2012-05-25, 10:37
  #5725
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddahfakkah
aah han vittnar tydligen sist idag den professorn och det ska sändas.

Runt halv 2-2 tror jag det skrevs preliminärt i morse.
Citera
2012-05-25, 11:12
  #5726
Medlem
Citat:
Av: Dennis Ravndal

31-åringen forteller rolig og behersket om drepte og alvorlig skadde. Selv om han er erfaren poltimann, er denne typen aksjon noe som knapt er sett siden krigen i Norge.
http://direkte.vg.no/studio/rettssak-dag-25

Ska ingen ifrågasätta hur han uppträda så lugnt och behärskat? Ingen som tycker att han verkar empatilös?
Citera
2012-05-25, 11:15
  #5727
Medlem
Polisen:
Citat:
Jeg kunne ihvertfall ikke spore noen nøling eller betenkeligheter hos de. De var betenkt, de så det samme fæle som vi så, men til å være sivile frivillige kunne man ikke spore noe på dem som tilsa at de var private personer. Det var meget imponerende, for hver skadede var det bare å vinke inn, så kom det båter.

De uppträdde med andra ord som känslolösa robotar?
Citera
2012-05-25, 11:16
  #5728
Medlem
Stinaingemos avatar
Han har ju sagt att han tränade bort det, Att han inte kände något, om det är sant vet jag inte.
tror att han är psykopat.
Citera
2012-05-25, 11:22
  #5729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinaingemo
Han har ju sagt att han tränade bort det, Att han inte kände något, om det är sant vet jag inte.
tror att han är psykopat.
Det är alltså möjligt för en människa att träna bort sina känslor eller att stänga av dem om man ställs inför vissa situationer när man inte bör låta känslor ta överhanden. Alla kan det inte men det betyder inte att vissa, trots att de är fullt normala som exempelvis poliser som utför ett arbete, kan göra det. Varför ska det vara så svårt för vissa att förstå det?
Citera
2012-05-25, 11:44
  #5730
Medlem
Arga advokater just nu. Nu får de se hur det är när vissa beskyddas och behandlas olika av tingsrätten.
Citera
2012-05-25, 11:47
  #5731
Medlem
Stinaingemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Det är alltså möjligt för en människa att träna bort sina känslor eller att stänga av dem om man ställs inför vissa situationer när man inte bör låta känslor ta överhanden. Alla kan det inte men det betyder inte att vissa, trots att de är fullt normala som exempelvis poliser som utför ett arbete, kan göra det. Varför ska det vara så svårt för vissa att förstå det?



Jag har följt rättegången från dag ett, och läst det ABB har sagt osv.

Det känns bara som att han bara ser sin sak, att allt annat är fel.
Alla har olika åsikter, och han sköt dem för att han tycker att deras åsikter i politiken var fel.
Jag tycker att han istället kunde göra sin röst hörd inom politiken istället för att ta bort sin fiende, som inte riktigt funkar i dagens läge, kanske hade gjort det på vikingar tiden.
Jag tror inte man kan träna bort sina känslor så mycket att man inte har någon alls moral i kroppen, att gå och skjuta 69 ungdomar en efter en som ber för sitt liv, och tycka att det man gjorde behövdes. NEJ NEJ NEJ.
__________________
Senast redigerad av Stinaingemo 2012-05-25 kl. 11:49.
Citera
2012-05-25, 11:48
  #5732
Medlem
Stinaingemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Arga advokater just nu. Nu får de se hur det är när vissa beskyddas och behandlas olika av tingsrätten.

Men dem ställer kanske frågor som dem inte behöver ta upp i rätten.
Tycker jag iaf, lite mycket blev det där ett tag.
Citera
2012-05-25, 11:49
  #5733
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Är din hjärna urkopplad?

Mitt halva inlägg försvann . Breivik påstår att han mår dåligt av sitt mördande men visar inte ett spår av detta i sitt minspel eller övriga kroppspråk men du köper varje ord som han säger som sanning.
Om Breivik plötsligt svängde och sa att han hade haft kumpaner med på Utöja, hur skulle du då uppfatta det?
Citera
2012-05-25, 11:58
  #5734
Medlem
tjejen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinaingemo
Jag har följt rättegången från dag ett, och läst det ABB har sagt osv.

Det känns bara som att han bara ser sin sak, att allt annat är fel.
Alla har olika åsikter, och han sköt dem för att han tycker att deras åsikter i politiken var fel.
Jag tycker att han istället kunde göra sin röst hörd inom politiken istället för att ta bort sin fiende, som inte riktigt funkar i dagens läge, kanske hade gjort det på vikingar tiden.
Jag tror inte man kan träna bort sina känslor så mycket att man inte har någon alls moral i kroppen, att gå och skjuta 69 ungdomar en efter en som ber för sitt liv, och tycka att det man gjorde behövdes. NEJ NEJ NEJ.


Det är några som har berättat för mig att man kan träna bort sina känslor, exempelvis militärer tränas ju till att kunna döda ifall de skulle behövas...ifall det blir krig....det är därför de har så många regler inom det militära hur de ska bete sig osv för att de ska få in ett mönster osv... Men som sagt detta är något några berättat för mig, men det låter trovärdigt tycker jag.

Och Breivik har även sagt att han mediterat bort känslor.
Jag vet att man kan meditera bort en del känslor, men jag vet inte om man kan meditera bort alla känslor... men jag vet att meditation kan ge en bra effekt om man övar mycket...
Citera
2012-05-25, 12:11
  #5735
Medlem
Stinaingemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejen08
Det är några som har berättat för mig att man kan träna bort sina känslor, exempelvis militärer tränas ju till att kunna döda ifall de skulle behövas...ifall det blir krig....det är därför de har så många regler inom det militära hur de ska bete sig osv för att de ska få in ett mönster osv... Men som sagt detta är något några berättat för mig, men det låter trovärdigt tycker jag.

Och Breivik har även sagt att han mediterat bort känslor.
Jag vet att man kan meditera bort en del känslor, men jag vet inte om man kan meditera bort alla känslor... men jag vet att meditation kan ge en bra effekt om man övar mycket...


Jo det är klart.
Men det han gjorde va inget som behövdes, eller enligt han behövdes det.
Det är det här med rätt och fel, han ser att det han gjorde var rätt.
Man har väl någon slags moral i kroppen.
Citera
2012-05-25, 12:31
  #5736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinaingemo
Jo det är klart.
Men det han gjorde va inget som behövdes, eller enligt han behövdes det.
Det är det här med rätt och fel, han ser att det han gjorde var rätt.
Man har väl någon slags moral i kroppen.
Sett ur hans perspektiv så har han räddat fler människor än han dödade. Det räcker med att tillräckligt många, blir intresserade av hans manifest och följer i hans fotspår så har han vunnit, enligt hans sätt att se det, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in