2012-04-16, 13:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Var hittar man de filmer och ljudupptagningar som inte spelas upp för allmänheten?

Det gör du troligen inte, såvida ingen läcker ut dem.
Men det är rätt troligt att det inte kommer ske.

Nu är det väl enbart samtalet från tjejen som inte spelats upp.
Citera
2012-04-16, 13:58
Medlem
Folk här verkar ha ett behov av att alla "onda" personer har horn i pannan och basröst. Sluta titta så mycket på amerikansk skitfilm.
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Åtminstone får de filma i rättssalarna i Norge, I Sverige hade vi bara fått hört ett en ljudstream.

Något liknande har tack och lov aldrig skett i Sverige. Eller sänder man live/filmar i Norge vad gäller alla uppmärksammande mordfall?
Citera
Medlem
konanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Var hittar man de filmer och ljudupptagningar som inte spelas upp för allmänheten?
De kommer säkert upp på nätet inom en närmre framtid (några timmar till dagar).
Citera
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockstarkilla
Varför grät karln?

Han fick se sitt manifest, eller film... Hur det nu var
Citera
2012-04-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En person i minuten dödade han på Utöya.
Effektiv.
Citera
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elanin
De flesta av er har helt fel, han grät inte för spridningen utav propaganda, han bröt inte ihop för något medlidande gentemot offren. Anders Breivik har ett starkt rättspatos (rättspatosets korrekthet går att diskuteras, men det är ovidkommande).

För honom var det en påminnelse utav en idealistisk värld som blev förstörd. Det är som jag relaterar till Sverige idag (även om jag har ganska annorlunda åsikter), Sverige var en gång ett idealistiskt, homogent land med väldigt få konflikter, utanförskap, kriminalitet, vi toppade OECD listan, skolan var bra mycket över medel, människor hade en heder, en pliktkänsla. Sverige var ett idylliskt land, idag är Sverige något helt annat.

Är fullständigt övertygad om att det var därför. På sitt uppskruvade närmast psykotiska sätt, givetvis. Men jag kan också relatera till Sveriges förändring, det är ju nästan så att jag själv börjar gråta när jag tänker på det.

Citat:
Ursprungligen postat av blown
För mig är Breivik ett nöt av stora mått.

Genom sina våldshandlingar så har han grusat alla möjligheter för en öppen debatt om invandring och islam, för en lång framtid, och jag hoppas han förstår det. Att mörda ett gäng ungdomar är inte konstruktivt, konstigt nog..... derp.

Jag hoppas att han en dag inser att han förstört alla möjligheter till kritik mot islam. Ingen kommer kunna peka på de uppenbara farliga aspekterna med islam, utan att bli förknippad med hans våldsdåd, och självklart kommer ingen vilja bli förknippad med honom för sina högst sunda åsikter kring islam.

Fullständigt omvänd effekt. Folk kommer samlas bakom multikultirörelsen i sitt hat mot Breivik.

Så är det. Det pratas ofta om folk som "går extremhögerns ärenden", jag skulle vilja påstå att det här isåfall är extremvänsterns motsvarighet.
Citera
Medlem
snillet_1s avatar
Fascinerande hur otroligt övertygad Breivik måste vara om sina goda intentioner, med tanke på hur samlad han verkar i salen. Till synes oberörd när man läser upp namnen på offren... Svårt att fatta. Men visst är han sammanbiten.
Citera
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Finns det klipp på när han gråter tro?
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse207
Den är inte ren. Både ljud och bild var exakt samma som nrk/svt när de visade övervakningsfilmerna från Oslo och när de beskrev exakt hur folk dog av bomben.

Du läste inte mitt inlägg, va?

Jag tror inte att någon stream visade ovanstående, förutom möjligtvis någon rysk stream.
Senast redigerad av Acid-Brain 2012-04-16 kl. 14:01.
Citera
Medlem
konanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockstarkilla
Varför grät karln?
De visade hans ~10min långa "propagandafilm". Han "grät" i slutet av den.
En riktig narcissist.
Citera
2012-04-16, 14:00
Medlem
foreverstallones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Han fick se sitt manifest, eller film... Hur det nu var

Det är EN teori ja... Varför pratar folk som om det vore en självklarhet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in