Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-19, 09:01
Bannlyst
Stackars familj, kan ej sluta tänka på hans mor bla..
Citera
2018-05-19, 09:18
Medlem
[quote=Charlisangel|64089077]Jag kan inte förstå att man sitter och skriver sånhär trams, vuxen och allt. Man säger A men inte B, dagisfasoner.
Om du är förälder så vet du att någon gång i en familj finns en ”dysfunktion”, kan finnas lätta och det kan finnas svåra...Men det är kanske bara att gratulera dig till ditt fantastiska föräldraskap, jösses så naivt...
En normal förälder Gör ALLT man kan för sina barn och sen lite till. Men en förälder är inte heller mer än en människa...Tro mig Jag vet. Men hur svårt det än blir så finns kärleken där ALLTID. Räcker man till jämt? Nej...
Tim var en ytterst mjuk, generös, ödmjuk och rolig kille, det väljer jag att tro att det kommer från hans föräldrar och barndom, till annan FAKTA motbevisar det.
Så länge du skriver sån här jäkla rappakalja utan förklaringar, hoppas jag att vettigt folk härinne inte bryr sig om dina inlägg..jisses så irriterad jag blir..[/QUOTE

A men inte B?- no shit Sherlock- vad är det du inte förstår Jag är säker på att allt är rappakalja för indivder som inte förstår vad man säger. Insikt kommer först när man vet att man inget vet och ser att man måste lära sig mer om allt
Citera
2018-05-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seykalajast
Hade du haft minsta lilla kunskap om basic psykologi och hur människan fungerar hade du ALDRIG skrivit som du gör.
Ditt dömande sätt samt sätt att bemöta de som säger emot dig är antingen projicering eller dumhet. Vilket kan jag inte uttala mig utan att känna dig.

lmao ... Intressant / Om man inte delar andras åsikter är man Dömande?- om man besvarar andras dömanden projicerar man... ? ...

jag står 100% för tidigare inlägg och Tim Bergling är död idag för att många i hans liv alldeles för många inte tagit sitt ansvar SVAR YES-

Tim hade liksom alla indivder ett eget ytterst ansvar i sitt liv över sina handlingar- men NI som läst mina inlägg vet att jag INTE delar åsikten att han begått ett "vanligt" självmord.

Till dig som pratar om att vara mamma eller pappa till barn med diagnoser kan jag meddela att föräldrar till barn som av olika skäl är sjuka har ett ÄNNU större ansvar / det vet jag av personlig erfarenhet då mitt eget barn föddes med svårigheter-Detta vet jag av erfarenhet taget från mitt egna liv och min egen barndom och uppväxt med trauma kors och tvärs
men detta är inte debatt om föräldraskap och psykiska diagnoser eller sjukdomar
detta är en tråd om Tims liv och död

Den människa som vill friskriva sig från att bära ansvar och viss skuld till hur medmänniskor mår
är en människa som sover - Vi är alla tillsammans medansvariga för våra ord och handlingar som direkt och indirekt påverkar.

Det betyder inte att man är elak -men det vittnar om att man bör vakna och skåda sig själv
och det vittnar om att man bör rannsaka sig en smula- det är jävligt ego att tro något annat

och Egoism och Narcissim är de två Största fallgroparna som skapar lidande i denna världen
Citera
2018-05-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO
Låt mig besvara din fråga på följande vis:

Jag är själv förälder
Jag bär ALLTID det yttersta ansvaret för mitt barns väl och ve .

Vad jag gett min son på gott och ont
Hur jag förberett honom till livets mödor
Hur jag älskat honom
Hur jag uppfostrat honom eller inte
Vad jag missat

/ i vissa familjer bor en dysfunktion som är en direkt orsak till allt som sen händer en ung människas kamp att finna sin väg

I vissa familjer bor hemligheter som är så hemska att de kan liknas vid en avgrund

Som förälder är man alltid ansvarig
Tycker man inte om den tanken ska man tänka sig noga för innan man sätter barn till världen

Kärlek är att ta ansvar hur tungt det än är att bära

Citat:
Typiska svar från människor som inte kan hantera sina egna brister

Typiska svar från folk som bidrar till att världen ser ut som den gör

/ Im not surprised by your ignorance

Citat:
A men inte B?- no shit Sherlock- vad är det du inte förstår Jag är säker på att allt är rappakalja för indivder som inte förstår vad man säger. Insikt kommer först när man vet att man inget vet och ser att man måste lära sig mer om allt

Ditt sätt att se allt i svart/vitt. Ditt sätt att höja dig själv och dina kunskaper över alla andra. Du har rätt, alla andra fel. Ditt sätt att förminska, trycka till, dina härskartekniker, ditt skuldbeläggande och bagateliserande av andras åsikter och dina personangrepp tyder bara på en sak.
Ett oödmjukt, självförhärligande ego. Låter Narcissistiskt. Om det är på detta sätt du uppfostrar och behandlar dina barn..... ojojoj.
Citera
2018-05-19, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Ditt sätt att se allt i svart/vitt. Ditt sätt att höja dig själv och dina kunskaper över alla andra. Du har rätt, alla andra fel. Ditt sätt att förminska, trycka till, dina härskartekniker, ditt skuldbeläggande och bagateliserande av andras åsikter och dina personangrepp tyder bara på en sak.
Ett oödmjukt, självförhärligande ego. Låter Narcissistiskt. Om det är på detta sätt du uppfostrar och behandlar dina barn..... ojojoj.

Så om jag skriver att " vi alla bär ansvar för varandra" är jag narcisisstisk?

det är motsatsen till narcissm att se att vi INTE KAN BEHANDLA varandra hur som helst
att
allt vi gör och inte gör påverkar andra-

Jag är inte här för att hålla med vissa individer
Jag är liksom alla här och delar mina reflektioner - och mina tankar är att Tim dog för att många i denna världen inte brytt sig tillräckligt
Mina tankar är att Tim blev mördad - långsamt-
Mina tankar är att det fanns onda krafter runt honom som bär direkt ansvar över hans död

detta är inte ett kafferep - vi är inte här för att klappa varandra på axeln och hålla med i allt

tranquilo pablo
Citera
2018-05-19, 09:59
Medlem
[quote=TheCaptainAO|64089366]lmao ... Intressant / Om man inte delar andras åsikter är man Dömande?- om man besvarar andras dömanden projicerar man... ? ...

jag står 100% för tidigare inlägg och Tim Bergling är död idag för att många i hans liv alldeles för många inte tagit sitt ansvar SVAR YES-

Tim hade liksom alla indivder ett eget ytterst ansvar i sitt liv över sina handlingar- men NI som läst mina inlägg vet att jag INTE delar åsikten att han begått ett "vanligt" självmord.

Till dig som pratar om att vara mamma eller pappa till barn med diagnoser kan jag meddela att föräldrar till barn som av olika skäl är sjuka har ett ÄNNU större ansvar / det vet jag av personlig erfarenhet då mitt eget barn föddes med svårigheter-Detta vet jag av erfarenhet taget från mitt egna liv och min egen barndom och uppväxt med trauma kors och tvärs

Den människa som vill friskriva sig från att bära ansvar och viss skuld till hur medmänniskor mår
är en människa som sover - Vi är alla tillsammans medansvariga för våra ord och handlingar som direkt och indirekt påverkar.

Det betyder inte att man är elak -men det vittnar om att man bör vakna och skåda sig själv
och det vittnar om att man bör rannsaka sig en smula- det är jävligt ego att tro något annat

och Egoism och Narcissim är de två Största fallgroparna som skapar lidande i denna världen[/QUOT

Haha tillåt mig att småle. Undrar vem det är som går från ämnet i sina kommentarer. Jag nämnde faktisk Tim o hans familj i mitt inlägg. Sen undrar jag vad det var som du störde dig på i inlägget som jag skrev. Jag skrev ett svar på det du skrev o förklarade hur det ser ut i vår familj. Jag har inte på något sätt höjt mig själv till skyarna, bara sagt att jag anser mig ta ett STORT föräldraansvar i den situation vi har i vårt liv. O att min dotter har det tufft utan att vår familj är dysfunktionell eller har några hemska familjehemligheter. Jag ville ge en förklaring till att jag tror att det är samma sak med Tims familj. Jag tycker att du är en dömande person !
Citera
2018-05-19, 10:02
Medlem
[quote=LeLLa|64089506][quote=TheCaptainAO|64089366]lmao ... Intressant / Om man inte delar andras åsikter är man Dömande?- om man besvarar andras dömanden projicerar man... ? ...

och Egoism och Narcissim är de två Största fallgroparna som skapar lidande i denna världen[/QUOT

Haha tillåt mig att småle. Undrar vem det är som går från ämnet i sina kommentarer. Jag nämnde faktisk Tim o hans familj i mitt inlägg. Sen undrar jag vad det var som du störde dig på i inlägget som jag skrev. Jag skrev ett svar på det du skrev o förklarade hur det ser ut i vår familj. Jag har inte på något sätt höjt mig själv till skyarna, bara sagt att jag anser mig ta ett STORT föräldraansvar i den situation vi har i vårt liv. O att min dotter har det tufft utan att vår familj är dysfunktionell eller har några hemska familjehemligheter. Jag ville ge en förklaring till att jag tror att det är samma sak med Tims familj. Jag tycker att du är en dömande person ![/
Citera
2018-05-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Att ni orkar..
Har läst lite i tråden och funderar hur ni tänker.
En del påstår övergrepp,andra undrar HUR han dog,andra skriver mord.
Fy fan.

Jag känner hans bror och jag vet exakt allt.
Jag tänker inte,av hänsyn till hans familj inte berätta mer i sån här skvallertråd.

Många har skrivit fina tankar och förstått Tims tankar och allt.

En sak lovar jag: Ni kommer få veta allt snart. Nä,inte allt kanske,men familjen kommer att gå ut i media när dom är redo.

Kanske dumt av mig att skriva dessa ord,men kunde inte låta bli.

Jag träffade Tim när han var i Sverige och ödmjukare kille har jag aldrig träffat!

De som vet exakt allt har ju inget behov av att spekulera. Spekulationerna kommer ju av att Tim var en väldigt känd person som dog alldeles för tidigt och under minst sagt dunkla omständigheter. Det är ju ingen härinne som vill Tim något illa, men undrar vad som hände med honom. Tills dess att mer information lämnas kommer ju spekulationerna att fortsätta. Det är ju folks sätt att ventilera, helt enkelt.
Citera
2018-05-19, 10:10
Medlem
[quote=LeLLa|64089506]
Citat:
lmao ... Intressant / Om man inte delar andras åsikter är man Dömande?- om man besvarar andras dömanden projicerar man... ? ...

Haha tillåt mig att småle. Undrar vem det är som går från ämnet i sina kommentarer. Jag nämnde faktisk Tim o hans familj i mitt inlägg. Sen undrar jag vad det var som du störde dig på i inlägget som jag skrev. Jag skrev ett svar på det du skrev o förklarade hur det ser ut i vår familj. Jag har inte på något sätt höjt mig själv till skyarna, bara sagt att jag anser mig ta ett STORT föräldraansvar i den situation vi har i vårt liv. O att min dotter har det tufft utan att vår familj är dysfunktionell eller har några hemska familjehemligheter. Jag ville ge en förklaring till att jag tror att det är samma sak med Tims familj. Jag tycker att du är en dömande person !

Mycket möjligt att jag är - och jag dömer alltid mig själv hårdast och jag dömer alltis mig själv först

Jag har aldrig på detta forum kommit med ett personangrepp och aldrig kommenterat någon i denna trådens varande tyckande eller kompetens

Mina inlägg handlar om helt andra saker- det vet dom som läst ordentligt
Citera
2018-05-19, 10:38
Medlem
Tralliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Vad jag förstått begravdes han idag i engelbrekts kyrkan🥀

Om begravningen ägde rum igår, tror ni verkligen att brorsan Anton gör en spelning på kvällen?
Citera
2018-05-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trallis
Om begravningen ägde rum igår, tror ni verkligen att brorsan Anton gör en spelning på kvällen?

Gjorde Anton en spelning i går? - var?
Citera
2018-05-19, 11:03
Medlem
Citat:
Hey och god morgon- tror det är du som är snurrig
Frågan lyder :

Förtydligande - Den som vill följa ett spår mot varför Tim kan ha mått dåligt

1. ta reda på vem Lindas man är - (JA LINDAS MAN INTE TIMS PAPPA
2. Och vem är Klas Bergling ( JA HAN ÄR TIMS PAPPA)
VILKA DE ÄR förutom att vara pappa eller någons man

If you do that maybe some new light will come to shine
Varför ska du skriva så jävla mystiskt. Kan du inte bara säga din teori istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in