2012-04-25, 15:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
http://avpixlat.info/wp-content/uploads/2012/04/2083+-+A+European+Declaration+of+Independence.pdf

Är ju inte på svenska.
Citera
2012-04-25, 15:22
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Är ju inte på svenska.

Den finns inte på svenska. Breivik har uppmanat folk att översätta manifestet till olika språk. Vet inte om det finns någon som håller på med det just nu.
Citera
2012-04-25, 15:27
Medlem
morphiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Det beror på hur man definierar "normal". Det är uppenbart att det finns många som rent intellektuellt håller med honom, ja, tom beundrar hans intelligens och vilja, men man måste vara långt ifrån normal för att kunna genomföra hans ideer i praktiken.

men man måste vara långt ifrån normal för att kunna genomföra hans ideer i praktiken.

Är du säker?

Alla frivilliga militärer som åker till länder för att kriga för sin tro, döda för sin åsikt. De är väl medvetna om riskerna att både själv dö, och att behöva döda fiender, och man är också väl medveten om risken för att civila kommer hamna i kläm. I så fall har vi ett stort antal människor som inte är normala här i världen.

Vad är egentligen definitionen av att vara normal, vem är normal?

För mig kan en människa vara normal medans andra kan tycka hen är onormal! Och vice versa.
Citera
2012-04-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morphis
men man måste vara långt ifrån normal för att kunna genomföra hans ideer i praktiken.

Är du säker?

Alla frivilliga militärer som åker till länder för att kriga för sin tro, döda för sin åsikt. De är väl medvetna om riskerna att både själv dö, och att behöva döda fiender, och man är också väl medveten om risken för att civila kommer hamna i kläm. I så fall har vi ett stort antal människor som inte är normala här i världen.

För mig kan en människa vara normal medans andra kan tycka hen är onormal! Och vice versa.

Huvudet på spiken.

Bra inlägg. Det är det lite avsaknad på i den här tråden.
Citera
2012-04-25, 16:01
Medlem
chevones avatar
Intressant att Holden påstod att han använde ordet pompöst första gången i mars iår.
Breivik invände mot detta och påstod att han använt ordet länge och att de därför borde kolla upp det igen.
Tro fan om inte Holden då var tvungen att ändra sina uppgifter efter han dubbelkollat det till oktober i fjol.

Han har allt koll den där Breivik...
Citera
2012-04-25, 16:13
Medlem
mathlcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Breivik verkar ännu mer normal än vad jag har trott.

Han är ju definitivt inte normal. En normal människa är adekvat/genomsnittlig/ej onormal människa. Killen har mördat en jävla massa ungdomar, du anser att det är normalt? Något som händer varje dag?
Citera
2012-04-25, 16:18
Medlem
soffiqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathlc
Han är ju definitivt inte normal. En normal människa är adekvat/genomsnittlig/ej onormal människa. Killen har mördat en jävla massa ungdomar, du anser att det är normalt? Något som händer varje dag?

Som det skrevs innan: vadå "han är inte normal"? Är han sjuk menar du? Hade han varit sjuk så hade han utfört dåden på grund av att han är sjuk, inte för att "förebygga deportering av muslimer" eller hur man ska tolka det.
Citera
2012-04-25, 16:22
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morphis

Är du säker?

Ja, det är jag. (Annars skulle jag skrivit att jag "tror" eller liknande).

Som sagt, allt beror på definitionen av normal. . Men även så tror jag att Breivik avviker så mycket från medelvärdet oavsett vilket normaliseringstabell man än använder att han kan klassas som psykopat. Även soldater avviker från normalitet i riktning "psikopati", men inte så påfallande som ABB.
Citera
2012-04-25, 16:25
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Är ju inte på svenska.

Jag tror den tyvärr inte finns på svenska, men å andra sidan finns ju google translate.

http://translate.google.se/
Citera
2012-04-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mathlc

Jag tycker att Breivik framstår som normal. Och mord sker förresten någonstans i världen varje dag. Mord är normalt.
Citera
2012-04-25, 16:34
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag tycker att Breivik framstår som normal. Och mord sker förresten någonstans i världen varje dag. Mord är normalt.
...och du är smart. Eller?

Nej, det är inte normalt att avrätta ungdomar på en ö och spränga bomber i centrala Oslo för att man är rädd för islam. För några år sedan bodde han hemma hos mamma och gick runt med mask eftersom han var rädd för insekter.
Citera
2012-04-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
...och du är smart. Eller?

Nej, det är inte normalt att avrätta ungdomar på en ö och spränga bomber i centrala Oslo för att man är rädd för islam. För några år sedan bodde han hemma hos mamma och gick runt med mask eftersom han var rädd för insekter.

https://www.flashback.org/sp37021669
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in