[quote=LeLLa|64089506][quote=TheCaptainAO|64089366]lmao ... Intressant / Om man inte delar andras åsikter är man Dömande?- om man besvarar andras dömanden projicerar man... ? ...
jag står 100% för tidigare inlägg och Tim Bergling är död idag för att många i hans liv alldeles för många inte tagit sitt ansvar SVAR YES-
Tim hade liksom alla indivder ett eget ytterst ansvar i sitt liv över sina handlingar- men NI som läst mina inlägg vet att jag INTE delar åsikten att han begått ett "vanligt" självmord.
Till dig som pratar om att vara mamma eller pappa till barn med diagnoser kan jag meddela att föräldrar till barn som av olika skäl är sjuka har ett ÄNNU större ansvar / det vet jag av personlig erfarenhet då mitt eget barn föddes med svårigheter-Detta vet jag av erfarenhet taget från mitt egna liv och min egen barndom och uppväxt med trauma kors och tvärs
men detta är inte debatt om föräldraskap och psykiska diagnoser eller sjukdomar
detta är en tråd om Tims liv och död
Den människa som vill friskriva sig från att bära ansvar och viss skuld till hur medmänniskor mår
är en människa som sover - Vi är alla tillsammans medansvariga för våra ord och handlingar som direkt och indirekt påverkar.
Det betyder inte att man är elak -men det vittnar om att man bör vakna och skåda sig själv
och det vittnar om att man bör rannsaka sig en smula- det är jävligt ego att tro något annat
och Egoism och Narcissim är de två Största fallgroparna som skapar lidande i denna världen[/QUOT
Haha tillåt mig att småle. Undrar vem det är som går från ämnet i sina kommentarer. Jag nämnde faktisk Tim o hans familj i mitt inlägg. Sen undrar jag vad det var som du störde dig på i inlägget som jag skrev. Jag skrev ett svar på det du skrev o förklarade hur det ser ut i vår familj. Jag har inte på något sätt höjt mig själv till skyarna, bara sagt att jag anser mig ta ett STORT föräldraansvar i den situation vi har i vårt liv. O att min dotter har det tufft utan att vår familj är dysfunktionell eller har några hemska familjehemligheter. Jag ville ge en förklaring till att jag tror att det är samma sak med Tims familj. Jag tycker att du är en dömande person ![/