Citat:
Ursprungligen postat av Elanin
De flesta av er har helt fel, han grät inte för spridningen utav propaganda, han bröt inte ihop för något medlidande gentemot offren. Anders Breivik har ett starkt rättspatos (rättspatosets korrekthet går att diskuteras, men det är ovidkommande).
För honom var det en påminnelse utav en idealistisk värld som blev förstörd. Det är som jag relaterar till Sverige idag (även om jag har ganska annorlunda åsikter), Sverige var en gång ett idealistiskt, homogent land med väldigt få konflikter, utanförskap, kriminalitet, vi toppade OECD listan, skolan var bra mycket över medel, människor hade en heder, en pliktkänsla. Sverige var ett idylliskt land, idag är Sverige något helt annat.
Är fullständigt övertygad om att det var därför. På sitt uppskruvade närmast psykotiska sätt, givetvis. Men jag kan också relatera till Sveriges förändring, det är ju nästan så att jag själv börjar gråta när jag tänker på det.
Citat:
Ursprungligen postat av blown
För mig är Breivik ett nöt av stora mått.
Genom sina våldshandlingar så har han grusat alla möjligheter för en öppen debatt om invandring och islam, för en lång framtid, och jag hoppas han förstår det. Att mörda ett gäng ungdomar är inte konstruktivt, konstigt nog..... derp.
Jag hoppas att han en dag inser att han förstört alla möjligheter till kritik mot islam. Ingen kommer kunna peka på de uppenbara farliga aspekterna med islam, utan att bli förknippad med hans våldsdåd, och självklart kommer ingen vilja bli förknippad med honom för sina högst sunda åsikter kring islam.
Fullständigt omvänd effekt. Folk kommer samlas bakom multikultirörelsen i sitt hat mot Breivik.
Så är det. Det pratas ofta om folk som "går extremhögerns ärenden", jag skulle vilja påstå att det här isåfall är extremvänsterns motsvarighet.