• 1
  • 2
2012-04-13, 16:25
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14673946.ab

Enligt åtalet misstänks popstjärnan ha använt hasch eller cannabis som fanns i hans receptbelagda läkemedel.

Analysresultatet från urinprovet visar att det fanns spår av tetrahydrocannabinol i tabletterna, som ingår i hasch och cannabis.

Popstjärnan hade stora pupiller, spretiga fingrar, spasmer i käken och kraftiga humörssvängningar. (har inget med cannabis att göra)

Han är helt klart tjackat, men dem väljer ändå att skriva om cannabis, jävla IDIOTER
Citera
2012-04-13, 16:40
Medlem
trizzlas avatar
Har inte hängt med så mycket i svängarna nu på sistone men av det jag har snappat upp så verkar det som att nya krafttag görs mot just cannabis, och då menar jag kraftigare än vad det annars brukar vara. Håller ni med? Kanske inte kan jämföras med operation gås men eftersom det var en misslyckad operation så byter dom linje nu, nu är det media och propaganda som gäller.

Jag är lite smått berusad nu (av alkohol, inte weed ) så jag kanske missade något i artikeln men dom kunde inte bevisa ett illegalt droganvändande? Det var ju hans receptbelagda medecin som gav utslag, och ändå räcker det till att skriva en artikel... Usch, det visar också aftonbladets totala inkompetens på att hitta något med schysst nyhetsvärde.

Om dom verkligen skulle vilja rapportera om narkotikabrott är det väl bara att åka till valfritt centrum och hänga ett tag med kamerorna redo.
Citera
2012-04-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trizzla
Har inte hängt med så mycket i svängarna nu på sistone men av det jag har snappat upp så verkar det som att nya krafttag görs mot just cannabis, och då menar jag kraftigare än vad det annars brukar vara. Håller ni med? Kanske inte kan jämföras med operation gås men eftersom det var en misslyckad operation så byter dom linje nu, nu är det media och propaganda som gäller.

Jag är lite smått berusad nu (av alkohol, inte weed ) så jag kanske missade något i artikeln men dom kunde inte bevisa ett illegalt droganvändande? Det var ju hans receptbelagda medecin som gav utslag, och ändå räcker det till att skriva en artikel... Usch, det visar också aftonbladets totala inkompetens på att hitta något med schysst nyhetsvärde.

Om dom verkligen skulle vilja rapportera om narkotikabrott är det väl bara att åka till valfritt centrum och hänga ett tag med kamerorna redo.

Som jag förstod så testade de hans tabletter, som han hävdar är ritalin, och de gav utslag på THC, och i hans piss blev det utslag på kokain, och han hävdar att det var receptbelagt ritalin.

Ja, jag håller med, det blir värre och värre med propagandan, alkohol kan utlösa en psykos, men ingen tar upp det, och termen "hasch-psykos" finns bara i Sverige, och om jag fattat det rätt, så är hasch indica dominant, vilket betyder mera cbd, och cbd är anti-psykotisk, så tekniskt sätt så borde grönt utlösa psykoser oftare.

Det är möjligt att få psykos av cannabis ja, men om det finns en latent psykisk störning i bakgrunden, en normalt "frisk" person kan ju inte "få" det, det är vad jag har fattat iafal, rätta mig om jag har fel
Citera
2012-04-13, 16:52
Medlem
trizzlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VodkaWithWeed
Som jag förstod så testade de hans tabletter, som han hävdar är ritalin, och de gav utslag på THC, och i hans piss blev det utslag på kokain, och han hävdar att det var receptbelagt ritalin.

Ja, jag håller med, det blir värre och värre med propagandan, alkohol kan utlösa en psykos, men ingen tar upp det, och termen "hasch-psykos" finns bara i Sverige, och om jag fattat det rätt, så är hasch indica dominant, vilket betyder mera cbd, och cbd är anti-psykotisk, så tekniskt sätt så borde grönt utlösa psykoser oftare.

Det är möjligt att få psykos av cannabis ja, men om det finns en latent psykisk störning i bakgrunden, en normalt "frisk" person kan ju inte "få" det, det är vad jag har fattat iafal, rätta mig om jag har fel

Okej, förmodligen är han en liten knarktomte som oturligt nog åkte fast. Det som är löjligt är att aftonbladet skriver om det bara för att han är "känd".

Jag gillar inte att ställa droger vs droger i ett syfte att försköna någon utav dom, däremot tycker jag att det är helt sjukt löjligt att man inte får knarka. Jag reagerade något starkare på den här tråden för att jag nyss läste om dom två "journalisterna" som hängde ut en fotbollstränare efter att han hade åkt dit för sexköp.

I vårat land styr media staten och media säger vad som är rätt eller fel, det är inte fel att köpa sex eller bruka droger. Alla ni som läser det här brukar droger. Hycklare...
Citera
2012-04-13, 17:13
Citat:
Ursprungligen postat av VodkaWithWeed

Vilken tur att du finns som kan dela med dig av denna nya och revolutionerande information. Min världsbild är nu totalt förändrad efter att ha läst ditt inlägg, tack!
Citera
2012-04-13, 17:19
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trizzla
Okej, förmodligen är han en liten knarktomte som oturligt nog åkte fast. Det som är löjligt är att aftonbladet skriver om det bara för att han är "känd".
Fast man måste inte vara känd för att hamna i tidningen efter narkotikabrott, jag och polaren hamnade i lokaltidningen efter vi hade blivit gripna, fy fan vad förbannad jag blev då.
Citera
2012-04-13, 17:27
Medlem
hohners avatar
Ingen som vet vilken kändis detta är? Är det plura eller Kleerup som ställt till det igen månne?
Citera
2012-04-13, 17:42
Medlem
softmyntets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hohner
Ingen som vet vilken kändis detta är? Är det plura eller Kleerup som ställt till det igen månne?

Finns tråd ang det.

OT:
Aftonbladet i ett nötskal, som vanligt.
Citera
2012-04-13, 17:46
Medlem
suqas avatar
Aftonbladet sprider propaganda som vanligt och dem gör det på ett riktigt pinsamt sätt. Hur kan Helin sova om nätterna?!
Citera
2012-04-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
Aftonbladet sprider propaganda som vanligt och dem gör det på ett riktigt pinsamt sätt. Hur kan Helin sova om nätterna?!

För att Helin är det absolut största aset ,alla kategorier, som någonsin har andats i detta land.
Ursäkta OT:n.
Citera
2012-04-13, 17:55
Medlem
jamesdeans avatar
Jag förstår mig inte på det här med narkotikaklassade tabletter som innehåller thc. Ingen av de läkemedel som finns som innehåller thc kommer väl i pillerform? Marinol och Sativex och liknande är väl droppar och sprajer? Är det bara Aftonbladet som missförstått?
Citera
2012-04-13, 17:57
Medlem
tr3s avatar
Vänta nu lite här.. Han hade medicinerna på recept? Och han fick tillbaka dem? Och?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in