Citat:
Ursprungligen postat av trizzla
Har inte hängt med så mycket i svängarna nu på sistone men av det jag har snappat upp så verkar det som att nya krafttag görs mot just cannabis, och då menar jag kraftigare än vad det annars brukar vara. Håller ni med? Kanske inte kan jämföras med operation gås men eftersom det var en misslyckad operation så byter dom linje nu, nu är det media och propaganda som gäller.
Jag är lite smått berusad nu (av alkohol, inte weed

) så jag kanske missade något i artikeln men dom kunde inte bevisa ett illegalt droganvändande? Det var ju hans receptbelagda medecin som gav utslag, och ändå räcker det till att skriva en artikel... Usch, det visar också aftonbladets totala inkompetens på att hitta något med schysst nyhetsvärde.
Om dom verkligen skulle vilja rapportera om narkotikabrott är det väl bara att åka till valfritt centrum och hänga ett tag med kamerorna redo.
Som jag förstod så testade de hans tabletter, som han hävdar är ritalin, och de gav utslag på THC, och i hans piss blev det utslag på kokain, och han hävdar att det var receptbelagt ritalin.
Ja, jag håller med, det blir värre och värre med propagandan, alkohol kan utlösa en psykos, men ingen tar upp det, och termen "hasch-psykos" finns bara i Sverige, och om jag fattat det rätt, så är hasch indica dominant, vilket betyder mera cbd, och cbd är anti-psykotisk, så tekniskt sätt så borde grönt utlösa psykoser oftare.
Det är möjligt att få psykos av cannabis ja, men om det finns en latent psykisk störning i bakgrunden, en normalt "frisk" person kan ju inte "få" det, det är vad jag har fattat iafal, rätta mig om jag har fel