• 1
  • 2
2012-04-16, 02:41
Medlem
En enkel fråga.
När ni köper ett paket cigaretter, vilka etiska dilemman ställs ni inför?
Citera
2012-04-16, 02:44
Medlem
Samhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreeded
En enkel fråga.
INGA!
Citera
2012-04-16, 02:45
Medlem
TheGamers avatar
Jag är ingen vanerökare eller fast i ett beroende men hänt att man köpt ett par paket och det är inte så att jag bryr mig, tar det paket jag vill ha och röker vid behov.
Citera
2012-04-16, 02:49
Medlem
DXmans avatar
Citat:
En enkel fråga.

vilka etiska dilemman får du när du äter godis? eller kött eller lite vad som helst? inga? nej precis..
Citera
2012-04-16, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DXman
vilka etiska dilemman får du när du äter godis? eller kött eller lite vad som helst? inga? nej precis..
En överviktig person kan ställas inför ett dilemma om hen t.ex. ska köpa godis. Jämför det med en någon som missbrukar tobak.
Citera
2012-04-16, 03:01
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Ingen rökare men snusare. Jag känner mig cool.

Haha nej men seriöst, i början tyckte man det var kul och spännande att försöka köpa fastän man inte hade åldern inne.. sen bryr man sig inte? Man blir bara lättad inombords
Citera
2012-04-16, 03:02
Medlem
Hamnbolls avatar
När man röker och köper cigg så köper man ciggen och är glad att få sin ranson klarlagd.
Citera
2012-04-16, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Ingen rökare men snusare. Jag känner mig cool.

Haha nej men seriöst, i början tyckte man det var kul och spännande att försöka köpa fastän man inte hade åldern inne.. sen bryr man sig inte? Man blir bara lättad inombords
Känner du då att du har en "längtan" till att få köpa snus och tror du att du kan kontrollera ditt behov an tobak utan att några negativa effekter?
Citera
2012-04-16, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
När man röker och köper cigg så köper man ciggen och är glad att få sin ranson klarlagd.
Har du aldrig funderat över hur du påverkas av att röka?
Citera
2012-04-16, 03:12
Medlem
Hamnbolls avatar
Citat:
Jag har slutat röka, men när jag väl gjorde det så tänkte jag aldrig på det. Dock var jag då en liten parvel som trodde jag var odödlig.

Kan inte tänka mig att det heller kommer upp när man väl är och köper cigaretterna. Det kommer väl mer när man hostar upp bruna slemklumpar eller står och röker sin kvällscigg i sin ensamhet och plötsligt blir påminnen om all propaganda.

Numera snusar jag och har aldrig den tanken - då skadligheten inte riktigt existerar med snus på samma sätt som med rökning.

Som sagt dock, när man väl köper cigaretterna är tanken om hur skadligt det är långt borta. I alla fall för de flesta kan jag tänka mig. Då blir man glad över att man får sitt paket cigg.
Citera
2012-04-16, 03:16
Medlem
Citat:
Vad har detta med etik att göra?
Citera
2012-04-16, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Numera snusar jag och har aldrig den tanken - då skadligheten inte riktigt existerar med snus på samma sätt som med rökning..

Tack för din respons, men är inte att snusa mycket farligare än att röka? Man utvecklar ett större beroende därav förbrukar man mer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in