Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-16, 00:22
  #6397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Om man är otillräknelig så betyder det att man inte kan ansvara för sina kriminella handlingar.
Tja, det är så lagstiftningen ser ut i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Man kan säga att det är din sjukdom som gjorde att du begick handlingarna.
Japp.
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Du är så psykiskt sjuk att du inte vet vad du håller på med för om du hade vetat det hade du kunnat dömas till fängelse+förvaring.
Öh nej. Jag skulle vilja vända på det. Om du är så sjuk att du inte vet / förstår vad du håller på med så är du otillräknelig. Men det finns fall där vederbörande vet vad man håller på med, men ändå är att betrakta som otillräknelig.
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Om vi säger att Breivik är psykiskt sjuk och otillräknelig men medicineras och blir frisk. Om vi alltså säger att han kommer till insikt om att han har dödat 77 personer och han absolut inte skulle göra det om han var frisk. Då får den friska Breivik ta straffet för något som den sjuka Breivik har gjort. Inte schysst.
Den friska och den sjuka Breivik är en och samma person. Om man begår ett brott och är helt omedveten om vad man ställer till med, så måste den omständigheten ändå vara lindrande i sig. Exempelvis: Jag trampar på en kvist som går av. Denna är kopplad till en fjärrutlösare som detonerar en atombomb över Sergels torg. Det får fruktansvärda konsekvenser, och jag har ett (kausalt) ansvar, men moraliskt och juridiskt har jag inget ansvar.
Citera
2012-06-16, 00:25
  #6398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
De allra flesta som har träffat Breivik säger att han inte är sjuk (i bemärkelsen otillräknelig). Han var t.ex. under dygnsobservation i 3 v. men ingen såg då att han var psykotisk.
Ja, detta är ju verkligen problematiskt. just sådana här omständigheter gör att jag är verkligt nyfiken på hur domslutet blir. Man kan faktiskt argumentera övertygande åt bägge hållen.
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Dock tror jag inte att detta är en äkta rättegång. Jag tror att det är bestämt att han ska läggas in på psyket. Man håller redan på och bygger ett enmanssjukhus till honom på Ila och ändrar lagen för hans skull så att han kan låsas in för alltid om han bedöms som otillräknelig.
Konspirationsteorier.
Citera
2012-06-16, 00:32
  #6399
Medlem
Citat:
Öh nej. Jag skulle vilja vända på det. Om du är så sjuk att du inte vet / förstår vad du håller på med så är du otillräknelig. Men det finns fall där vederbörande vet vad man håller på med, men ändå är att betrakta som otillräknelig.
Okej, du har säkert rätt där. Jag börjar bli trött och ska gå och sova.

Citat:
Den friska och den sjuka Breivik är en och samma person. Om man begår ett brott och är helt omedveten om vad man ställer till med, så måste den omständigheten ändå vara lindrande i sig. Exempelvis: Jag trampar på en kvist som går av. Denna är kopplad till en fjärrutlösare som detonerar en atombomb över Sergels torg. Det får fruktansvärda konsekvenser, och jag har ett (kausalt) ansvar, men moraliskt och juridiskt har jag inget ansvar.
Då är frågan om du ska straffas för något som uppenbarligen var en olycka.
Citera
2012-06-16, 00:34
  #6400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Konspirationsteorier.
Det med enmanssjukhuset är i alla fall ingen konspirationsteori och inte Lex Breivik heller.
Citera
2012-06-16, 00:41
  #6401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Intressant artikel som tar upp den här dagens teman från rättegången:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/va...ik_7281463.svd

Det är intressant att Husby & Sörheim lanserar idéen att den primära ideologin är en vålds- och mordsideologi, och att tvångstankar kring att döda är det primära. Den högerextrema retoriken är då ett sätt att skyla över en mer avvikande / sjuklig primär ideologi. Låter väldigt troligt enligt mig.
Min teori är dock att schizofrenikortet icke fungerande, samt att aspergerkortet icke fungerande. Såldes försöker marxisterna hitta på annat, helt enkelt av den anledning att Breivik har rätt och man vill på alla sätt förhindra honom att sprida sanningen. Endast Breivik får utstå såna här löjliga påståenden. Har någon sk "extrem" muslim någonsin fått sin psykiska hälsa ifrågasatt? Eller blivit anklagad för att drivas av blodlust och inte av pedofilen Muhammeds krigskoran? Marxisterna kanske inte är medvetna om att det är sanningen men deras politiska religion, kulturmarxism, är det 100% och är utformat för att bryta ner oliktänkande.

Man direktsänder inte när han talar och får efter rettssaken höra marxister sammanfatta dagen med en målning av Breivik som en högerextrem, känslolös och psykiskt sjuk nazist fascist rasist. Sen har vi hela den rödgröna mediaröran som kör in den vinklade bilden av Breivik ner i våra halsar och penetrerar oss med sina indoktrineringssnoppar. Om den här bilden de målar upp av honom nu var sann, varför behöver de bevisa det hela tiden istället för att låta oss själva se och höra vad Breivik har att säga istället för att kategorisera honom som "högerextrem" med en sk "förvriden" världsbild?
__________________
Senast redigerad av Govava 2012-06-16 kl. 01:17.
Citera
2012-06-16, 01:02
  #6402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Govava
Kul teori men den korrelerar icke med allt slit han la ner på sitt manifest och film som fick honom att gråta. Inte heller med hans politiska engagemang i fremskrittspartiet och på internetforum.
Alltså teorin går inte ut på att han inte är högerextremt. Utan den säger att han är högerextrem som en förevändning för att legitimera hans dödande.
Citat:
Ursprungligen postat av Govava
Att hävda att hans politiska intresse var en mantel för hans lust för våld och blod är en ren konspirationsteori som dessutom motsäger sig det faktum att han som tonåring var den som gick emellan hans klasskamrater och stoppade bråk, samt att han själv har verifierat att hans vänner kan verifiera att han aldrig skulle göra en fluga förnär vilket så vitt jag vet är obestritt.
Om detta alltså är en konspirationsteori, vilka utöver Breivik själv ingår iså fall i konspirationen ?
För övrigt så menar man alltså inte att han är en våldsam person i den betydelsen att han ofta skulle hamna i slagsmål eller liknande. Det man menar är att han har en fix idé om att döda, och att detta driver honom i stort. Så vardagsbetraktelser av det slaget är ovidkommande. Det han gjorde på Utöya är vidkommande.
Citat:
Ursprungligen postat av Govava
Min teori är dock att schizofrenikortet icke fungerande, samt att aspergerkortet icke fungerande.
Jag måste säga att jag blir ganska förvirrad av hur du använder vissa ord. Vilken är alltså din teori ? Eller menar du helt enkelt att din åsikt är att han inte är schizofren eller har asperger ?
Citat:
Ursprungligen postat av Govava
Såldes försöker marxisterna hitta på annat, helt enkelt av den anledning att Breivik har rätt och man vill på alla sätt förhindra honom att sprida sanningen.
Nu blir du helt obegriplig. Vilka marxister ? Du låter ju lika schizad som Breivik själv. "Sprida Sanningen"... Är detta en religiös lära eller nåt ?
Citat:
Ursprungligen postat av Govava
Endast Breivik får utstå såna här löjliga påståenden. Har någon sk "extrem" muslim någonsin fått sin psykiska hälsa ifrågasatt?
Vad vet du om det ?
Citat:
Ursprungligen postat av Govava
Eller blivit anklagad för att drivas av blodlust och inte av pedofilen Muhammeds krigskoran?
Ok, där försvann din sista trovärdighet. Att kalla Muhammed för pedofil är en hädelse oavsett om han faktiskt var det eller inte.

Allvarligt talat, om ditt inlägg inte bara är någon form av humor / parodi, utan du faktiskt tycker så där, så tycker jag att du skall söka hjälp. Vi behöver inte Breivikar i Sverige.
Citera
2012-06-16, 10:54
  #6403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Du har nog inte förstått principen. Låt oss räkna antalet premisser. Occhams rakkniv säger att vi skall välja den förklaringsmodellen som kräver minst antal premisser.

Förklaringsmodell 1:
När Breivik talar om KT, så är det ett utslag av grandiosa vanföreställningar.
Bygger på
p1: Breivik har grandiosa vanföreställningar
Denna premiss kan underbyggas, jmf hans planer på att bli regent etc.

Förklaringsmodell 2:
När Breivik talar om KT, så är det en verklig organisation som han talar om.
Bygger på
p1: KT existerar verkligen
p2: De har i alla tider lyckats hålla sig helt under "radarn" och vara helt okända
p3: De har "råkat" få kontakt med just Breivik (osannolikt i sig)
p4: De är mästare på att hålla sig okända, trots att många säkert letar efter dem nu, och trots att säkerhetstjänsten har tillgång till Echelon och liknande insamlingstjänster
p5: Trots att de är så superhemliga så sitter Breivik och snackar vitt och brett om dem, alltså har de ingen rigid process för att avgöra vilka som kan anförtros deras hemligheter. Motsäger p2 och p4.
etc. etc. etc.

Det krävs många sins emellan motsägelsefulla premisser om vi skall kunna anta att förklaringsmodell 2 är sann. Om vi antar att förklaringsmodell 1 är sann så krävs endast att en premiss är uppfylld, och den kan vi lätt styrka med annat material. Då säger Occhams rakkniv att vi bör utgå från att förklaringsmodell 1 är sann.

Utgår man från att KT är några killar som träffats för att dricka öl och prata om hur man kan stoppa islamiseringen så är det inte alls osannolikt.
1. Polisen verkar inte veta vad Breivik egentligen gjorde utomlands.
2. Man skulle behöva veta vad Breivik gjort varje sekund av hans liv.
3. Det vore inte första gången som polisen misslyckades med att reda upp ett brott och ta reda på all fakta, nu pratar jag visserligen om den svenska polisen men jag antar att norsk polis inte är mycket bättre.

Det är helt enkelt inte rimligare att anta att han har vanföreställningar än att han har kompisar med samma åsikter. Som vanliga döda utan någon relevant kunskap om Breiviks psykiska hälsa eller Breiviks kompisar skulle jag säga att ingen är rimligare än den andra och därför fungerar inte Ockhams rakkniv här.
Citera
2012-06-16, 11:55
  #6404
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Alltså teorin går inte ut på att han inte är högerextremt. Utan den säger att han är högerextrem som en förevändning för att legitimera hans dödande.

Om detta alltså är en konspirationsteori, vilka utöver Breivik själv ingår iså fall i konspirationen ?
För övrigt så menar man alltså inte att han är en våldsam person i den betydelsen att han ofta skulle hamna i slagsmål eller liknande. Det man menar är att han har en fix idé om att döda, och att detta driver honom i stort. Så vardagsbetraktelser av det slaget är ovidkommande. Det han gjorde på Utöya är vidkommande.

Jag måste säga att jag blir ganska förvirrad av hur du använder vissa ord. Vilken är alltså din teori ? Eller menar du helt enkelt att din åsikt är att han inte är schizofren eller har asperger ?

Nu blir du helt obegriplig. Vilka marxister ? Du låter ju lika schizad som Breivik själv. "Sprida Sanningen"... Är detta en religiös lära eller nåt ?

Vad vet du om det ?

Ok, där försvann din sista trovärdighet. Att kalla Muhammed för pedofil är en hädelse oavsett om han faktiskt var det eller inte.

Allvarligt talat, om ditt inlägg inte bara är någon form av humor / parodi, utan du faktiskt tycker så där, så tycker jag att du skall söka hjälp. Vi behöver inte Breivikar i Sverige.

Tack för ett såväl upplysande som kristallklart inlägg. Jag är dock inte helt övertygad om att vissa Breiviks-fans förstår logiskt tänkande.
Citera
2012-06-16, 12:26
  #6405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Alltså teorin går inte ut på att han inte är högerextremt. Utan den säger att han är högerextrem som en förevändning för att legitimera hans dödande.

Om detta alltså är en konspirationsteori, vilka utöver Breivik själv ingår iså fall i konspirationen ?
För övrigt så menar man alltså inte att han är en våldsam person i den betydelsen att han ofta skulle hamna i slagsmål eller liknande. Det man menar är att han har en fix idé om att döda, och att detta driver honom i stort. Så vardagsbetraktelser av det slaget är ovidkommande. Det han gjorde på Utöya är vidkommande.

Jag måste säga att jag blir ganska förvirrad av hur du använder vissa ord. Vilken är alltså din teori ? Eller menar du helt enkelt att din åsikt är att han inte är schizofren eller har asperger ?

Nu blir du helt obegriplig. Vilka marxister ? Du låter ju lika schizad som Breivik själv. "Sprida Sanningen"... Är detta en religiös lära eller nåt ?

Vad vet du om det ?

Ok, där försvann din sista trovärdighet. Att kalla Muhammed för pedofil är en hädelse oavsett om han faktiskt var det eller inte.

Allvarligt talat, om ditt inlägg inte bara är någon form av humor / parodi, utan du faktiskt tycker så där, så tycker jag att du skall söka hjälp. Vi behöver inte Breivikar i Sverige.
Ja ursäkta, missförstod teorin.

Nej menade att de kom med den här teorin som jag misstolkade eftersom man hade misslyckats med de löjliga schizofreni- och aspergeranklagelserna.

Utöver de svar jag fick på det jag skrev som var baserat på min slarvliga misstolkning av den nya Breivikteorin så har du endast svarat med missbruk av härskartekniker och förlöjligande av mig utan argument.
Citera
2012-06-16, 19:01
  #6406
Medlem
Alpha Kallons vittnesmål

http://live.tv2.no/22-juli-rettssaken-direkte/dag-35/

Domare Arntzen: - Känner du Breivik personligen?

Alpha Kallon: - Ja, jag träffade honom år 2002.

Åklagare Holden: - Hej Kallon. Jag vet att du var i ett polisförhör som varade i sex och en halv timmar i går. Därför vill jag tacka dig för att du ställer upp i dag och jag kan tryggt lova dig att vi ska använda väsentligt kortare tid i dag. Det jag först vill att du förklarar för oss är anledningen till att du träffade Breivik i Liberia år 2002.

Kallon: - Jag träffade honom genom en vän till mig som heter Michelle Foude (uppspårad av VG och heter nu Michel Farhat).

Holden: Berätta mer för oss om det.

Kallon: - Han hade kontakt med Breivik och hade träffat honom på internet. De kommunicerade ett tag, jag tror att det kanske var över en vecka eller två och Breivik uttryckte en önskan om att komma till Liberia.

Holden: - Vad hände sedan?

Kallon: - Min vän Michel, fick mig involverad eftersom jag sysslade med bilaffärer och hade bil. Han ville ha med mig till flygplatsen för att hämta Breivik.

Holden: - Berätta om det första mötet med Breivik på flygplatsen.

Kallon: - När vi träffade Breivik på flygplatsen var han väldigt lugn och trevlig och tog oss i hand när han hälsade på oss. Vi åkte och hämtade honom på flygplatsen, sedan körde vi därifrån i en av mina bilar, en BMW tror jag. På väg in till Monrovia pratade vi lite om vad han tyckte om Liberia. Han sade att han gärna ville komma tillbaka till Liberia senare.

Holden: - Berättade han vad hans ärende i Liberia var?

Kallon: - Ja. Min vän berättade att Breivik var intresserad i att handla med diamanter. Han hade kommit dit för att göra affärer.

Holden: - Efter att ni hittat ett hotell till Breivik, vad gjorde ni de följande dagarna i Liberia?

Kallon: - Jag var lite upptagen då, så eftersom han var intresserad av diamanter - något som jag inte vet något om, så bestämde jag mig för att ta honom med till diamantbutikerna i Monrovia.

Holden: - Visste Breivik mycket om diamanter?

Kallon: - Jag minns att han hade någon utrustning för att mäta renheten i diamanter.

Holden: - Vilka sorters diamanter ville han ha?

Kallon: - Han sade att han ville ha två karats rena diamanter. Det är väldigt små diamanter.

Holden: - Du berättade att ni körde till diamanthandlare. Berätta lite mer om det för oss.

Kallon: - Vi körde till några diamantbutiker och träffade några människor som visade oss några diamanter som vi tittade på.

Holden: - Hur många sådana handlare uppsökte ni?

Kallon: - Jag tror att det var några få men jag kan inte komma ihåg exakt hur många.
Citera
2012-06-16, 19:03
  #6407
Medlem
Holden: - Till polisen antydde du fem-sex handlare.

Kallon: - Ja, jag gjorde det. De ville bara att jag skulle anta ett antal.

Holden: - Köpte Breivik några diamanter?

Kallon: - Nej, han köpte inga diamanter. Han sade att han inte hade tillräckligt med pengar till att köpa diamanter. Han sade till oss att han inte hade tillräckligt med pengar och att resan bara var för att göra bedömningar.

Holden: - Gjorde du andra saker tillsammans med Breivik, förutom att titta på diamanter?

Kallon: - Ja, vi åkte till ett uteställe mot slutet av dagen för att ta oss några drinkar.

Holden: - Gjorde ni andra saker tillsammans?

Kallon: - Inte som jag kan minnas, bortsett från att vi kollade efter diamanter och körde runt lite. Några gånger sent på kvällen tog vi oss en drink ute.

Holden: - Var Breivik ensam vid någon tidpunkt, alltså inte i sällskap med dig eller din vän?

Kallon: - När han var på hotellet sov han ensam. Då åkte jag och min kompis hem. Jag såg honom aldrig ute på gatan då. Han hade inte bil.

Holden: - Vet du om han hade kontakt med några andra personer medan han var i Liberia?

Kallon: - Nej, det känner jag inte till.

Holden: - Tror du att du skulle ha vetat om det?

Kallon: - Mm... jag tror det, för Monrovia är en liten stad. Jag vet inte riktigt om Michel misstänkte något men det kan vara så att Breivik gick ut efter midnatt när vi lämnade honom på hotellet.

Holden: - Breivik har berättat för oss att han träffade en serbisk medborgare vid ett eller flera tillfällen medan han var i Liberia. Vet du något om det?

Kallon: - Jag har ingen aning om det.

Holden: - Sen vet vi utifrån stämplarna i Breiviks pass att han stämplade in den 18 april. Vet du något om han stannade i Liberia hela tiden innan han reste tillbaka till Norge?

Kallon: - Jag kommer inte ihåg att jag har plockat upp honom två gånger, så om han har varit där tidigare vet jag inte. Men när vi hämtade honom var han där tills han reste igen.

Holden: - Vi ser utifrån hans pass att han har stämplat in den 18 april och en utresestämpel den 20 april. Sedan en ny inresestämpel 22 april och en utstämpel 28 april. I mellantiden ser vi att Breivik har varit i Elfenbenskusten. Är det något du kände till?

Kallon: - Jag kan försöka minnas men jag kan inte komma ihåg att jag har plockat upp honom två gånger på flygplatsen. Min kompis kanske kommer ihåg det.

Holden: - Sen vet vi att Breivik reste till Norge 28 april. Hade ni något avtal om senare kontakt när Breivik lämnade Liberia?

Kallon: - Det var aldrig något avtal men min vän hade ingen mobiltelefon, det var det bara jag som hade.

Holden: - Hade ni något avtal med Breivik efter att han lämnade Liberia?

Kallon: - Ja, han berättade för mig att han inte hade med sig tillräckligt med pengar, så jag lät honom använda en av mina bilar på kredit, så skulle han betala tillbaka senare.

Holden: - Skulle ni göra något för Breivik efter att han hade rest hem?

Kallon: - Ja, han sa att vi skulle titta efter diamanter åt honom. En del av pengarna han skickade till mig skulle vi använda till att köpa diamantprover åt honom och ta bilder av det.

Holden: - Fann ni några diamanter åt Breivik?

Kallon: - Nej, vi hittade inga diamanter.

Holden: - Kan du beskriva försöken ni gjorde?

Kallon: - Ja, det som hände var att han skickade pengar till kontot. När pengarna kom tog jag det han var skyldig mig, för resten av pengarna reste vi till Sierra Leone för att se om vi kunde få några exemplar av små diamanter.

Holden: - Vi ser från kontoutdrag att det överfördes 500 dollar 31 maj och 4400 den 14 juni. Hur mycket av det skulle användas till att köpa diamater åt Breivik?

Kallon: - Jag kan inte minnas det exakta beloppet som vi skulle använda på diamanter. Jag minns inte heller hur mycket jag skulle få för hyran av bil.

Holden: - Ni hittade inga diamanter åt Breivik, förstår jag?

Kallon: - Ja, dessvärre var det så att det inte fanns tillräckligt med pengar att köpa diamanter för. Vi åkte från stad till stad och var tvungna att ha pengar för bilen, så det blev bara en bedömningsresa.

Holden: - Vi ser i telefonutskrifter att Breivik har ringt ditt mobiltelefonnummer fyra gånger. Vad var innehållet i dessa samtal?

Kallon: - Det var bara om affärer, diamanterna och om när han skulle komma tillbaka och att han skulle ta oss med till Norge och visa var han skulle driva företagen.

Försvarare Jordet: - Kan du berätta lite om din och din väns livssituation när ni träffade Breivik?

Kallon: - På den tiden vi träffade Breivik var jag i bilbranchen och också valutaväxling. Och innan han kom hade jag varit i USA år 2001 och hade kommit tillbaka. Michel arbetade på den tiden i ett flygbolag som hette Ophelia Travel Agency.

Jordet: - Var du eller Michel involverade i diamanthandel på något sätt?

Kallon: - Nej, vi hade inte någon koll på det.

Jordet: - Varför tror du att Breivik kontaktade Michel?

Kallon: - Nu var det så att Michel kom till mig. Många kommer till Liberia och Afrika för att göra affärer och vi tänkte att Breivik också var en sådan person.

Kallon: - Jag vet inte heller vilket slags intryck Breivik hade gett Michel före han kom med.

Jordet: - Kan du säga vad norska journalister har berättat för dig om detta fall?

Kallon: - De kom till mig för två veckor sedan, jag minns inte exakt. De visade mig en bild av Breivik och frågade om jag kände honom. Jag sa ja och så bad de mig berätta om mötena jag hade med Breivik och varför jag träffade honom, på samma sätt som jag berättar för er nu. De bad mig om att tala om vilken sorts kontakt jag hade med honom.

Jordet: - Har du också varit i kontakt med journalister efter att du blivit förhörd av polisen?

Kallon: - Ja, jag träffade två journalister efter förhöret igår.
Citera
2012-06-16, 19:04
  #6408
Medlem
Jordet: - Har de berättat för dig vad Michel sa till dig?

Kallon: - De berättade för mig att hans historia var nästan den samma som han hade berättat för dem.

Jordet: - Har du någon gång haft kontakt med Breivik på telefon eller per e-post?

Kallon: - Jag minns inte att ha haft e-postkontakt med Breivik. Jag hade inte e-postadress, jag visste inte ens något särskilt om datorer den gången. Jag hade en mobiltelefon på den tidpunkten men det hade inte min vän, Michel.

Jordet: - Fick du intryck av hur mycket pengar Breivik hade med sig?

Kallon: - Han berättade för mig att han inte hade tillräckligt med pengar. Så därför skulle han få låna en bil av mig och betala tillbaka senare. Jag såg aldrig att han hade pengar där.

Jordet: - Hur betalade han för saker annars där, använde han kort?

Kallon: - Han betalade kontant.

Jordet: - Så han hade med sig en del pengar?

Kallon: - Ja, han berättade att han hade pengar men det räckte inte. Det var det jag sa.

Jordet: - Inte tillräckligt till vad?

Kallon: - För att han skulle kunna betala mig för bilen. Han hade inte tillräckligt med pengar till att betala för bilen men han sade att han inte hade tillräckligt. Det var väl så att jag inte visste hur mycket pengar han hade men han verkade vänlig så jag lät honom använda min bil.

Jordet: - Frågade Breivik dig några gånger om att växla pengar?

Kallon: - Det kan jag inte komma ihåg. Jag minns inte om han tog med pengar till mig för att växla.

Jordet: - Hur lång tid tror du ni spenderade i varje diamantbutik?

Kallon: - Vi spenderade väl 20 till 30 minuter eller mindre.

Jordet: - Var ni också i butiker utanför Monrovia?

Kallon: - Jag kan minnas att vi kanske besökte Bushroad Island.

Jordet: - Hur lång tid tog det dit?

Kallon: - Jag bodde inte i närheten av Breiviks hotell utan mitt företag var nära Breiviks hotell.

Jordet: - Var du tillsammans med Breivik varje dag när han var i Liberia?

Kallon: - Nej, jag var i min affär. Några gånger kom han och Michel och plockade upp mig när vi skulle någonstans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback