2012-04-25, 10:11
  #4621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hur kan det vara intressant för rätten att följa ett vittnet under hans tid på sjukhuset? Är det inte enbart hans observationer och berättelser om vad han såg på platsen vid bomben som är relevant?

Det är väl viktigt om de blir något skadestånd eller så. I en vanlig rättegång där det kan handla om t.ex misshandel så är det ju väldigt viktigt hur skadad målsäganden blev och hur länge den mått dåligt både fysiskt och psykiskt.
Citera
2012-04-25, 10:13
  #4622
Medlem
Citat:
kl. 10.09
Hele salen ser ut til å se på vitnet som forteller sin dramatiske historie.

Jag skulle vilja se att de skriver:

"Hele salen ser ut til å se på Breivik som forteller sin dramatiske historie."

Men det lär inte hända.
__________________
Senast redigerad av NothingToLose 2012-04-25 kl. 10:15.
Citera
2012-04-25, 10:35
  #4623
Medlem
Rudan33s avatar
kl. 10.04

Thoresen: - Vi kjørte mot sykehuset, og sjåføren kjørte ganske fort, uten sirene kan det sikkert være en utfordring. Det var en humpete tur.


De dåligt underhållna norska vägarna (delvis APs fel) orsakar extra smärta på de skadade.

Att inte fler dog i den explosionen är rena undret faktiskt!
Citera
2012-04-25, 10:49
  #4624
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
kulturmarxisterna är fienden, muslimerna är bara en bricka i spelet.
Hum då kan jag ju istället skratta åt dig då. Breivik är ju liksom fel ur vilken synvinkel som helst, men det fattar inte sådana som du. Ni sitter ju bara hemma och hatar. Breivik kunde ha skjutit vem som helst. Ni hade applåderat lik förbannat, han tycker ju illa om invandrare...
Citera
2012-04-25, 10:58
  #4625
Medlem
Citat:
kl. 10.52
Flere av tilhørerne, både blant aktørene og blant etterlatte stirrer tomt ut i luften.

Fy fan! Har de ingen empati? Sitter bara och stirrar som om de inte bryr sig?? Usch, detta måste VG, Aftonbladet m.fl. ta upp för det är inte normalt att inte visa några ansiktsuttryck eller starka reaktioner i detta läget!



Citera
2012-04-25, 10:59
  #4626
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Breivik skriver i sitt manifest att regimen är huvudfienden. Invandringen är en effekt av regimen. Han använder i manifestet liknelsen att regimen är läckan medan invandringen bara är vattenspillet. Först tätar man läckan, sedan tar man itu med vattenspillet.

Han skriver något i stil med, "for God's sake don't kill immigrants"... Hade han gjort det hade han hamnat längst ner i monsterfacket. Offerstatusen för invandrare är redan skyhög i folks ögon. Att då döda dem skapar massiv motvilja. Nu angrep han vita politikerungdomar, dem är det inte lika synd om. Det var metod i galenskapen m a o.
Resultatet blev ändå mer ett angrepp på de egna än något annat. Någon här som tror att detta gjort norrmän mer invandrarfientliga? Någon som tror att Ola vill förknippas med en sådan som Breivik? Fan man vill väl knappt bära en Lacoste tröja....
Citera
2012-04-25, 11:02
  #4627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Resultatet blev ändå mer ett angrepp på de egna än något annat. Någon här som tror att detta gjort norrmän mer invandrarfientliga? Någon som tror att Ola vill förknippas med en sådan som Breivik? Fan man vill väl knappt bära en Lacoste tröja....

Men för guds skull människa! Varför är det så svårt att läsa lite innan man kommer med dumma argument!

"– Att utlösa och provocera fram en häxjakt på moderata kulturkonservativa var nödvändigt för att tvinga fram mer censur. Vilket i sin tur kommer att öka polariseringen, som i sin tur kommer att bidra till en ökad radikalisering, sa Breivik."
Citera
2012-04-25, 11:13
  #4628
Medlem
Powergirls avatar
Gränsen för att få vara åhörare till rättegången är 18 år. Breiviks offer var i många fall under 18 år.
Vi är ännu bara vid genomgång av döda och skadade från bomben. Den stora genomgången av Breiviks offers obduktionsprotokoll kommer rätten att gå igenom i maj.
Massmördare Breivik visar som vanligt inte en min förutom ett kroppspråk som ibland kan tydas som ointresse. Är dett kräk vid sina sinnes fulls bruk? Svaret tycks mer en givet.
Citera
2012-04-25, 11:18
  #4629
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Men för guds skull människa! Varför är det så svårt att läsa lite innan man kommer med dumma argument!

"– Att utlösa och provocera fram en häxjakt på moderata kulturkonservativa var nödvändigt för att tvinga fram mer censur. Vilket i sin tur kommer att öka polariseringen, som i sin tur kommer att bidra till en ökad radikalisering, sa Breivik."
Jaha ja, Det går givetvis och hitta på hur många väldigt långtgående scenarion som helst, som går i hur många led som helst. Hans förvirrade tankegång har väl inte ett dugg med resultatet att göra?
Citera
2012-04-25, 11:26
  #4630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jaha ja, Det går givetvis och hitta på hur många väldigt långtgående scenarion som helst, som går i hur många led som helst. Hans förvirrade tankegång har väl inte ett dugg med resultatet att göra?

Naturligtvis har det det.
Citera
2012-04-25, 11:46
  #4631
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jaha ja, Det går givetvis och hitta på hur många väldigt långtgående scenarion som helst, som går i hur många led som helst. Hans förvirrade tankegång har väl inte ett dugg med resultatet att göra?
Är du dum i huvudet?
Resultatet har ju blivit exakt som han har planerat.
Citera
2012-04-25, 12:00
  #4632
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalohux
Är du dum i huvudet?
Resultatet har ju blivit exakt som han har planerat.
För att inte hamna OT, som jag misstänker du har gjort, så blir mitt påstående och frågeställning till dig: Du menar att han mördat 77 st skadat över 100 st är det resultat han ville uppnå eller menar du att han med all sannolikhet vid rättengången kommer att förklaras otillräknelig och sluta sina dagar i en madrasserad cell på hispan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in