Citat:
Ursprungligen postat av
zannazezz
Fattar inte varför folk så gärna vill veta hur han gjorde det. Vad spelar det för roll? Nyfikna idioter. Visa respekt istället och låt han vila i frid.
Jag tror det handlar om att få ett slut och även en förståelse, hur konstigt det än verkar för dig. Och tror de flesta verkligen vill att han ska vila i frid.
Nej det spelar ingen roll egentligen HUR det gick till. Men jag tror det kan bidra till hur man kan hjälpa självmordsbenägna människor å få veta hur och vad som hände. Jag själv tex har ju ingen kunskap i ämnet: vilka tecken ska man reagera på, vilka objekt bör tas bort från personen etc.
Nåt annat som jag tror bidrar är att man är van vid att höra hur det gått till. Finns det någon som inte vet hur Kurt Cobain, Whitney, Amy whinehouse, Chester, Chris Cornell, MJ, Elvis etc dog? Nej. I de fallen så vet man ju exakt vad som hänt och finner (i alla fall jag) ett slags ”lugn”. I många fall så finns ju även ”obduktionsprotokoll”och självmordsbrev publicerade. Jag tror att om världen fortf inte visste HUR nån av dessa dog så hade debatten fortsatt tyvärr
Och vi är ju uppenbarligen här i den här tråden och undrar och spekulerar för vi saknar vissa pusselbitar