• 1
  • 2
2012-04-16, 00:25
Medlem
twc.s avatar
Hejsan undrade lite snabbt hur farlig r denna "drog" och r ungefr 2mg mycket att ta? och vad r det fr typ av drog?

r vldigt oerfaren och sysslar aldrig med droger eller liknande men var tvungen att veta detta lite snabbt. tacksam fr serisa svar!
2012-04-16, 02:34
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twc.
Hejsan undrade lite snabbt hur farlig r denna "drog" och r ungefr 2mg mycket att ta? och vad r det fr typ av drog?

r vldigt oerfaren och sysslar aldrig med droger eller liknande men var tvungen att veta detta lite snabbt. tacksam fr serisa svar!

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19741101000060&DocTypeID =7&UserTypeID=2

Iktorivil anvnds mot olika former av epilepsi.
Iktorivil innehller den aktiva substansen klonazepam, som tillhr lkemedelsgruppen bensodiazepiner. Klonazepam frhindrar att signaler som utlser ett epileptiskt anfall sprider sig i hjrnan under anfallet. Drigenom dmpas pgende anfall och nya anfall frhindras.

Men det r som alla andra bensodiazepiner, funkar mot smn, depression, ngest osv osv.

Klonazepam har ocks vldigt lng halveringstid, 18-50timmar.

2mg r en standard dos vldigt mnga fr utskrivna, dock rcker det med en fjrdedel om du r helt ny inom bens.
2012-04-16, 02:57
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twc.

Den r nstan omjlig att verdosera slnge du inte blandar med andra droger. 2mg br gra dig avslappnad i kroppen och i huvudet. Benzo pminner lite om alkohol, du fr dock inget lyckorus eller s utan en mer dmpande effekt, lite vinglig och sluddrig kan du nog bli p 2mg ven om jag tycker ikto r en rtt vrdels benzo, kunde dra i mig 50mg p ngra dagar utan strre effekt, kan ha varit kassa piller men provat frn flera batchar s vettefan.
2012-04-16, 11:21
Medlem
Numes avatar
Om du aldrig testat benzo (p lng tid/alls), s lr 2mg gra dig rtt s skev ta verkligen inte s mycket i s fall om du ska annat n sitta hemma. Skulle rekommendera dig ta 1mg max fr att se hur det fungerar p dig.

Som tripptamin skrev. 0.5mg gjorde mig nr jag testade benzo allra frsta gngen tillrckligt skn. Men benzo r vl mest kul/sknt fr folk som har en bit ngest etc (som jag). Testa och se, inget du blir beroende av bara sdr om du inte har vrldens psykologiska problem kort sagt.

Klonazepam har i vart fall en rtt bra muskelavslappnande effekt, s om inget annat, kanske du kan tycka det r lite sknt.

Har du ingen direkt ngestproblematik eller s, testa ta sg 1mg och var bland folk och se hur det funkar. (Fr d lr det hnda lite mer i vart fall.) Eller 0.5mg sen efter 30-40min om du inte mrker dig bli fr slddrig eller vadnu, ta 0.5mg till om du skulle knna fr det.

ngestdmpande r vad det r, tar bort hmningar osv..... En bra bit som alkohol drav ibland kallas benzo fr torrsprit.
Senast redigerad av Nume 2012-04-16 kl. 11:23.
2012-04-16, 13:12
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Anvnder denna "drog" i medicinskt syfte d den lindrar min ngest.
2012-04-16, 17:26
Medlem
sonicboy666s avatar
Kom precis frn min psykdr. var rlig: Sa att iktorivil e en av de enda benzo som jag aldrig behvt hja dosen p under flera rs tid. Nu tmkte jag att jag skt mig sjlv i foten d jag kom hem fr benhandlingshem fr ngra mn sen pga benzo/opiat/Lyrica missbruk...MEN:
Ja,Iktorivil kan funka som en stmningsstabiliserare -skriver ut Cymbalta lite zolpidem. Om 4 veckor trffas vi igen om din ngest fortfarande sitter i -d kr vi p iktorivil.
Gissa vem som "inte kommer m bttre om 4 veckor"
N, men allvarligt, ikto e jvligt bra medicin. Anvnds i brett spektra ox, allt fr epilepsi till GAD panikattacker. S frga er lkare om just ikto. Den verkar inte helt omjlig att f utskriven. Xanor dremot...forgetabout It typ.
lskar lkare som inte alltid mlar fan p vggen s fort ordet bensodiazepiner kommer upp.
2012-04-16, 17:27
Medlem
sonicboy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORZAJUVE87
Anvnder denna "drog" i medicinskt syfte d den lindrar min ngest.
FORZA DEL PIERO!
2012-04-16, 17:46
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicboy666
FORZA DEL PIERO!

Lite OT men visst, han behver nog inte Iktorivil efter det mlet han gjorde mot Lazio
2012-04-16, 17:55
Medlem
sonicboy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORZAJUVE87
Lite OT men visst, han behver nog inte Iktorivil efter det mlet han gjorde mot Lazio
Haha...n s sant s sant!
2012-05-15, 13:12
Medlem
P Benzo.org.uk s har dem tabeller och dr sger dem 0.5mg Clonazepam motsvarar 10mg Valium.
2013-02-13, 16:42
Medlem
undervattenfisks avatar
Finns mycket annat som kan smyga sin i nd ,tex xanor har ingen muskelrelax vilet jag fredrar och stesolid hjlper mer mer i vardagen.

http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
2014-04-06, 01:07
Medlem
Hur funkar denna benzo ihop med Zyprexa?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in