• 1
  • 2
2012-04-13, 14:16
Medlem
unknownxs avatar
Har nyligen fått hem ett par sneakers från adidas, i läder/gummi..

Problemet är att dom gnisslar jätte mkt när man går i dom, om ni tänker att man gnider läder mot läder/gummi mot gummi..

Har haft många liknande skor men aldrig just det problemet så undrar om sånt här kommer ändras senare?

Känns som ett par ballongskor när man går..
Senast redigerad av unknownx 2012-04-13 kl. 14:46.
Citera
2012-04-13, 14:21
Medlem
Christofferzs avatar
Är tråden till för att något ska besvaras, eller ville du bara ventilera dina upptäckter? xD
Citera
2012-04-13, 14:27
Medlem
unknownxs avatar
Istället för att spela en dryg 14åring kan du väll läsa tråden.
Citera
2012-04-13, 14:32
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Istället för att spela en dryg 14åring kan du väll läsa tråden.

Det var absolut inte min mening att låta dryg, jag förstod bara inte om det fanns en fråga inbakad någonstans?

Edit: Upptäckte nu att avsaknaden av frågetecken förvirrade mig. Är nu med på noterna.
Citera
2012-04-13, 15:49
Medlem
Har själv haft samma bekymmer med ett par Adidas Stan Smith 80s. Jag smörjde tungan med olivolja. Det blir något bättre, men inte helt tyst. Kan inte ge dig bättre råd tyvärr.
Citera
2012-04-13, 17:00
Medlem
Christofferzs avatar
Kom på att jag kanske ska bidra med något också efter att jag har förstått frågan...

Alltså, är inte helt klar på hur du menar, men det låter som problematik mellan materialen och hur det är ihopsatt, om detta är fallen så går det nog tyvärr inte att åtgärda... Möjligtvis om man smörjer som ovanstående sade.
Citera
2012-04-13, 17:36
Medlem
unknownxs avatar

Vad jag kommit fram till är att det är just "tungan" som gnider mot antningen snörena eller lädret på innansidan av skon som ligger emot tungan..

Om jag skulle olja in skorna, och det fortfarande knarrar om dom, Tror ni att det kommer gå som reklamation och få lämna in dom?

Annars vågar jag ju inte prova nått och då äre lika bra att lämna in dom helt och hållet ju.
Citera
2012-04-13, 17:38
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:

Vad jag kommit fram till är att det är just "tungan" som gnider mot antningen snörena eller lädret på innansidan av skon som ligger emot tungan..

Om jag skulle olja in skorna, och det fortfarande knarrar om dom, Tror ni att det kommer gå som reklamation och få lämna in dom?

Annars vågar jag ju inte prova nått och då äre lika bra att lämna in dom helt och hållet ju.

Beror nog på var du har köpt dem och hur mycket det syns... Större kedjor brukar vara ganska enkla, för de som står där varken tjänar eller förlorar på att ta emot dem, de slipper bara tjaffsa med kunden.
Citera
2012-04-13, 17:42
Medlem
Citat:

Jag tror du kommer få det svårt att reklamation pga knarret. Du borde ju rimligtvis hört det när du testade skorna i butik? Men innan du smörjer så gå och kolla på ett par likadana, prata med personalen osv. Tyvärr försvinner inte ljudet, men man vänjer sig.
Citera
2012-04-13, 17:49
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Jag tror du kommer få det svårt att reklamation pga knarret. Du borde ju rimligtvis hört det när du testade skorna i butik? Men innan du smörjer så gå och kolla på ett par likadana, prata med personalen osv. Tyvärr försvinner inte ljudet, men man vänjer sig.

Han kan ju eventuellt hinna med öppet köp
Citera
2012-04-13, 17:56
Medlem
hypothyroidisms avatar
Var så för mig med ett liknande par skor, slutade väsnas efter ett tag.
Citera
2012-04-13, 18:57
Medlem
unknownxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss

Fanns inte i butik, Men det är Stadium vi pratar om... Beställdes på nätet.
Har fortfarande en vecka kvar på öppet köp så inga problem där...

Kanske bättre och fråga dom om jag får göra ett försök och smörja in dom och sen lämna tbx om det inte funkar... Annars lämnar jag dom direkt när jag är där

Dom kosta ändå 1400kr så vill inte ta chansen om det "kanske" försvinner med tiden lr inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in