Citat:
Ännu en nothingburger som det görs en stor sak av.
Hörde Sara Hedrenius på P1 alldeles nyligen och slås återigen av hur besatta så många överlevare är kring katastrofen.
Självklart var det en alldeles hemsk tragedi och något alldeles fruktansvärt för både de som dog och de som klarade sig, men när börjar det vara dags att bara försöka gå vidare? Det kommer aldrig att komma svar på alla frågor. Kanske beror det på en konspiration, kanske beror det på okunskap, kanske beror det på att det har gått för många år och detaljerna har blivit för vaga.
Men vilket syfte tjänar det att älta?
852 människor dog. Om det slutändan var på grund av en mörk konspiration eller en oförutsägbar olycka - vad spelar det för roll längre? De döda kommer inte tillbaka, och inget avslöjande eller granskande kan ändra på detta faktum. Upprättelse, då? Kommer det verkligen att kännas bättre om någon slags "sanning" skulle komma fram? Jag tvivlar på det.
Någonstans måste man bara släppa taget och försöka leva resten av sitt liv i någon slags frid.
Hörde Sara Hedrenius på P1 alldeles nyligen och slås återigen av hur besatta så många överlevare är kring katastrofen.
Självklart var det en alldeles hemsk tragedi och något alldeles fruktansvärt för både de som dog och de som klarade sig, men när börjar det vara dags att bara försöka gå vidare? Det kommer aldrig att komma svar på alla frågor. Kanske beror det på en konspiration, kanske beror det på okunskap, kanske beror det på att det har gått för många år och detaljerna har blivit för vaga.
Men vilket syfte tjänar det att älta?
852 människor dog. Om det slutändan var på grund av en mörk konspiration eller en oförutsägbar olycka - vad spelar det för roll längre? De döda kommer inte tillbaka, och inget avslöjande eller granskande kan ändra på detta faktum. Upprättelse, då? Kommer det verkligen att kännas bättre om någon slags "sanning" skulle komma fram? Jag tvivlar på det.
Någonstans måste man bara släppa taget och försöka leva resten av sitt liv i någon slags frid.
Tycker nog är är av vikt att få reda på om ryzzarna låg bakom sänkningen då Sverige bevisat hjälpte till att smuggla ut gammal sovjetisk militärteknik tillsammans med CIA och MI6 vid denna tidpunkt. Inte för jag är emot att vi gjorde detta - jag förstår att vi ville veta vad andra sidan hade haft riktat mot oss.
Båda veckorna innan förlisningen (säkningen?) utfördes sådana transporter av militära system / utrustning. Varför inte denna tisdag/onsdag? Det står inte över orcherna att utföra något sådant då människoliv är billiga i Ryzzland.
Vad Sverige hade att förlora var den allmänna ovetskapen att vi samarbetade så tätt med USA / UK med underrättelse och på många andra område. Det KAN förklara önskan att mörklägga från statens håll.
- Betänk hur man in i det sista försökte mörka DC3:an och dess verkliga uppdrag. Också underättelserelaterat.
- Varför denna panik med att täcka över skrovet med betong?