2012-05-11, 12:03
Medlem
Khaliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
På VG hyllas skokastaren som en hjälte.

Skitsnack.
Citera
2012-05-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Det roliga med dig är att du uppfattar dig själv som en väldigt speciell person som ser det andra inte ser, vågar hålla med Breivik på flashback och trycker ner människor med andra åsikter som t.ex Powergirl. Problemet är bara att du, enligt det jag läst från dig, är den mest inskränkta personen i den här tråden och verkar vara den som har störst problem med att förstå hur andra människor kan tänka och känna.
Du förstår mycket väl att de inte är hycklare för att de kände en lättnad över att någon äntligen visade sitt hat mot den personen som dödat deras familjemedlemmar och vänner.
Jag vill egentligen inte gå in i en diskussion med dig för du har fel. Men visa mig ett inlägg där jag trycker ner Powergirl.
Citera
2012-05-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GimPher
Breivik tittade lugnt och log överlägset mot mannen medan denne fördes ut ur salen.
En sund reaktion. 1-0 till Breivik.
Citera
2012-05-11, 12:18
Medlem
Breivik: - Om ni ska kasta på mig, så kasta när jag kommer och går - kasta inte på min försvarare.
Citera
2012-05-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
På VG hyllas skokastaren som en hjälte.
Var på VG hyllas han?
Citera
2012-05-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Var på VG hyllas han?
På deras direktsändning.
Citera
2012-05-11, 12:36
Bannlyst
Hela detta spektakel, den orättfärdiga rättegången, lögnerna, beskyllningarna och våldet mot Anders Breivik är motbjudande.
Citera
2012-05-11, 12:36
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Frågan är vem fan som applåderar när man kastar en sko?

Andra blattar i salen!
Citera
2012-05-11, 12:48
Medlem
Berättelse från journalist om händelsen.
http://www.vgtv.no//#!id=52768
Citera
2012-05-11, 12:50
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Hela detta spektakel, den orättfärdiga rättegången, lögnerna, beskyllningarna och våldet mot Anders Breivik är motbjudande.

Menar du att dom inte ska åtala en massmördare?
Citera
2012-05-11, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Menar du att dom inte ska åtala en massmördare?

Det är vanligt bland lägre stående att ta saker för givet på basis av vad man läser och hör. När man däremot har en viss distans till tillvaron vet man att även om om passet är utlovat till den 22/6 behöver inte detta betyda att jag har passet i handen den 22/6.

Även om hela världen kallar Breivisk för mördare just nu, finns det absolut inget som säger att inte etablissemanget ( PK-gerillan) uppfattas som illdådsmän och kvinnor om några decennier och Breivik i sin tur som hjälte.

Dessutom bör man komma ihåg att allt tal om att någon skulle vara skyldig till något mitt under en rättegång är orättfärdigt. Som jag förstår det är man inte skyldig före efter en dom, och inte ens då om man överklagar.

Brevik är ju som bekant en krigare och bör inte ställas till svars för sina handlingar.
Senast redigerad av Tinman 2012-05-11 kl. 12:58.
Citera
2012-05-11, 12:58
Medlem
Brillans avatar
Linda Hjertén, från Aftonbladet citerade nyss Breiviks tre synpunter angående vittnesmålen från Pumphuset:

Citat:
– Det fanns en plats på Utøya där jag själv blev attackerad, och det var vid pumphuset. Det var en person som kastade ett föremål på mig. Jag tänkte att jag skulle nämna det.

– Vittnet i går Lars øberg som vittnade igår, sa att jag siktade på honom men inte tryckte av. Anledningen till det var att magasinet var tomt. Jag tror att det var orsaken.

– Det som kommer fram i obduktionsrapporterna är lite missvisande. Huvudskottet kommer alltid sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in