Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Hur väl känner du personen? Får intrycket av att det är en hyffsat flyktig kontakt. Förutsatt att hon har stöd från familj och/eller vänner så är mitt tips att backa lite. Skriv till henne på msn eller dylikt, var trevlig om ni springer på varandra men det finns en ganska god risk, i min erfarenhet, att du kommer göra henne obekväm om du går på och söker kontakt med henne i för stor utsträckning..
Det är precis det jag är rädd för, att hon ska bli obekväm. Jag inser ju själv att jag inte kan särbehandla henne, utan jag beter mig ju som vanligt när vi umgås med varandra. Men när hon är extra nere och så?
Citat:
Finns det romantiskt intresse eller är du helt platoniskt inställd till henne?.
Ingen romantiskt inställning, men jag tycker det är jobbigt att hon är ledsen och vill gärna hjälpa henne om jag kan.
Citat:
Edit: Missade att ni flyttat till samma stad, innebär detta att ni inte har så många nära kontakter i er vardag? Detta ändrar utgångsläget en del. Kan du berätta lite mer om din och hennes situation i den nya staden.
Jag känner henne inte jättenära, men umgicks ganska tätt med henne för några år sedan. Vi har ju börjat träffas ganska ofta nu eftersom vi bor i samma stad och våra umgängeskretsar går ihop.