2012-05-03, 16:48
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är ingen omöjlighet.

För övrigt har Realisten.se uppdaterats med en mängd artiklar sen jag skrev här senast. Bland annat lite filmer och bilder från Första-maj demonstrationerna.
Daniel Spansk skriver också en läsvärd krönika om ämnet:
http://www.realisten.se/2012/05/02/behandlas-alla-partier-lika-i-det-demokratiska-sverige/
Hehe, då blir vi konkurrenter snart

Tyckte det var klent med andra nyheter under själva demonstrationen och tiden runt i kring den, men det såg jag som ett gott tecken då det antyder att skribenterna var på gatan - som sig bör!

Men saknar realisten.se utgivningsbevis och ansvarig utgivare?
Citera
2012-05-04, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Hehe, då blir vi konkurrenter snart
Jaså?

Citat:
Men saknar realisten.se utgivningsbevis och ansvarig utgivare?
Man har åtminstone haft både utgivningsbevis och AU tidigare. Exakt hur det ser ut idag vågar jag inte svara på.
Citera
2012-05-05, 14:13
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Jaså?
Jag ska skriva nyhetsnotiser på vår nya hemsida
Citat:
Man har åtminstone haft både utgivningsbevis och AU tidigare. Exakt hur det ser ut idag vågar jag inte svara på.
Hur undviker ni HMF då? Realisten förhandsmodererar väl inte kommentarsfältet vad jag sett?
Citera
2012-05-05, 14:34
Avslutad
Ja, jag läser ofta Realisten jag med. Flera gånger i veckan surfar jag förbi och sidan ligger i mina bokmärken. Jag föredrar Realisten framför Avpixlat, som jag tycker har gått ner sig ordentligt i och med namn- och designbytet. Att Avpixlat numera drivs och finansieras av juden Ekeroth är givetvis inte heller bra. Realisten är mer rakt på, lägger inte ner någon kraft på Israelfrågan och håller en rakare ton. Däremot kan även jag tycka att designbytet var till det sämre. Jag antar att man ville bli mer "tidningslik" á la alla moderna svenska dagstidningar nuförtiden, men det blev bara bluddrigt. Det ljusblåa som överanvänds är heller ingen bra kontrastfärg, särskilt inte i rubrikerna.
Citera
2012-05-09, 01:30
Bannlyst
Citat:
Jag ska skriva nyhetsnotiser på vår nya hemsida
Hur undviker ni HMF då? Realisten förhandsmodererar väl inte kommentarsfältet vad jag sett?
Såg det, bra jobbat!
Det har varit lite turer kring det: http://www.medievarlden.se/nyheter/2011/09/jk-ifragasatter-realistens-utgivningsbevis

Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Ja, jag läser ofta Realisten jag med. Flera gånger i veckan surfar jag förbi och sidan ligger i mina bokmärken. Jag föredrar Realisten framför Avpixlat, som jag tycker har gått ner sig ordentligt i och med namn- och designbytet. Att Avpixlat numera drivs och finansieras av juden Ekeroth är givetvis inte heller bra. Realisten är mer rakt på, lägger inte ner någon kraft på Israelfrågan och håller en rakare ton. Däremot kan även jag tycka att designbytet var till det sämre. Jag antar att man ville bli mer "tidningslik" á la alla moderna svenska dagstidningar nuförtiden, men det blev bara bluddrigt. Det ljusblåa som överanvänds är heller ingen bra kontrastfärg, särskilt inte i rubrikerna.
Roligt att fler regelbundet läser sajten. Jag var också skeptisk till designen först men vande mig ändå ganska snabbt jag hoppas att du gör samma sak.
Citera
2012-05-10, 13:55
Medlem
Citat:
Såg det, bra jobbat!
Det har varit lite turer kring det: http://www.medievarlden.se/nyheter/2011/09/jk-ifragasatter-realistens-utgivningsbevis
Men varför har inte Realisten en "legal disclaimer" i anslutning till kommentarsfältet? Som det ser ut nu skulle ju eventuellt utgivningsbeviset kunna återkallas - men det är ju bara att skriva en disclaimer för att undvika det. Det enda som behöver stå är ju att kommentatorn ansvarar för sina egna kommentarer, i likhet med den disclaimer som alla möjliga tidningar och sidor har. Man kan ju bara skriva typ; "Kommentarsfältet är omodererat - kommentatorer har rättsligt ansvar för innehållet i kommentarerna."
Citera
2012-05-14, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Men varför har inte Realisten en "legal disclaimer" i anslutning till kommentarsfältet? Som det ser ut nu skulle ju eventuellt utgivningsbeviset kunna återkallas - men det är ju bara att skriva en disclaimer för att undvika det. Det enda som behöver stå är ju att kommentatorn ansvarar för sina egna kommentarer, i likhet med den disclaimer som alla möjliga tidningar och sidor har. Man kan ju bara skriva typ; "Kommentarsfältet är omodererat - kommentatorer har rättsligt ansvar för innehållet i kommentarerna."
Jag vet faktiskt inte, jag ska höra mig för, det låter ju som en logisk lösning, jag kan inte tänka mig att man inte har resonerat kring detta.

Tre läsvärda artiklar/krönikor förresten:
Vi lever i egoismens extrema värld
Sista klassen i livets skola
Kvällstidningar fabricerar ofta nyheter
Citera
2012-06-14, 21:01
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte, jag ska höra mig för, det låter ju som en logisk lösning, jag kan inte tänka mig att man inte har resonerat kring detta.

Vad fick du för svar? Är det som så att polisen kan börja jävlas och kräva ut uppgifter om användare om man gör så som det föreslogs?
Citera
2012-07-31, 20:28
Medlem
Citat:

Jag är också intresserad av att veta hur de resonerar på Realisten kring detta med kommentarerna, om du har fått något svar. Det verkar ju vara en riktig snårskog detta med juridiken kring kommentarsfält... Ett intressant område.
Citera
2012-08-01, 18:58
Medlem
Ustyugov2s avatar
Sveriges kanske främste nationalist, Martin Ekedahl, avslöjar tydligt det antivita hyckleriet när det kommer till "näthatet".

http://www.realisten.se/2012/08/01/etablissemanget-och-nathatet/
Citera
2012-08-01, 19:43
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Sveriges kanske främste nationalist, Martin Ekedahl, avslöjar tydligt det antivita hyckleriet när det kommer till "näthatet".

http://www.realisten.se/2012/08/01/etablissemanget-och-nathatet/
Från artikeln:
Citat:
Under gårdagen gav en medlem i Svenskarnas parti, Mikael Skillt, ett tips till polisen via Twitter om hur brott kan stävjas. Apropå problemet med falskt guld som säljs skrev han: “hett tips är att skrapa på guldföremålet, är ett tunt laget guld runt stål”. Polisen uppskattade tipset och vidarebefordrade det till alla som följer dem på Twitter. Det uppskattade inte Oisín Cantwell:

“får hoppas att polisen inte begriper vad det är för jävla nazist som rt:as” blev hans spontana kommentar.
Haha, bitterfittan Cantwell har tydligen lagt Skillts namn på minnet sedan han höll på och gnällde över Skillts "Stoppa pedofilerna"-kampanjen. Kul att se hur nationella gör saker och journalistpacket tvingas inta den reaktionära rollen.
Citera
2012-08-01, 19:52
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Från artikeln:
Haha, bitterfittan Cantwell har tydligen lagt Skillts namn på minnet sedan han höll på och gnällde över Skillts "Stoppa pedofilerna"-kampanjen. Kul att se hur nationella gör saker och journalistpacket tvingas inta den reaktionära rollen.

Jättekonstig reaktion på Cantwell. Allt nationalister gör verkar vara dåligt alternativt irrelevant, eftersom de är "nazister". Oavsett om man ger polisen kloka och användbara tips om guldförfalskning, presenterar lösningar på våldtäktsproblem, förespråkar ett drogfritt samhälle eller annat, så förkastas ändå idéerna för att de är "nazister".

Min favoritdel i artikeln:
Citat:
När Realisten.se avslöjade att de fyra personer som “gammelmedia” framställde som etniska svenskar i själva verket var fyra syrianer gav det upphov till ett stort antal kommentarer. Flera av kommentarerna från syrianer innehöll ett väldigt hatiskt tonläge mot etniska svenskar. Exempelvis beskrevs svenska kvinnor generellt som “horor”, svenska män som “bögar” vars fruar blir “knullade av syrianska män”, svenskar av båda könen som “horungar” och det svenska folket som världens “äckligaste grupp”.

I etablissemangets ögon är det inte att betrakta som “näthat”. Det är anledningen till att Aftonbladet exempelvis mer än gärna publicerade en artikel där konstiga Joanna Rytel utan att ifrågasättas kunde utgjuta sitt “vita manshat”. Aftonbladet har ingenting emot att sprida hat på nätet, så länge det är “rätt” slags hat, riktat mot vita i allmänhet och svenskarna i synnerhet. Inte minst därför var de så beredvilliga att mot bättre vetande framställa svenskar som skyldiga till ett brott som enligt anmälan begåtts av syrianer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in