2012-04-16, 12:48
Medlem
Jag har varit i Hjo två gånger och jag måste säga att jag blev förälskad i orten rätt omgående. Det känns som en ort man åker till för att vila upp sig, skriva låtar, filosofera och ta det lugnt helt enkelt. Jag gillar när folk kommer fram till mig och när folk kollar efter mig men det kan vara skönt att slippa hypet och bara ta cykeln ner till centrum utan att bli igenkänd överallt. Folk vet vem man är och det är skönt när man vill stå i centrum och vara androgyn men när man bara vill vara en vanlig man och inte bli uttittad så är det skönt med Hjo.

Jag skall inte avslöja vem jag är för jag är anonym på flashback och trots att alla verka känna alla i Hjo så är jag den jag är till vardags när jag besöker Hjo.

Så därför älskar jag Hjo. Det jag vill ha hjälp med i denna tråden är att få era åsikter om orten för att eventuellt hyra en lya i Hjo. Jag kommer inte flytta därifrån där jag bor helt och hållet men det är skönt att komma ifrån och kunna röra sig mer fritt.
Citera
2012-10-24, 23:59
Medlem
Om det är fortfarande är aktuellt kan du ju kika med wennergrens.se , ring dem istället för att kolla hemsidan, ofta har de lite olika lösningar som inte finns med där, och så kanske de har förslag på säsongsboende.
Citera
2012-10-25, 01:16
Medlem
brianmolkos avatar
Glor inte en del mycket i Hjo om man har ovanligare stil ?
eller kanske inte de går ju rätt över gatan
Citera
2012-10-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Glor inte en del mycket i Hjo om man har ovanligare stil ?
eller kanske inte de går ju rätt över gatan

Visst kan det vara lite syrlig inställning till alternativa utseenden, som i alla småstäder. Med risk för att låta som en klyscha har jag själv dock alltid skakat av mig sådant, som är född och uppväxt här i Hjo och mer eller mindre sticker ut. Jag sitter på en kombination av lila hår och mycket åsikter.

Håller man sig borta från de där typiska dräggängen, sem desvärre besitter konsten att hata allt som rör sig bara, så är man ganska lättaccepterad så länge man är en skön person liksom.
Citera
2012-10-25, 23:34
Medlem
Lugini3s avatar
Inte så konstigt, jag gillar också Tjo. De flesta personer gör så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in