Citat:
Ursprungligen postat av
Redor
För det första. Idiot kan du vara själv, lr är som inte kan kommentera inlägg utan att svära åt folk.
För det andra. Så syftade jag på själva "jobbet" i sig. Precis som t.ex en fotbollsspelare som tjänar ungefär samma för att sparka lite på en boll.
Oavsett om det är hans egen rörelse så består bedriften i att skriva låtar med hjälp, och framföra dem. Men visst är det kul för honom.
Och du tjänar inte 130 miljoner per år för att du valt det själv, eller? Du tycker det känns omoraliskt så därför valde du medvetet bort en lön på 130 miljoner och struntade i att släppa din megahits till allmänheten? På samma sätt som du inte berättat för någon att du är absolut topptränad och har extremt bra bollkontroll och spelsinne, för du tycker det känns fel att du ska tjäna hundratals miljoner på att sparka boll?
Eller är det så att du är en jävla nolla i sammanhanget, inte kan skriva musik folk är intresserade av att lyssna på och inte är bra nog på fotboll för att kunna spela för Real Madrid eller Arsenal?
Jag förstår att du tycker det är orättvist med tillgång/efterfrågan. Jag förstår att du inte vill försonas med att vissa människor är extremt mycket bättre än du på vissa saker. Jag förstår att du inte kan greppa att musik och sport är miljardindustrier som konsumeras av extremt många och därför genererar stora pengar. Det är tråkigt för dig, för det får dig att framstå som väldigt ointelligent.