sushi kan jag inte laga, och har aldrig ätit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in