• 1
  • 2
2012-04-16, 15:33
Medlem
Hej alla Flashback:are!

Jag tänkte bara tipsa om ett av de roligaste, galnaste och mest politiskt inkorrekta partyspelen där ute, Cards Against Humanity! Detta amerikanska kortspel är botemedlet till alla tråkiga familjespel, och reglerna är lätta att lära sig. Under varje spelrunda ställs en fråga till alla spelare från ett frågekort, och alla ska sedan svara på denna fråga med sina egna svarskort de har på hand. Spelrundans domare ska sedan utnämna en vinnare bland alla svarsalternativ. Så här kan det se ut:

BILDLÄNK

Spelet och dess expansion säljs över Amazon.com, men det går även att ladda ner gratis på den officiella hemsidan. Så är du sugen på att spela så är det bara att ladda ner PDF-filerna och skriva ut dem i hemmet. Det finns även en rad fanöversättningar av Cards Against Humanity, och den svenska versionen (som jag och ett par polare jobbat på i några månader) kallas Kort Mot Mänskligheten. Här nedan följer en länk till våra egna PDF-filer med 230 frågekort och 760 svarskort helt på svenska:

NEDLADDNINGSLÄNK
EXEMPEL FRÅN DEN SVENSKA VERSIONEN

Ännu fler kort på väg. Det är nämligen ruskigt lätt att skapa egna kort och skriva ut dem, och därför tänkte jag att vi kunde använda den här tråden till att komma med förslag på nya frågor och svar. Kom gärna även med förslag på förändringar till korten som redan existerar, och hojta till om ni finner några stav- eller grammatikfel bland dem.

Tack så hemskt mycket, och ha kul!
Citera
2012-05-29, 13:33
Medlem
Färska version av den svenska översättningen går att ladda ner gratis HÄR.

En rad stav- och grammatikfel är korrigerade, och det finns även 50 nya frågekort och flera hundra nya svarskort att njuta av i denna version.
Citera
2012-07-15, 14:36
Medlem
tmk77s avatar
Det är ett underbart kul spel, har inte mött någon som tyckt det är annat än awesome! Har spelat den amerikanska utgåvan fram tills nu då vi upptäckte er svenska variant. Överlag bra övergång/översättning även om vissa brister finns. Bra jobbat och tack så mycket!
Citera
2012-08-09, 13:57
Medlem
Härligt att höra att fler finner njutning i detta spel. Vi jobbar ständigt på att uppdatera vår svenska version för att åtgärda eventuella stav- och grammatikfel. Kom gärna med egna förslag på kort också, så att vi kan bygga upp en ännu större kortlek!
Citera
2013-03-25, 17:36
Medlem
BonZus avatar
Någon som vet var man kan köpa spelet i Sverige alt. fixa länken till den senaste svenska versionen?
Citera
2013-03-25, 20:48
Medlem
Mr.Majestics avatar
Har detta spel! Rekommenderas varmt
Citera
2013-03-26, 15:13
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Har detta spel! Rekommenderas varmt
Köpte du det via amazon eller hittade du ett ställe i sverige som sålde det?
Citera
2013-03-27, 01:43
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonZu
Köpte du det via amazon eller hittade du ett ställe i sverige som sålde det?

Jag köpte det på Urban Outfitters i Pittsburgh
Citera
2013-04-18, 09:20
Medlem
Vi spelade det en kväll när ni skulle ut efter vi supit. Neeeeej vi stannade inne och garva hela natten. riktigt jävlar roligt spel! !!!
Citera
2013-07-09, 00:17
Medlem
Hej allihopa! Här är senaste versionen av svenska Kort Mot Mänskligheten, som är från april 2013. Har inte så jättestor koll på exakt hur många kort som ingår, men jag vet att det är väldigt många fler än som postades i detta startinlägg. Enjoy!

http://www.mediafire.com/download/d0...pril_2013).rar
Citera
2013-07-17, 05:55
Medlem
Fargoths avatar
Jag spelade det någon gång med gänget (som också har en skön icke-PK humor) och bölgarven avlöste varandra. Riktigt kul!
Citera
2013-08-24, 04:55
Medlem
Rymdarens avatar
Blev första rundan ikväll. Superkul! Fast man får nog vara försiktig om det finns känsliga personer i gruppen. Det var en höggravid kvinna bland oss spelare och jag hade "dead babies"-kortet.. kändes inte som ett bra val någonsin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in