• 1
  • 2
2012-04-15, 21:21
Medlem
Någonting som är otroligt jobbigt för mig är mina gamla självskade-ärr som vanpryder mina armar från axel till handled. Jag brukar aldrig gå med kortärmat, men eftersom att ärren är så himla gamla säger många till mig att det är dags att våga visa dom nu.

Men jag skulle vilja ha ett par helt ärliga svar, hur reagerar ni till någon som har ärr på armarna?
Min tanke är att alla kommer att tänka dåliga saker om mig. Men mina vänner tror att det tillochmed att det kan vara lockande?

Är i övrigt till utseendet en helt vanlig 21årig tjej.
Citera
2012-04-15, 21:26
Medlem
Beror helt på. Har du svart hår och mycket maskara så kommer man tänka emo typ. Däremot, är du är blond och snygg så hade jag fan inte brytt mig ett skit-
Citera
2012-04-15, 21:32
Medlem
Det är en del av dig. Jag själv skar mig själv för cirka 4 år sedan, när jag var 15. var överviktig, mobbad och mådde extremt dåligt av detta. Jag skar mig med rakblad över mina handleder för att dämpa ångesten.

Idag, trots en del problem, mår jag bättre, men ärren finns kvar. Jag är stolt över mitt förflutna och bär gärna kortärmat, jag bryr mig egentligen inte om omgivningen kollar snett på mig, jag har blivit en starkare person. Jag hade nått botten, men jag klättrade även upp sedan.
Citera
2012-04-15, 21:33
Medlem
Tunezzzs avatar
Man kan nog bara tala för sig själv..och många tycker säkert att det är "emo" osv. Folk bryr sig för mycket idag.
Själv hade jag inte stört mig på det, jag vet vad det innebär att må riktigt dåligt.
Det bästa du kan göra är nog att vänja dig att visa dina ärr, att inte göra det blir kanske jobbigt i längden
Citera
2012-04-15, 21:34
Bannlyst
Jag har 5 ärr i ansiktet det är inte kul

Men jag är ju skinhead och gammal synthare så det passar väl.
Citera
2012-04-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirusho
Det är en del av dig. Jag själv skar mig själv för cirka 4 år sedan, när jag var 15. var överviktig, mobbad och mådde extremt dåligt av detta. Jag skar mig med rakblad över mina handleder för att dämpa ångesten.

Idag, trots en del problem, mår jag bättre, men ärren finns kvar. Jag är stolt över mitt förflutna och bär gärna kortärmat, jag bryr mig egentligen inte om omgivningen kollar snett på mig, jag har blivit en starkare person. Jag hade nått botten, men jag klättrade även upp sedan.

Jag tycker att du tänker helt rätt där! Jag tänker faktiskt likadant också, men problemet är mest att det är så himla mycket ärr att det kan bli lite "uppmärksamhets"-varning! Och därför har det känts bättre att gömma sig i långärmat, så att dom som sen "råkar" se förstår att jag inte vill ha uppmärksamhet.
Citera
2012-04-15, 21:42
Medlem
Jag tänker emo jävel när jag ser folk med ärr på armarna, but thats just me.
Citera
2012-04-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Jag tänker emo jävel när jag ser folk med ärr på armarna, but thats just me.

Även om det är en söt tjej med slank figur, blont lockigt hår och ett leende på läpparna?
Är iaf glad att du är ärlig
Citera
2012-04-15, 21:53
Medlem
ProfessorAs avatar
Du kommer alltid möta olika typer av reaktioner, folk som glor och tycker du är konstig och folk som inte bryr sig ett dugg. Det viktiga är att du känner dig bekväm med att visa ärren.

Själv brukar jag lägga märke till ärren och tänka "oj, här har vi en person som mått dåligt" och sen bryr jag mig inte längre.
Citera
2012-04-15, 21:56
Medlem
EvilGuys avatar
Sen är det ju alltid lättare att bedöma om det finns bild på spektaklet. Du kan ju göra den väldigt anonym om du vill (vilket du borde).
Citera
2012-04-15, 22:04
Medlem
Zoxxys avatar
Räkna med att vissa kommer ge dömande blickar, så är det alltid...
Börja i liten skala? (ta av tröjan på stan och se hur det känns, om det känns som att folk tittar) då kan du ju alltid bara ta på dig tröjan igen så är ärren dolda
Citera
2012-04-15, 22:14
Medlem
xelytoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelbabbel
Någonting som är otroligt jobbigt för mig är mina gamla självskade-ärr som vanpryder mina armar från axel till handled. Jag brukar aldrig gå med kortärmat, men eftersom att ärren är så himla gamla säger många till mig att det är dags att våga visa dom nu.

Men jag skulle vilja ha ett par helt ärliga svar, hur reagerar ni till någon som har ärr på armarna?
Min tanke är att alla kommer att tänka dåliga saker om mig. Men mina vänner tror att det tillochmed att det kan vara lockande?

Är i övrigt till utseendet en helt vanlig 21årig tjej.

Jag skulle inte bry mig, är du dessutom söt hade jag bara blivit mer intresserad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in