Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-15, 22:42
Medlem
https://forum.studio.se/topic/34925-timberman-brain/

Kan ha missat om detta har diskuterats innan. Men man märker ju redan här på hur Tim skriver hur ödmjuk han verkade vara och lite blygsam. Märks ju hur mycket han gick in för sin musik redan från början. Alla som gav råd till honom på det forumet måste känt en mäktig känsla när han blev så stor några år senare.

För mig har chocken och den extrema sorgen efter hans död lagt sig lite..typ först nu. Även min undran om vad som hände honom har stillats något. Oavsett vad, kommer han ju inte tillbaks. Men det tog ett bra tag att förstå och acceptera. Däremot vill jag göra en tatuering för att hedra minnet av Tim. En rad ur en text. Även för att påminnas om allt det han stod för och var ett bevis på, alla kan lyckas om man har förmågan att gå all in för sina drömmar, att livet kan ta slut, men också att lycka inte har något med framgång eller pengar att göra, tycker han stod för allt det där, en slags påminnelse om att leva i stunden.

Hur går det för er andra med att bearbeta sorgen?
Citera
2018-05-15, 23:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Jag är väl insatt i hur oika man kan göra det. Kroppen måste dock tas om hand om inom 30 dagar. Kremeras eller begravas. Begravde min mamma för 4 år sedan, två veckor efter att hon avled.
Över sommarmånaderna kan det vara kö, och ev är det svenska obduktioner som skall genomföras.
Min far dog i början av juni naturlig död på sjukhus. Fanns inga lediga begravningstider för jordbegravning förrän i slutet av augusti - dock liten församling. Behövdes inget tillstånd.
Senast redigerad av Pandalina4 2018-05-15 kl. 23:38.
Citera
2018-05-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Jag tänker att om det gick till så som det har sagts när Tim tog sitt liv, var det nog inte planerat in i minsta detalj, så som Tim vanligtvis brukade göra när han planerade saker, perfektionist som han var. Eller kanske? Han kanske noga har funderat o planerat vilken metod han ska använda sig av? Vad vet vi?! Det är många frågetecken o funderingar kring hans död.

Datumet han dog, 20/4, sin egen systers födelsedag. Sen sättet han gjorde det på, tycker jag känns väldigt desperat o panikartat.
Men som sagt vad vet vi. Undrar hur långt efter att han förblött , han blev hittad?? Var han bortom all räddning? Kördes han till ett sjukhus eller kördes han till ett bårhus i väntan på att familjen tog med hans kropp hem till Sverige?? Samtalet som han ringde hem( enligt nyhetssiter o tidningar) hur långt innan han skred till verket ringde han? Varför finns det inget vittne som kan berätta hur det gick till när han hittades o fördes iväg från godset? Varför obducerades han tvså ggr i Oman när de såg att han var sönderskuren o hade förlorat mycket blod??

Polisen i Oman måste ha kontaktat Tims anhöriga ganska omgående efter att de konstaterat att han var död, med tanke på hur snabbt nyheten nådde övriga världen.

Håller med om att det är aningen konstigt att True stories visades så nära innan han tog sitt liv. Jag tänker att han ville förklara o visa varför han bara tre veckor senare valde att avsluta sitt liv. Vi är många som inte kan sluta tänka på Tim o hans öde. !

Frågor som man kan ställa sig men som vi aldrig kommer få svar på. Jag gissar att omanska polisen snabbt hittade hans ID-handlingar och kontaktade svenska polisen som snabbt gav kontaktuppgifter till anhöriga. Jag tänker att den andra obduktionen kanske kom för att familjen ville kolla upp detta med Tims sviktande bukspottskörtel - men givetvis gissar jag bara. Omanska polisen kan ju knappast haft kännedom om hans sjukdomshistorik.

Bilden jag har fått av media är att han konstaterades död på plats varpå han givetvis förvarades i bårhus i väntan på transport till Sverige. Att han tog livet av sig på sin systers födelsedag låter ju så himla hemskt, men jag antar att man i ett tillstånd av att inte vilja leva längre inte tänker på sådana detaljer. Jag gissar för övrigt vidare att Tim redan är begravd eller spridd - vilket jag tycker är helt rätt för han var en man av integritet som ville vara privat av sig. Jag hoppas det så småningom kommer fler detaljer om hans kanske sista år i livet - men det dröjer nog längre innan någon närstående når dithän. Jag säger "hoppas" inte för att jag gillar att traska runt i andras privatliv, speciellt inte i sådana här sjukt tragiska öden, utan för att jag tror att Tim har mer att lära oss om våra egna liv. Fanns varningstecken och vilka var det? Och vad kan man göra för att hjälpa?
Citera
2018-05-16, 07:16
Medlem
Det som är intressant i ett sånt här fall oavsett vem den avlidne är, är att utländsk polis anser att inget brott begåtts, och där antagligen finns alldeles solklara belägg för det eftersom de gick ut med det omgående. Men...
Undrar hur det fungerar om svensk polis tänker annorlunda. ”Avslutas” fallet utomlands, eller tittar svensk polis också på det, eller går man helt och hållet på landets och polisens beslut?
Obduceras han i Sverige också?
Har familjen något att säga till om? Kan man göra något överhuvudtaget eftersom att kroppen hittats på Sultanens så att säga egendom, eller är det bara att släppa det...Många intressanta frågor tycker jag, rent allmänt när något sånt här tragiskt händer utomlands..
Vill bara tillägga att jag tror inte han blev mördad.Bara intressanta hypotetiska frågor.
Citera
2018-05-16, 18:43
Medlem
WHAT THE FU%#/&%/(()).... kolla in detta!

Googla Timbergling.se
Ni blir då omdirigerade till http://gizzlar.com/

DJ från Sverige som säger följande om sig själv "Welcome to Dj Gizzlar!
Avicci "The Gizzlar Rabbit" not Avicii, is unrestrained and my music aswell
In my music no rules apply, it's emotions that will control"

Kolla sen in dennnes facebook - Last entry bild upplagd den 13 maj https://www.facebook.com/gizzlar/

Domänen var skapad via Loopia bara några veckor innan Tim dog går att läsa om
här--------> https://www.iis.se/domaner/free/whois/

Domännamn
timbergling.se
Innehavare (kontakt-ID)
lga4375-2318831
Se kontaktinformation
Administrativ kontakt (kontakt-ID)
-
Teknisk kontakt (kontakt-ID)
-
Avimottagare (kontakt-ID)
-
Domänstatus
active
Skapad
2018-04-09
Senast ändrad
2018-04-09
Förfallodatum
2019-04-09
Deaktiveringsdatum

Avregistreringsdatum

Datum för frisläppande

Namnserver
ns1.loopia.se
ns2.loopia.se
DNSSEC
signed delegation
Registrar
Loopia AB

Kommentarer någon?
Citera
2018-05-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Jag måste säga att jag börjar tänka i samma banor som dig vilket jag inte gjorde innan. Men går man tillbaka ända fram till start inser man vissa saker. Och en fråga, hur kunde Levan vara med från början? (dvs från att Tim träffade Ash och ända fram tills nu). Det är väl ingen som i början av sin karriär har med ett team som filmar hela resan för man är väl inte ens så säker på att det kommer bli en så enorm framgång? Sen tidpunkten till att True Stories släpps och att han går bort några veckor senare känns också lite märklig. Håller även med angående systern och suicide zero.
Och den här "Carl Folhin" är hittad sedan ett tag tillbaka men det var också något jag la märke till. Vem försvinner bara så? Jag menar om de gjorde en stor efterlysning verkade det seriöst, man undrar ju vad som hände? Sen har inget annat sagts ang vad det var som hände honom, de gick bara ut med information att han hade hittats? Märkligt hela grejen...

Yes... håller verkligen med dig!- Vem har en filmmakare som följer från början innan man vet att man har lyckats? indeed akward
Överallt finns löpsedlar om Lillbabs hennes familj släkt barn kollegor som sörjer pratar om hennes död/liv känslor tankar runt det etc... Men inte ett enda ord om Tim från någon

Jag hade en lillebror som drunknade och det var på nyheterna och tom på rapport på 1980 talet
Jag ville skrika ut min sorg till hela världen- i åratal efteråt. För det kändes som att jag höll honom vid liv ju fler som delade hans öde och fick vetskap om hans både liv och död

Döden är inte ful eller smutsig oavsett hur den drabbar- vad jag menar är att vare sig mord självmord överdos sjukdom olycka etc... är Elakt ur den dödes aspekt- det är bara sorg att en människa gått bort oavsett vad som hänt- därför finns det ingen anledning att gömma eller smussla med någons bortgång

Tystnaden är talande -

Jag har inte något bra svar ang Carl Fohlin- ser ut som han gjort inlägg på sin facebook för någon månad sen - men hans Insta är ganska inaktivt sen början på året då han oxå försvann
inte ett enda ord har Carl om sin vän Tim på några sociala medier-
Senast redigerad av TheCaptainAO 2018-05-16 kl. 19:07. Anledning: felstavat
Citera
2018-05-16, 19:06
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klickklackbang
https://forum.studio.se/topic/34925-timberman-brain/

Kan ha missat om detta har diskuterats innan. Men man märker ju redan här på hur Tim skriver hur ödmjuk han verkade vara och lite blygsam. Märks ju hur mycket han gick in för sin musik redan från början. Alla som gav råd till honom på det forumet måste känt en mäktig känsla när han blev så stor några år senare.

För mig har chocken och den extrema sorgen efter hans död lagt sig lite..typ först nu. Även min undran om vad som hände honom har stillats något. Oavsett vad, kommer han ju inte tillbaks. Men det tog ett bra tag att förstå och acceptera. Däremot vill jag göra en tatuering för att hedra minnet av Tim. En rad ur en text. Även för att påminnas om allt det han stod för och var ett bevis på, alla kan lyckas om man har förmågan att gå all in för sina drömmar, att livet kan ta slut, men också att lycka inte har något med framgång eller pengar att göra, tycker han stod för allt det där, en slags påminnelse om att leva i stunden.

Hur går det för er andra med att bearbeta sorgen?

Det var först efter hans död jag insåg hur mycket jag uppskattade hans musik. Jag är en allätare när det gäller musik men just inom den här genren så uppskattade jag Avicii extra mycket. Jag var inställd på att efter han skickat ut brevet om att han slutar med sitt turnéliv och delar i sitt musikliv skulle må betydligt bättre och kunna göra det han brann för, nämligen producera musik. Som jag skrev tidigare hade jag sett framför mig att han större delen av sitt liv skulle vara en minst lika framgångsrik producent och engagerad i musiken. Att det här skulle hända fanns inte på kartan.
Senast redigerad av Snubchurp 2018-05-16 kl. 19:19.
Citera
2018-05-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO

Googla Timbergling.se

Kolla sen in dennnes facebook - Last entry bild upplagd den 13 maj https://www.facebook.com/gizzlar/

Domännamn
timbergling.se
Innehavare (kontakt-ID)
lga4375-2318831
Se kontaktinformation
-
-
-
Domänstatus
active
Skapad
2018-04-09
Senast ändrad
2018-04-09
Förfallodatum
2019-04-09
Deaktiveringsdatum

Avregistreringsdatum

Datum för frisläppande

Namnserver
ns1.loopia.se
ns2.loopia.se
DNSSEC
signed delegation
Registrar
Loopia AB

Kommentarer någon?

Väldigt obehaglig människa faktiskt med tanke på namnet, inläggen på fb ("freedom"... veckor efter Tims död) och att han registrerade sidan någon vecka innan Tim gick bort. Tror tyvärr inte det är Tim hur mycket jag än vill tro att han lever. Detta är bara en fruktansvärd obehaglig människa.
Citera
2018-05-16, 19:16
Medlem
Citat:
Yes... håller verkligen med dig!- Vem har en filmmakare som följer från början innan man vet att man har lyckats? indeed akward
Överallt finns löpsedlar om Lillbabs hennes familj släkt barn kollegor som sörjer pratar om hennes död/liv känslor tankar runt det etc... Men inte ett enda ord om Tim från någon

Jag hade en lillebror som drunknade och det var på nyheterna och tom på rapport på 1980 talet
Jag ville skrika ut min sorg till hela världen- i åratal efteråt. För det kändes som att jag höll honom vid liv ju fler som delade hans öde och fick vetskap om hans både liv och död

Döden är inte ful eller smutsig oavsett hur den drabbar- vad jag menar är att vare sig mord självmord överdos sjukdom olycka etc... är Elakt ur den dödes aspekt- det är bara sorg att en människa gått bort oavsett vad som hänt- därför finns det ingen anledning att gömma eller smussla med någons bortgång

Tystnaden är talande -

Jag har inte något bra svar ang Carl Fohlin- ser ut som han gjort inlägg på sin facebook för någon månad sen - men hans Insta är ganska inaktivt sen början på året då han oxå försvann
inte ett enda ord har Carl om sin vän Tim på några sociala medier-

Ja alltså samma sak med Fricko? En av hans närmsta, han har inte heller kommenterat något eller lagt ut en bild. Samma sak med Otto Knows (barndomsvän!!). Och jag håller verkligen med angående det med Lill-Babs och jämförelsen. Jag förstår inte hur vissa människor ej ser att det är något märkligt med allt.
Det med Carl Fohlin är verkligen något jag inte kan sluta tänka på. Tänker man på olika saker inser man att det också är något märkligt med försvinnandet, tiden, hur det gick till, hur det hanterades senare osv.
Citera
2018-05-16, 19:25
Medlem
Citat:

Beklagar verkligen. Jag har också förlorat två som stått mig väldigt nära och var som dig i den situationen. Man vill oftast prata om det, man vill inte "gå vidare" och "glömma", utan man vill hålla fast och inte släppa taget. Det är precis som du säger att man försöker hålla personen vid liv och gör det hela lite mer hanterbart. Men i Tims fall är det helt tyst från alla håll och kanter..
Citera
2018-05-16, 19:28
Medlem
Citat:

Googla Timbergling.se

Domännamn
timbergling.se
Innehavare (kontakt-ID)
lga4375-2318831
Se kontaktinformation
-
-
-
Domänstatus
active
Skapad
2018-04-09
Senast ändrad
2018-04-09
Förfallodatum
2019-04-09
Deaktiveringsdatum

Avregistreringsdatum

Datum för frisläppande

Namnserver
ns1.loopia.se
ns2.loopia.se
DNSSEC
signed delegation
Registrar
Loopia AB

Kommentarer någon?

Håller med föregående talare, det känns otrevligt och dessvärre någon annan än Tim.

Han fanns på Facebook den här djgizzlar. På Facebook finns en av dennes vänner med efternamn Gissla, kan dock inte hitta reda på användaren nu men på Instagram finns han och där följer en tjej honom med efternamnet Gissla
Citera
2018-05-16, 19:34
Medlem
Citat:

Googla Timbergling.se

Domännamn
timbergling.se
Innehavare (kontakt-ID)
lga4375-2318831
Se kontaktinformation
-
-
-
Domänstatus
active
Skapad
2018-04-09
Senast ändrad
2018-04-09
Förfallodatum
2019-04-09
Deaktiveringsdatum

Avregistreringsdatum

Datum för frisläppande

Namnserver
ns1.loopia.se
ns2.loopia.se
DNSSEC
signed delegation
Registrar
Loopia AB

Kommentarer någon?

Såg den häromdagen och det finns några inlägg om detta i den andra tråden gällande alternativa teorier om Tims död. Osmakligt att ta domänen timbergling.se, men personen som registrerade domänen kanske inte visste vad som skulle hända...

Ser man på Gizzlars följare så finns det en kvinna M med efternamnet Gisslar....Googlar man på henne kommer det upp var hon bor och att hon tydligen är IT-strateg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in