Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mockasinvitamin
Ja, han visade filmen två ggr för Tim. Inte mer för de var båda lite leds på projektet = Tim var inte mycket delaktig i klippning. Då fick vi det utrett!
Jag tror Tims död tagit hårt åt Levan. De var vänner. Levan verkar schysst på ett sätt men rädd och vågar inte bemöta kritiken av dok. Förfärligt uttal, ja, och väldigt många "I mean" och "you know". Märkligt svar att han inte vet vem som filmande när Ash fixar 500 000 euro för Levels?! Det var inte han utan materialet kom från Tim. Givetvis vet L vem som filmat, det team som följde Tim de första åren! Varför låtsas? Sedan säger han att uppbrottet med Ash var som vilken "sidohistoria" som helst. Han vill verkligen inte gå in på ämnet Ash. Däremot mycket prat om att det var viktigt att dok var så ärlig (drogerna?) som möjligt. Percocet och detaljer nämns men L säger bara att Tim inte ville ge sig in på detaljer. Att Tims familj inte figurerar var av hänsyn till familjen, fair enough. Den som intervjuade frågade iof inte hur Levan tar till sig av kritiken av dokumentären. Han vill inte prata om det. Varför? Det skulle vara så enkelt att ge några svar! T ex vi är ledsna över bla bla, det var inte vår mening. Han tar inte chansen.

Känner att din tolkning av True Stories är korrekt. Levan är såklart ledsen, som vi alla andra om Tims tragiska öde. Irriterande nog känner Levan att han måste skydda vissas intressen o det kanske är för att han är en del av dessas privatliv fortfarande o man är väl lojal mot sina bröder. Tråkigt! Han hade chansen att säga något vackert om Tim o hur han resonerade så här efter dödsfallet, lojalitet till vissa tog överhanden. (kanske oxå den lojalitet som gjorde att han klippte i det gamla arkivmaterialet på ett jävligt vinklat sätt)?
Citera
2018-12-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Pavic kommenterar med att ”så ville Tim ha det” typ, köper det helt och hållet. Tror verkligen på att Ash och Tim pushade tillsammans men att Ash också försökte bromsa. I en intervju nämner han att bryshorna mörkade problem och därmed gjorde det svårt för honom att ingripa.
Något av det absolut första jag tänkte på när nyheten om hans död kom ut var att det skedde 3veckor efter att true stories släpptes på SVT. Och det gnager fortfarande, kanske bara en slump. Men Tim hade de fakto en stor känsla för rättvisa, han var väldigt lojal och empatisk. Tror han var så mer än de flesta. Förstår vad Pavic menar men tycker iaf att dokumentären är sjukt snedvinklad efter allt som kommit fram nu. Inte övertygad att Tim var ok med vinklingen och hur Ash kom att framstå.

Känner också typ att Tim lät Levans konstnärliga frihet få fritt spelrum, utan att tänka på konsekvenser. Tror inte Tim engagerade sig alls i filmen utan litade på att skapandet skulle ge en helt rättvis bild. Däremot hur han levde när han lade av med turnerandet är en grov försköning förstår vi alla idag. Tråkigt ligger denna försköning kvar, eftersom världen vet väldigt lite om Tims liv efter oktober 2016
Citera
2018-12-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag håller delvis med delvis inte. Musiken och privatlivet skulle kunna lindrat ångesten. Musiken var en glädje när den var på hans egna villkor och utan press på turneliv osv. Privatlivet kunde varit något som var en oas vid sidan av jobbet om det hade innehållit något av substans, som flickvän ärlig kärlek nära familj och några få vänner som var utanför cirkusen. Det hade nog varit Tims egna idealbild när man läst om hans egna uttalande att hans stora problem var kärlek till en flickvän och riktig sann vänskap.

RIP

Oj, har han sagt att han hade ett problem med riktig sann vänskap 😳? Minns du när/var man kan hitta det uttalandet? Tycker det var lite synd att allt togs bort av det vikingnågonting skrev, blev en ganska tydlig vinkling från ett annat perspektiv, och därför rätt intressant i sin förlängning... förstår varför det togs bort dock.
Citera
2018-12-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Oj, har han sagt att han hade ett problem med riktig sann vänskap 😳? Minns du när/var man kan hitta det uttalandet? Tycker det var lite synd att allt togs bort av det vikingnågonting skrev, blev en ganska tydlig vinkling från ett annat perspektiv, och därför rätt intressant i sin förlängning... förstår varför det togs bort dock.

Fan har letat länge i tråden nu, hittar det inte men det var "meaning of love and about true friendship" sedan tror jag att det var någon musikerkollega han snackade med under vintern eller våren 2018. Sedan har vi ju den där Erin Skipper (meditation) som i intervju om sina sessioner med Tim precis innan Oman sa att han mediterade vid 2 tillfällen med två nära vänner (åtminstone ena gången i Tims LAhus) o en av gångerna brast han i gråt.
Tiesto sa till GQ i höstas i en intervju efter Tims död att alla fortfarande levde på honom vilket gjorde att han hade stort ansvar. Tiesto sa också att Tim borde haft någon vän nära honom som hade brytt sig om hans hälsa. Någon som var där för Tim.
Letar vidare med exakt of citatet "meaning...." hoppas jag hittar det så kan jag länka eller åtminstone visa var du hittar det i den här tråden
Citera
2018-12-16, 02:11
Medlem
Citat:
[..]
Letar vidare med exakt of citatet "meaning...." hoppas jag hittar det så kan jag länka eller åtminstone visa var du hittar det i den här tråden

Hens ena vän har ett uttalande relaterat till Avicii och påminner om det, du hittar det här:
https://www.instagram.com/p/BjxxPE7neIZ/
"[..]constant search for love, true friendship, acceptance and happiness[..]", samt:
"[..]your thoughts and reflections on the meaning of life or being an artist[..]" (Citat:www.instagram.com/p/BjxxPE7neIZ/ 20181216)

Erins uttalande om Avicii hittar du här:
https://www.gq-magazine.co.uk/article/who-really-killed-avicii
"[..] On the last day, 28 March, as frustration and impatience grew, Tim broke down in tears. “I am just so sensitive,” he said, “and I am in so much pain.[..]"(Citat: www.gq-magazine.co.uk/article/who-really-killed-avicii, 20181216)

Vet inte vilket citat du menar, men även artikeln med familjens uttalande om Avicii innehåller ordet "meaning", det hittar du här:
https://edition.cnn.com/2018/04/26/entertainment/avicii-family-statement/index.html
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-12-16 kl. 02:43.
Citera
2018-12-16, 16:20
Medlem
Is it true that he killed himself on his sisters birthday?? He wouldnt do that...
Citera
2018-12-16, 16:38
Medlem
På minnesstunden i Hedvig Ellionora höll Tims pappa tal. Han talade då mycket om självmord samt bad alla att skänka pengar till en organisation som arbetar emot självmord som fanns på plats i kyrkan. Han talade om hur Anki och han har fått brev från massor av andra människor som förlorat nära och kära till självmord.
Vi får nog acceptera att det var ett självmord. Däremot är anledningen något man vill veta. Varför där och då. Där finns det absolut frågetecken.
Absolut var han deprimerad och led av svår ångest. Ovanpå det var han utbränd, saknade stabilitet och trygghet. Men varför hände just där, just då?
Citera
2018-12-16, 17:53
Medlem
Citat:
Fan har letat länge i tråden nu, hittar det inte men det var "meaning of love and about true friendship" sedan tror jag att det var någon musikerkollega han snackade med under vintern eller våren 2018....
...
Tiesto sa till GQ i höstas i en intervju efter Tims död att alla fortfarande levde på honom vilket gjorde att han hade stort ansvar. Tiesto sa också att Tim borde haft någon vän nära honom som hade brytt sig om hans hälsa. Någon som var där för Tim.

Känner igen allt det där nu när du påminner, det får en helt annan tyngd och djupare innebörd med nya ” hard core facts” och med det menar jag den mängden substanser som florerade i kretsen. Efter den senaste veckans info här på fb fattar man vidden av de Tiesto sa. Ingen som följt tråden har kunnat undgå hur Tim fightits med sina demoner i många år, han skriver själv om sina derealiseringstankar på ett hjärtskärande sätt (var han 17-19 år, minns inte). Ovanpå det en sinnesjukt hårt arbetande snubbe som dessutom var kassako till de han hade runt sig med tillhörande ansvar på sina axlar.

Tvivlar inte på att många verkligen gillade Tim och ville hans bästa men hur bra blev det egentligen? Sen denna viking som skriver att hans vänner var hans riktiga familj sedan unga år och att vi ska fråga hans familj om varför han tog livet av sig..? Ash som säger rakt ut att bryshorna mörkade problem både för honom och hans familj så de inte fick chans att hjälpa. Vill inte lägga skulden på någon, verkligen inte det hela är för sorgligt för det. Men hans öde är så gripande och man vill att berättelsen om hans liv ska vara så ärlig som möjligt, även om det alltid finns många sanningar.
Senast redigerad av Gaianzenith 2018-12-16 kl. 18:13.
Citera
2018-12-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Detta var min första tanke. I Oman är det ingen skillnad mellan hårda och mjuka varor. Det är samma straff för en säljare och för en anvädare, som inte har ett läkärintyg, där det står hur mycket personen ska ta just denna medicin och varför. Man får inte ta in i Oman mer receptbelagda mediciner än det man behöver och inte mer som det står i receptet. Dessutom hotellen i Oman har en säkerhetsvakt, som är en polis. Han håller öga på hotellgästerna. Personalen är skyldig att meddela om de ser eller hör nåt olämpligt.

Det är dödsdom som gäller i lagen, men de 2-3 senaste åren har man förvandlat dödstraffet till livstid. Orsaken kan vara att drogbrotten har växit i Oman och ingen vill ha jobbet att avliva folk. Omaner är mycket vänlig folk i allmänhet. Livstid i Oman är verkligen en livstid, i varje fall i dagsläge.

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-5664275/Avicii-dead-28-Pictures-unveiled-Oman-farmhouse-Swedish-DJ-believed-died.html

Daily Mail hade några bilder där de påstog att byggnaden i bilderna skulle vara det godset där Tim tog livet av sig. Jag spekulerar... Bilden är tagen i stadsdelen Madinat al Ilam, där bor välbärgade omaner och utlänningar som bor tillfälligt i Muscat. Byggnaden tycker jag vilja se vid en gata som heter Al Ilam Street. Gatan är en ringväg runt om i området Medinat al Ilam. Södra sidan ligger motorvägen Muscat Empy och söder om den en polisstation, där man tar hand om drogbrotten. Där finns även ett kriminallabb, en stor helikopterhangar och troligtvis en fängelse vid bergsfoten. Andra sidan Muscat Empy ligger Polissjukhuset, dit skulle man tagit Tim enligt Daily Mail.

https://www.google.se/maps/place/Al+Ilam+St,+Muscat,+Oman/@23.6001234,58.4839956,16z/data=!4m5!3m4!1s0x3e91f8e81bc7b755:0x46e94222aa14c 6bb!8m2!3d23.6044772!4d58.4839267

Just det du beskriver ang hur man ser på droger i Oman har varit en faktor som driver fram många frågor: Kunde han inte ta med sig det han behövde? Troligtvis inget problem när man flyger privat och i synnerhet inte som inbjuden(?) alt vän till vän till sultanfamiljen, de styr allt i Oman. Han avled i ett av deras residens. Ingen har (tror jag) konfirmerat hur personen är släkt med sultanen men det finns ingen anledning att tro att det inte stämmer. Att residentet ligger nära polis- och drogkvarter kan vara en slump. Omanska tidningar beskrev att det fanns droger på platsen han hittades. Efter Pavics info kan man tro att det bara var hans vanliga självmedicinerings kombo.

Slås återigen av att det fortfarande är helt okänt vad i helsike han gjorde där? Vem är den kopplade länken (vi har identifierat två möjliga, ett par där killens pappa är inblandad i räddningen av den gamla sultanens finanser har jag för mig och hans tjej som paradoxalt nog har en mamma som jobbat hårt mot trafficing och Oman beskrivs som en viktig del i global trafficing buissnes) Att ingen ännu luskat fram kopplingen mellan Tim och sultansläktingen och i vilket sammanhang han befann sig där är helt obegripligt! Vi här på fb har fått en möjlig förklaring via Viktigt01, meditationskonferensen. Men inget är officiellt konfirmerat. Att Oman vill ligga lågt med tanke på både droger och självmord är ju ganska väntat men någon journalist borde ju fått fram något vid det hör laget 🙄
Citera
2018-12-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmalille
Is it true that he killed himself on his sisters birthday?? He wouldnt do that...

why dont you think he would do that?
Citera
2018-12-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmalille

Yes, it´s true.
Citera
2018-12-17, 08:09
Medlem
Jag tror att svaret på frågorna varför och varför just där och då är komplexa. Vi har missbruk och beroende, ångest från unga år, fysisk ohälsa och mycket fysisk smärta (som jag tror bidrog till missbruket). Bara det räcker för att knäcka en människa. Utöver detta tror jag att det finns ett "beroende" till: den eufori och gemenskap Tim kände när han stod på scen. Han jämför det med fallskärmskoppning (var det väl?) i True stories, och jag tror det är adrenalinpåslag och ruset i att övervinna sig själv som lockar. Sen har vi hans (och många andras) föreställningar om vad framgång är och hur framgång ska kännas. Tim hade all världens framgång men var inte lycklig för det och trodde att det var nåt fel på honom. Han var introvert och hade levt i föreställningen att han därmed var dömd, att han inte fick vara den han var. Han tyckte att han var "stiff" och att han behövde förändra det, och så tog han till alkohol. Nuförtiden är extroverta människor de som anses mest beundransvärda, det är såna vi alla ska vara, oavsett om det är vår personlighet eller inte. Han kämpade också med relationer till vänner och kvinnor. Bryschorna bekräftade hela tiden varandra och deras gemensamma vänskap, men frågan är om inte de vänner som inte ville vara en del av den destruktiva livsstilen hade börjat ägna sig åt sina egna liv (vilket ju är sunt). Kvar fanns de som hade andra motiv till att dela hans liv. Och kvinnorna... Efter de första årens utsvävningar blev det väl svårt för Tim att veta vem som ville vara med Tim och vem som ville vara med Avicii. Och vilken kvinna vill dela sin man med ett gäng infantila hangarounds? Säkert gjorde också Tims missbruk och hans eviga resande och intensiva arbetstempo det svårt att vara i en nära relation med honom. Hur bygger man en genuin relation under sådana förhållanden? För mig framstår en värld, där en så begåvad och säkerligen snäll kille som Tim, inte kan vara kreativ och göra musik utan att dras in i allt detta, som helt förvriden. Det är inte konstigt att han gick under. Vad är det med våra föreällningar om framgång? Varför förväxlar vi andras beundran av oss med lycka och tillfredsställelse? Jag tror att det är just detta som kan lära oss något av Tims öde och jag tror att också att det är en slags grundbult i varför hans öde blev som det blev. Så det är ett oerhört komplext "varför". Frågan om "varför just då" handlar om att måttet var rågat och att det uppstod en lucka efter intensivt arbete, kanske att han fick tillbaka fysisk smärta eller nåt annat som han kämpat mycket med och som återigen hann i fatt honom (kanske missbruk, kanske relationer). Och i så fall är väl svaret på "varför just där" att det var där han befann sig när han överväldigades av all jävla skit och han där inte hade jättemånga bryschor omkring sig så att det fanns en rent praktisk möjlighet att skada sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in