Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-Incognito
Jag känner till sidan sedan tidigare. De brukar till exempel publicera namn på brottslingar som övrig gammelmedia censurerar.
Precis. Realisten började tidigt med detta med att beställa ut domar och liknande och många andra webbtidningar/bloggar lånade sedan sitt material från Realisten.
Citat:
Dock är det inte så ofta jag besöker sidan. Skulle önska mer interaktivitet och efterföljande diskussioner för att utveckla sidan, det kanske kommer med den nya designen?
Interaktivitet och efterföljande diskussioner som i ett kommentarsfält eller hur menar du?
Som det är nu måste man väl registrera sig på Discqus eller vad det heter för att kommentera?
Citat:
Dock bra av TS att starta en tråd om sidan så att vi kan följa utvecklingen och diskutera här på Flashback!
Ja, jag kände att det var läge för det. Jag tycker att Realisten.se gör ett gediget arbete i stora drag och fyller ett viktigt syfte.
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Fanns det inte redan en tråd om Realisten? Det var överraskande.
Ja, jag tyckte faktiskt det också.
Citat:
Jag besöker iallafall sidan hyfsat regelbundet. Den fungerar som ett bra komplement till Fria tider & Avpixlat. Realisten är som en mer seriös version av nationell.nu.
Jag delar den analysen. Just Avpixlat är jag rätt trött på av olika anledningar med Fria Tider besöker jag ganska ofta och kan uppskatta.
Citat:
Dock måste jag erkänna att jag anser att den nya designen är ett nerköp, den förra versionen var stilren och enkel. Ingenting mer behövdes. Jag tenderar kanske att låta reaktionär i sammanhanget
men jag tyckte att det återhållsamma konceptet fungerade tämligen bra som det var.
Jag är som jag antydde också lite skeptisk men förhoppningsvis ska väl sidan "växa in" i den nya designen också. Man får se helt enkelt.
Citat:
Realistens största styrka tycker jag annars alltid har varit blandningen - som du nämner - mellan aktuella viktiga nyheter inkluderande avslöjande reportage(primärt gällande brottsfall), tillsammans med kvalitétskrönikor av bl.a. Björkqvist.
Precis.
Citat:
Får hoppas att sidans besökarskara växer så att man kan utveckla verksamheten.
Det är ju det. I dagsläget är ju Realisten betydligt mycket mindre än Avpixlat och Fria Tider som väl kan räknas som giganterna i sammanhanget, men jag anser definitivt att man har stor potential och borde kunna nå ut till så många fler.