2012-04-16, 13:16
Medlem
Hej. Nu under påsken så åkte jag iväg med några kompisar för att fira påsk i något litet ställe i Värmland (kommer inte exakt ihåg vart) men på kvällen när vi var på hotellrummet så blev vi alla ganska sugna att röka på lite. Och en av killen som var med oss har bott där så han hade lite kontakter enligt han. Så han ringde någon och vi träffade honom lite utanför centrum efter en timme. De ända var att det vi fick inte var gräs utan någon form utav spice (han hade det i en ihop rullad tidningsbit). Och sedan så ser spicet Precis ut och luktar Precis som tobak. Men när vi rökte det så kändes det och mycket dessutom. Men med väldiga bieffekter. Jag har fått ont i ryggen och lungor, 39,5 graders feber när jag är hög och kommer ner till min vanliga temperatur när de släpper samt huvudvärk och sömnlöshet.

Själva ruset är inte heller så likt riktig cannabis så blev mycket besviken. Ögonen drar sig liksom samman och de känns som om det är de som gör hela ruset. Blir inte varm i kroppen heller som jag brukar bli av riktig CB utan fryser sönder istället.

Är det någon som vet vad det är och ifall de kan vara farligt. För jag tror Fan inte att jag vågar röka det något mera i alla fall. Samt ska alltid kolla på grejerna innan jag köper så jag slipper liknande skit igen. Här är en bild. http://i40.tinypic.com/t65y5h.jpg

Tack i förhand!
Citera
2012-04-16, 13:26
Medlem
Glömde även och nämna att ruset bara håller i sig i ca 10 minuter. Så efter det är det bara att röka igen. Mycket störande..
Citera
2012-04-16, 13:35
Medlem
Stormorfars avatar
Vanligaste rökmixen just nu är väl AM2201, brukar oftast vara blandat med knaster men det där är väl tobak. Troligtvis har han köpt hem 1g pulver och blandat med tobak helt enkelt. Ruset på AM2201 är ganska starkt men kort. Det sitter i lite längre än 10 min men vill man hålla ruset uppe så lär man röka en gång i halvtimmen eller så.

Får du sånna biverkningar är det väl bara att kasta skiten. Finns mängder med andra cannabinoider men jag skulle tippa på AM2201.
Citera
2012-04-16, 13:49
Medlem
nanoballes avatar
Ruset lät som att inhalera bakterier eller virus, varför ska man röka var tionde minut för att vara sjuk?
Ge fan i skiten framöver helt enkelt.
Citera
2012-04-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe
Ruset lät som att inhalera bakterier eller virus, varför ska man röka var tionde minut för att vara sjuk?
Ge fan i skiten framöver helt enkelt.
De är de jag har planerat att göra :P Undrade bara de som han över skrev och de verkar som de stämmer. Jag kanske bara är känslig mot det. Men kastar det fan inte utan säljer det nog vidare till någon som förhoppningsvis kan få ut något av det utan att må så dåligt som jag har gjort.

Men kan inte fatta att man frivilligt köper dedära, halva poängen med cannabis för mig är den juvliga smaken. Dedära smakar ju cigg = vidrigt som satan..
Citera
2012-04-16, 14:32
Medlem
nanoballes avatar
Håller med dig, har aldrig uppskattat spiceruset, håller mig till Mary Jane.
Citera
2012-04-16, 14:44
Medlem
xtrftw1337s avatar
Man bör alltid fråga sin langare först vad det är man "knarkar" innan man gör en affär tycker jag.
Langaren ska vara ärlig, man vill inte få någon skit man inte klarar av.
Citera
2012-04-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Man bör alltid fråga sin langare först vad det är man "knarkar" innan man gör en affär tycker jag.
Langaren ska vara ärlig, man vill inte få någon skit man inte klarar av.

Jag brukar göra det men de var min kompis som fixade denna. Hatar att köpa av nån jag inte vart till ett par gånger så ville bara få det överstökat.
Citera
2012-04-18, 21:40
Medlem
deyys avatar
Jag tror att det rör sig om AM-2201 men låter konstigt att det går ner redan efter 10 minuter när ni inte har någon tolerans heller. Har aldrig hört talas om någon rökmix som bara håller i 10 minuter men du kanske menar att det når sin "peak" efter ~10minuter.

Be din kompis att fråga sin kran vad det var.
Citera
2012-04-18, 21:45
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Jag tror att det rör sig om AM-2201 men låter konstigt att det går ner redan efter 10 minuter när ni inte har någon tolerans heller. Har aldrig hört talas om någon rökmix som bara håller i 10 minuter men du kanske menar att det når sin "peak" efter ~10minuter.

Be din kompis att fråga sin kran vad det var.
Den tredje generationens rökmixar låg ju på 10-15 minuter, men tvivlar på att någon skulle sälja dem nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in