2012-04-13, 11:50
Medlem
PeaceLifes avatar
Det här blir min första post i Filosofi avdelningen, spännande. Jag är inte direkt en filosofisk person så därav vill jag ha era synpunkter på "vad är/hur är människans relation till mat". Finns det några samband, kulturella, historiska? Kanske någon här som är starkt troende berätta om er syn på mat?
Citera
2012-04-13, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLife
Det här blir min första post i Filosofi avdelningen, spännande. Jag är inte direkt en filosofisk person så därav vill jag ha era synpunkter på "vad är/hur är människans relation till mat". Finns det några samband, kulturella, historiska? Kanske någon här som är starkt troende berätta om er syn på mat?

I Ecce Homo tar Nietzsche upp vikten av bra föda för tänkandet. Han ratar det tyska köket: "grönsaker dränkta i olja". Den finns på svenska, läs den! Kapitlena "Varför jag är så vis", Varför jag är så klok", eller...hmm, någon?
Citera
2012-04-15, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLife

jag förstår inte vad du snackar om?

vad har du för relation till syret i luften?

mat är vår energikälla och är lika viktig som syret för cellandningen.
hela vår existens bygger på tillgång till energi, så det är klart att man får njutning av att tillfredsställa det behovet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in