2012-04-15, 13:37
Medlem
alroberts avatar
Jag har en panasonic Tx-l32c20ea och som rubriken säger, vad för sorts skruvar ska gå in i TVn?

Fick ett oöppnat tv-fäste igår och skruvarna som ingick till fästet som skulle sättas in i tvn inte i väggen var för tunna och för korta.

Har sökt som en idiot i manualer och överallt på Google och panasonics hemsida, enda jag hittat är att skruven får vara Max 12mm och minst 9mm vilket jag också ville veta men idioterna på panasonic kan inte skriva vad för slags skruv..

Tack
Senast redigerad av alrobert 2012-04-15 kl. 14:06.
Citera
2012-04-15, 13:54
Medlem
iggesundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Jag har en panasonic Tx-l32c20ea och som rubriken säger, vad för sorts skruvar ska gå in i TVn?

Fick ett oöppnat tv-fäste igår och skruvarna son ingick till fästet var för tunna och för korta.

Har sökt som en idiot i manualer och överallt på Google och panasonics hemsida, enda jag hittat är att skruven får vara Max 12mm och minst 9mm vilket jag också ville veta men idioterna på panasonic kan inte skriva vad för slags skruv..

Tack

Hur ska Panazonic veta vad du har för vägg ... kolla väggmaterialet och gå sen tilldin lokala järn/byggaffär.
Citera
2012-04-15, 14:06
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggesundarn
Hur ska Panazonic veta vad du har för vägg ... kolla väggmaterialet och gå sen tilldin lokala järn/byggaffär.
Glömde säga att det var ju såklart skruvarna som ska in i TVn inte i väggen!
Citera
2012-04-15, 20:23
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Konstigt att skruvarna inte passar då så gott som alla apparater och väggfästen följer VESA-standarden.

Du får väl mäta diameter på hålen i TV'n så vet du hur stora skruvar du ska ha.
Citera
2012-04-15, 22:32
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Konstigt att skruvarna inte passar då så gott som alla apparater och väggfästen följer VESA-standarden.

Du får väl mäta diameter på hålen i TV'n så vet du hur stora skruvar du ska ha.
Ja väldigt skumt! Har Vesa 200x200 och fästet funkade med det. Det fanns två stycken set med skruvar och båda var väldigt väldigt små.

Jag kollade på panasonics hemsida på manualen av denna tv, det fanns tillval på ett tvfäste till denna tv och kollade manualen till det, den skulle ha m6x22 och jag har mätt lite halvt att skruven får vara Max 22 och längst 25mm.

Men bara för jag köper en skruv som är m6 så finns det väll tusentals olika gängor?

Så vettifan hur jag ska göra.. Har mailat panasonic iallafall får se vad dom säger.
Citera
2012-04-16, 12:23
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Står det M6 så är det standardgängat. Är det inte en standardgängat så ska det vara utskrivet så "vanlig" M6 skruv ska fungera.
Citera
2012-04-16, 18:55
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Står det M6 så är det standardgängat. Är det inte en standardgängat så ska det vara utskrivet så "vanlig" M6 skruv ska fungera.
tack så mycket!!

tog med mig m6 skruvar ifrån skolan och dom var med för små vet inte riktigt vad som är felet haha!

får ta med m7 och m8 imorn då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in