2012-04-21, 13:24
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Hm....skrämmande likheter faktiskt.

Delar din åsikt, för att fler människor ska se den (postade inlägg försvinner i cyberrymdens historia om de inte ligger på de närmsta två sidorna) så postar jag länken till "Utöyas egna trailer"

http://www.youtube.com/watch?v=VSRSoncoV4k
Citera
2012-04-21, 13:28
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Breivik byggde under våren upp sig med träning, anabola steroider och annat? för att klara uppdraget rent fysiskt. Är det någon som vet hur dessa steroider påverkar hjärnan och känslolivet?

(Frågan riktas till den som läst vilken sort (sorter) det rörde sig om och som själv verkligen vet något om steroider, dosering och verkan).

Tackar som frågar, förhöjda testosteronhalter har ju inverkan på olika sätt (individuellt). Jag burkar känna ett enormt upplyft för självförtroendet, och jag vet flera som känner samma sak. Därefter har du ju aggressiviteten. Jag har en förkortad stubin, men jag vet dock att jag kurar så jag förstår alltid varför jag är så lättirriterad och parerar därefter dessa känslor. Men i huvudsak angående bolan så är det nog den utsöndrande mängden testosteron som har fått honom att känna djuriska instinkter och sig mindre känslomässigt berörd. Dock kan ju detta ge bakslag när man går av kuren och verka tvärtom (för vissa, fortfarande.) och då undrar jag om han kurade medans han utförde dådet? Är det någon som vet?
Citera
2012-04-21, 13:37
Avslutad
Citat:
Breivik byggde under våren upp sig med träning, anabola steroider och annat? för att klara uppdraget rent fysiskt. Är det någon som vet hur dessa steroider påverkar hjärnan och känslolivet?

(Frågan riktas till den som läst vilken sort (sorter) det rörde sig om och som själv verkligen vet något om steroider, dosering och verkan).

Han använde Stanozol (winstrol) enligt vad jag läst, en oral steroid som absolut kan påverka psyket, ingenting som gör dig till någon känslokall massmördare eller ens i närheten dock.
Citera
2012-04-21, 13:37
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Tackar som frågar, förhöjda testosteronhalter har ju inverkan på olika sätt (individuellt). Jag burkar känna ett enormt upplyft för självförtroendet, och jag vet flera som känner samma sak. Därefter har du ju aggressiviteten. Jag har en förkortad stubin, men jag vet dock att jag kurar så jag förstår alltid varför jag är så lättirriterad och parerar därefter dessa känslor. Men i huvudsak angående bolan så är det nog den utsöndrande mängden testosteron som har fått honom att känna djuriska instinkter och sig mindre känslomässigt berörd. Dock kan ju detta ge bakslag när man går av kuren och verka tvärtom (för vissa, fortfarande.) och då undrar jag om han kurade medans han utförde dådet? Är det någon som vet?

Tack, då är vi en bit på väg. Nästa fråga är då om doseringen var extrem på något vis? Vad är det för reaktion på de specifika steroiderna? Förstår att den egna personligheten är utgångspunkten när man diskuterar steroiders verkan, det gäller väl för alla kemiska substanser från magnecyl till marijuana och vidare mot höljderna.
Citera
2012-04-21, 13:38
Medlem
8-digits avatar
ABB kommer inte att sitta sysslolös de närmaste åren.
Jag tror han sitter och arbetar på sin storsäljare redan nu.
Citera
2012-04-21, 13:40
Medlem
croxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
och då undrar jag om han kurade medans han utförde dådet? Är det någon som vet?

Han drog i sig tabletterna samma morgon som han utförde dådet, om det var det du undrade.

edit: Läste det för ett tag sen, om det är sanning vet jag inte. Går inte att lita på media direkt.
Citera
2012-04-21, 13:40
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Han använde Stanozol (winstrol) enligt vad jag läst, en oral steroid som absolut kan påverka psyket, ingenting som gör dig till någon känslokall massmördare eller ens i närheten dock.

Jag förstår, men det kanske underlättar om man redan i botten har de personliga förutsättningarna. Kan vara något för försvaret eller åklagaren att spinna vidare på.
Citera
2012-04-21, 13:45
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Jag förstår, men det kanske underlättar om man redan i botten har de personliga förutsättningarna. Kan vara något för försvaret eller åklagaren att spinna vidare på.
Men ABB var ju osäker in i det sista, det var först när han skjutit den första personen i huvudet som han kom i stämning. Om tabletterna påverkat honom något nämnvärt från början, då borde man ha upptäck detta. Han borde väl ha sett ut som en brunstig oxe i attackläge.
Senast redigerad av 8-digit 2012-04-21 kl. 13:47.
Citera
2012-04-21, 13:48
Medlem
8-digit

Alla stora investerare påpekar styrkan att vara irrationell och inte rationell.
Vill man lyckas skall man gå imot strömmen.
Han kan inte äta kakan och ha den kvar. Han blir säkert fruktansvärt rik
och har redan säkert en massa beundrare som är på 10 top skalan.

Hanns dröm att både bli rik och älskad kommer gå i uppfyllelse med råge men tyvärr
får han ingen nytta av det på insidan.
Citera
2012-04-21, 13:55
Medlem
Uptonparks avatar
Geni eller galning? Det kommer diskuteras i framtiden....
Citera
2012-04-21, 14:03
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Varför censureras rättegången?
Citera
2012-04-21, 14:13
Medlem
Jag tycker det är väldigt intressant med klurandet kring Breiviks psykiska hälsa. Det man kommer fram till där kommer ju dessutom att styra påföljden, dvs fängelse eller psykvård.

Jag har sökt, men det verkar inte finnas någon sådan tråd? Den jag funnit är:
https://www.flashback.org/t1606829
Men den har inte varit aktiv på 10 dagar, vilket verkar märkligt med tanke på att rättegången nu pågått i en vecka. Är det alltså i denna tråd (som jag nu skriver i) som diskussioner kring hans psykiska tillstånd förs och/eller ska föras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in