Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-16, 01:16
  #1
Medlem
Hej flashback! För att sammanfatta mitt problem så skedde det hela för fyra år sedan. Då var jag i mitt första förhållande med någon jag skulle kalla soulmate. Förhållandet varade dock mindre än en månad och jag har ännu varken återhämtat mig helt eller kommit i ro med alla frågor jag har, trots att det var i unga högstadiet. Både innan- och efter vi blev tillsammans så höll han även på med min bästa vän, men vi blev tillsammans igen senare på året, och då hade värre saker inträffat som inte rörde vårat förhållande, men som båda rörde oss. Vi var nog båda rätt förstörda vid den tidpunkten och jag var som sagt fortfarande förstörd sedan det abrupta slutet. Det vara i en kortare period än det tidigare förhållandet.

Ända sedan den dagen jag blev lämnad har jag varken haft något annat förhållande eller ens varit i närheten, och jag har ännu inte fått svar av honom varför det hela hände. Det har gjort mig otroligt tillbakadragen under åren i gymnasiet, då jag ständigt har undrat om jag har gjort något fel. Det lustiga är dock hur han alltid kommer tillbaka i mitt liv.
Varje år söker han någon form av kontakt och vill bli vän med mig, vilket har han gjort sedan året efter han dumpade mig. Han lämnar mig dock alltid några månader senare. Jag har ibland fått känslan av att han vill visa hur långt han har kommit i sitt liv då det har hänt att han har berätta för mig att han bland annat ligger med folk, även fast han vet hur sårad jag har blivit av det.
Han har haft ett fåtal tjejer under dessa år, och under dessa perioder har han inte hört av sig till mig alls, liksom detta år. Han har även frågat mig varför jag inte har träffat någon under tidigare år, så han lär ha kommit över mig sedan långt tillbaka.

De "vänskapsrelationerna" med honom har inte varit lyckade. Det slutar med att jag brister ut i gråt pga. all press jag känner när jag är med honom. Det känns som att han när som helst kommer att lämna mig vilket är en av anledningarna till varför jag förra året gav honom sin sista chans. Trots det så har han, på något vänster, funnit min blogg och läser numera den.
Jag har ledsnat på hans jojo-/slit-och-släng-relation och jag har även blockerat honom på fb sedan ett halvår tillbaka, så att han inte kan ta kontakt med mig. Jag får en känsla av att han vill ha koll, men jag förstår fortfarande inte vad han vill mig när jag för en gång skull försöker släppa honom.

Har ni någon hypotes om varför blev det som det blev eller varför han har handlat som han har gjort? ..och det viktigaste är kanske vad rubriken syftar på, hur ska jag gå tillväga?
Citera
2012-04-16, 01:21
  #2
Medlem
TheGamers avatar
Han har förmodligen väldigt dåligt självförtroende och vill då trycka ner dig för att visa att han är bättre.

Blocka honom från alla sidor han stör dig på, som facebook, twitter osv, byt nummer och om han har tillgång till din mejl så byt, har han tillgång till dina lösenord till diverse mejladresser/sidor så byt.

Förmodligen kommer han att tröttna om du bara ignorerar honom men förstår dig om det är svårt och det bästa är ju om du gör allt att försöka undvika honom vid möjlighet.
Citera
2012-04-16, 01:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Han har förmodligen väldigt dåligt självförtroende och vill då trycka ner dig för att visa att han är bättre.

Blocka honom från alla sidor han stör dig på, som facebook, twitter osv, byt nummer och om han har tillgång till din mejl så byt, har han tillgång till dina lösenord till diverse mejladresser/sidor så byt.

Förmodligen kommer han att tröttna om du bara ignorerar honom men förstår dig om det är svårt och det bästa är ju om du gör allt att försöka undvika honom vid möjlighet.

Han kontaktar mig aldrig via sms om det inte är så att vi umgås med varandra, men jag har blockat honom på de sidor där jag vet att han har konton.
Citera
2012-04-16, 01:38
  #4
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex93
Han kontaktar mig aldrig via sms om det inte är så att vi umgås med varandra, men jag har blockat honom på de sidor där jag vet att han har konton.

Okej men då har du väl blockat av honom och han inte kan kontakta dig?

Mitt svar ser likadant ut som innan i alla fall, förmodligen dåligt självförtroende och allt han leta efter var att känna sig bättre någonstans genom att trycka ner dig för att må bättre.

Undvik honom och gå vidare så ska du se att du snart mår bättre
Citera
2012-04-16, 01:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Okej men då har du väl blockat av honom och han inte kan kontakta dig?

Mitt svar ser likadant ut som innan i alla fall, förmodligen dåligt självförtroende och allt han leta efter var att känna sig bättre någonstans genom att trycka ner dig för att må bättre.

Undvik honom och gå vidare så ska du se att du snart mår bättre

Yes, och undvika honom gör jag helst som det känns nu.

..och att han skulle ha dåligt självförtroende kan nog stämma, han har ömsat personlighet och blivit raka motsatsen sedan det året.
__________________
Senast redigerad av Alex93 2012-04-16 kl. 02:11.
Citera
2012-04-16, 15:08
  #6
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex93
Yes, och undvika honom gör jag helst som det känns nu.

..och att han skulle ha dåligt självförtroende kan nog stämma, han har ömsat personlighet och blivit raka motsatsen sedan det året.

Kan ju också vara kontrollbehov men tvivlar jag på, men beror ju också på hur gammal han är. Ju yngre desto mer osäkrare är man ( generellt sett ).
Citera
2012-04-16, 15:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Kan ju också vara kontrollbehov men tvivlar jag på, men beror ju också på hur gammal han är. Ju yngre desto mer osäkrare är man ( generellt sett ).

Det kan också vara en möjlighet. Han är numera 19, men jojo-relationen har som sagt pågått i några år.
Citera
2012-04-16, 15:26
  #8
Medlem
eleven7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex93
.
Han har haft ett fåtal tjejer under dessa år, och under dessa perioder har han inte hört av sig till mig alls, liksom detta år.


Du har nog svaret här. När han inte har tjejer på G och känner sej ensam då kommer han till dej. Men så fort det dyker upp något nytt då försvinner han. Om han nu så mycket hade velat ha dej som vän hade han ändå hört av sej under tiden han har flickvänner.

Ta bort han överallt och svara inte när han försöker kontakta dej så blir det lättare att gå vidare.
Citera
2012-04-16, 15:35
  #9
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex93
Det kan också vara en möjlighet. Han är numera 19, men jojo-relationen har som sagt pågått i några år.

Har varit i samma sits ( med jojo grejen ) och det är fan inte roöigt, jag klara inte av sånt då jag bara tröttnar och stänger in mig själv, förstår inte hur du stod ut i flera år

Ignorera honom och gå vidare så skall du se att allting blir bättre
Citera
2012-04-16, 16:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleven7
Du har nog svaret här. När han inte har tjejer på G och känner sej ensam då kommer han till dej. Men så fort det dyker upp något nytt då försvinner han. Om han nu så mycket hade velat ha dej som vän hade han ändå hört av sej under tiden han har flickvänner.

Ta bort han överallt och svara inte när han försöker kontakta dej så blir det lättare att gå vidare.

Den tanken slog mig för några månader sedan, men när vi är vänner så är vi väldigt långt ifrån det fysiska, så jag lär ju inte fylla ut den sortens hålrum. Men ta bort honom osv. är gjort!

Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Har varit i samma sits ( med jojo grejen ) och det är fan inte roöigt, jag klara inte av sånt då jag bara tröttnar och stänger in mig själv, förstår inte hur du stod ut i flera år

Ignorera honom och gå vidare så skall du se att allting blir bättre

Jag reagerar på samma sätt och det är inte kul. Det som fick mig att chansa var nog hoppet om att den person jag en dag lärde känna skulle komma tillbaka, men nu inser jag bara att han spelar på det.

..och ignorera gör jag. Jag har aldrig har varit den som har hört av mig först till honom sedan han dumpade mig, men jag förstår ändå inte vad han vill mig nu genom att läsa min blogg när vi inte har någon form av kontakt.
Citera
2012-04-16, 17:11
  #11
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex93
Jag reagerar på samma sätt och det är inte kul. Det som fick mig att chansa var nog hoppet om att den person jag en dag lärde känna skulle komma tillbaka, men nu inser jag bara att han spelar på det.

..och ignorera gör jag. Jag har aldrig har varit den som har hört av mig först till honom sedan han dumpade mig, men jag förstår ändå inte vad han vill mig nu genom att läsa min blogg när vi inte har någon form av kontakt.

Träligt, förstår dig precis

Kontrollbehov förmodligen.
Citera
2012-04-18, 20:21
  #12
Medlem
Tycker bara det känns sjukt sorligt att du fortfarande lider såhär många år efter..
försök gå vidare han bryr sig inte om dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback