Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag betackar mig, är less på allt pseudopsykologiskt dravel från herr Pretentiös & co.
Dessutom, har inte rättegången visat med all önskvärd tydlighet att man inte bör lita på allt som psykologer/psykiatriker häver ur sig? Tänk på det när du gräver vidare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Modersf%C3%B6rol%C3%A4mpning
Så precis allting som har hänt under Breiviks tidiga uppväxt är bara att bortse ifrån
i förhållande till den han utvecklades till att bli i vuxen åldern.
Det spelar absolut ingen roll vad han än har uppevt, hur moder eller fader än bett sig mot
honom? För det har ingen alls relevans till händelserna 22/7-2011?
Inget "pseudopyskologiskt dravel" kan på något minsta sätt ha spelat in hur han formades,
hur hans själsliga beskaffenhet ser ut?
Vet du vad, NothingToLose? Jag tror att ingenting, absolut ingenting, får "komma i vägen"
som stör bilden av en rationellt tänkande, logisk och sund Anders Behring Breivik vid
planläggningen och genomförandet av sina "nödvändiga" handlingar i Oslo och på
Utöya en regnig julidag 2011.
Eller hur? Människan Breivik det året står fri från all "tramsig pseudopsykologisk" påverkan?
För övrigt kan väl bara konstateras att somliga nu torde ha blivit riktigt bruna om
käften efter allt slickande av Breiviks tempelriddarröv.