• 1
  • 2
2012-04-15, 17:18
Medlem
Hejsan är det någon som kan rekommendera någon mat på burk att äta? Jag skall snart ut och campa och orkar verkligen inte laga maten och vill helt enkelt bara äta rakt ifrån burk? Är det någon som vet någon mat på burk som är ätbar?
Tack på förhand.
Citera
2012-04-15, 17:21
Medlem
KobeTais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
Hejsan är det någon som kan rekommendera någon mat på burk att äta? Jag skall snart ut och campa och orkar verkligen inte laga maten och vill helt enkelt bara äta rakt ifrån burk? Är det någon som vet någon mat på burk som är ätbar?
Tack på förhand.
vita bönor i tomatsås
Citera
2012-04-15, 17:21
Medlem
Citat:
Tack på förhand.

ravioli är perfekt xD
Citera
2012-04-15, 17:23
Medlem
godawdos avatar
Det finns ju massor med färdiga rätter på burk, men de skall ju värmas. Det går att äta.
Citera
2012-04-15, 17:24
Medlem
Lejdbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce
ravioli är perfekt xD

Ja! Mycket bra att ha med. Sen har du ju tonfisk och makrill också!
Citera
2012-04-15, 17:26
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Tack på förhand.

Vegetarisk ravioli är gott och funkar säkert kallt. Sedan skulle jag kunna tänka mig att t.ex. gulaschsoppa skulle kunna funka kall ur burk också, gärna med en brödbt till.
Sojabullar i sås är riktigt goda kalla.

Och så finns det ju burkskinka. Jag har aldrig smakat det själv, men jag har förtänksamt nog en burk i skafferiet som jag ska ta fram vid något riktigt högtidligt tillfälle
Citera
2012-04-15, 17:29
Medlem
Tonfisk och en limpa. kan du tänka dig att ta med dig nån typ av grönsak är en hackad lök ovanpå smaskens och rubbet håller rätt länge iaf.
Citera
2012-04-15, 17:46
Medlem
Citat:
Tack på förhand.

Om du äter kött btw, Ta bara med dig en kniv. Döda en kanin och grilla den. Sen kokar du rötter och lite bär till. Man känner sig mycket mer som rambo när man campar på "riktigt" xD
Citera
2012-04-15, 18:04
Medlem
imperatrixs avatar
Det finns olika vegetariska "salsor" av Go Green som är ganska goda. (Det är mer mat än sås, i mitt tycke.)

Svamp, diverse grönsaker, bönor, seitan (brukar finnas i asiatiska butiker), hummus, tomatsoppa.
Citera
2012-04-15, 18:11
Medlem
Truffs avatar
Soldatens ärtsoppa är för jävligt god för att komma från en konserv burk faktiskt..
Citera
2012-04-15, 18:19
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Tack på förhand.
Är det så att du är emot all matlagning eller bara i samband med camping?

För om du orkar så kan du laga maten innan din åker på din utflykt. Du steriliserar den hemlagade maten genom att sjuda den i vatten i lagom stora glasburkar. Denna variant blir avsevärt billigare och godare än de köpta dito.

~Paul~
Citera
2012-04-15, 18:21
Medlem
zepofans avatar
Ska du vara borta några dagar och bära din packning själv så bör du nog tänka över det där med konservburk.
Alternativet är frystorkat, dyrt som guld men betydligt lättare att bära.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in