Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-15, 12:29
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trusse
Jag hade en vän som tog livet av sig och efter hennes död kom det fram att hon blivit sexuellt utnyttjad som barn av en nära familjemedlem. Jag fick förklarat av en psykolog att självmordsstatistike är väldigt hög bland personer som blivit utnyttjad sexuellt hög och mörkertalet är oändligt.
Kanske Tims avgrundsdjupa ångest och hat till trafficing kan ha med självupplevda erfarenheter att göra.

En studie som tagit upp ämnet :
http://www.socialmedicinsktidskrift.se/index.php/smt/article/download/1161/953

Jag och några till i tråden är inne på samma linje, att han utsatts för nån typ av övergrepp som barn. Att Tim skulle varit utsatt är en ren spekulation från min sida, ska jag tillägga. En förklaring, vad det skulle kunna vara. Om man inte snabbt får hjälp för det, kommer det ändå ikapp senare i livet, går inte att fly från med droger, spännande upplevelser, sex osv, det är vad jag sett i flera fall i min omgivning. De har hållit det hemligt pga rädsla och skam tills bubblan en dag sprack.
Citera
2018-05-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag och några till i tråden är inne på samma linje, att han utsatts för nån typ av övergrepp som barn. Att Tim skulle varit utsatt är en ren spekulation från min sida, ska jag tillägga. En förklaring, vad det skulle kunna vara. Om man inte snabbt får hjälp för det, kommer det ändå ikapp senare i livet, går inte att fly från med droger, spännande upplevelser, sex osv, det är vad jag sett i flera fall i min omgivning. De har hållit det hemligt pga rädsla och skam tills bubblan en dag sprack.

Jag tror inte att det handlar om det!! Varför skulle han vara utsatt för sexuella trakasserier bara för att han är emot trafficing o mår dåligt psykiskt?!1 Han är en ödmjuk person o person som månar om de som är svagare. Han skänkte ju flera miljoner till välgörenhet.
Citera
2018-05-15, 13:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Jag tror inte att det handlar om det!! Varför skulle han vara utsatt för sexuella trakasserier bara för att han är emot trafficing o mår dåligt psykiskt?!1 Han är en ödmjuk person o person som månar om de som är svagare. Han skänkte ju flera miljoner till välgörenhet.

Att han var ödmjuk och månade om de svaga ser jag hellre som ett tecken på att något i den stilen har hänt, än att det inte har. Det behöver inte vara Tim själv heller utan någon som stod honom nära. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg: Tim mådde dåligt redan i unga år, flydde till fylla och droger, var allmänt självdestruktiv trots sin talang och alla pengar. Han kunde ha köpt sig allt han behövde i form av vård och för att få lugn och ro, till och med en egen privat ö nånstans långt bort från alltig, och fylla den med personer som kunde stötta och hjälpa, vakter för att hålla obehöriga borta, men gjorde det inte. Kanske kände han innerst inne att han inte förtjänade att må bra?

Tim verkar ha känt mycket starkt för trafficing och barn som utsatts för övergrepp. Oman var en plats där, av vad jag förstått, sånt förekom.

Kan det vara så att Tim själv blivit sexuellt utnyttjad som barn? Och att han i Oman bevittnat nåt sånt som utlöste självmordet? Spekulationer endast.
Citera
2018-05-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Enligt såna som säger sig veta (rätt eller fel) så hade som inte ett förhållande när TB gick bort.

Ja jag tror att hon kommer få en sjuhelvetes karriär efter detta, hela världen vet nu vem tereza kacerova är och +100.000 följare på twitter kan man leva gott på.

Vad jag vet så har alla andra i Tims närhet respekterat familjens önskan och Tims syster har bett Tereza ta ned brevet ett par gånger.

Den andra personen som fick ordentligt med skit var Ash för han gjorde precis samma sak som Tereza, honom diskuterade vi i början.

Rätt ska vara rätt. Tims syster bad TK att ta bort videon på när sonen grät efter Tim vilket TK gjorde. Därefter har TK och Tims syster, enligt TK pratat och haft ett bra samtal.
Citera
2018-05-15, 14:52
Medlem
Citat:
Därför att alla bilder av sonen var tagna under ett par månader fram till jul.
Jan-April var det inga bilder på vad jag förstod.
Sen har ju såklart såna som säger sig veta (rätt eller fel) hävdat att förhållandet var slut och det passar ju in i hennes val av foton.

om ni nu ska analysera bilder så är där ett par där sonen ser äldre ut än julbilderna.
Citera
2018-05-15, 16:14
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeforall
I princip att jag inte vill rida på vågen av hans död men att han ser upp till honom. ABBA och han är de största vi har haft

Det var allt

Tack ska du ha för du kikade!

Jag har lyssnat på Avicii varje dag nu sen den 20/4 och det känns bara konstigt att han är borta. Inspirerades mycket av honom när hans karriär var på G och tänkte att den här killen kommer kunna producera grym musik hela livet. Lite som en ny Benny Andersson eller Björn Ulvaeus upplevde jag honom som. Sen hände det här
Citera
2018-05-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Bra att han är vid liv och återfunnen. Är dock väldigt märkligt, låter som att han blev kidnappad för vem lämnar sin mobil, nycklar och plånbok.
Eller så försökte han ta livet av sig, för då tar man nog inte med sig mobil och plånbok.
Märkligt är det iaf.

Äh släpp det! Han var tillbaka för nästan ett halvår sedan och det har inget med denna tråd att göra alls
Citera
2018-05-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Jag vet inte om detta är lite långsökt men ingen har sagt något mer om detta mer än att han är tillbaka (Fricko berättade i sitt kommentarsfält). Sen har allt gått tillbaka som vanligt trots att stora grupper skapades för att finna Carl osv. Tänk om han blev kidnappad av de som är inblandade i Oman. Det kanske var första "varningen", därav tystnaden kring Carl och att de inte får säga något eller uttrycka sig precis som ingen av familj och vänner får göra angående Tim. För som du skriver är det inte riktigt normalt att lämna allt sånt om man nu inte vill ta livet av sig men tror faktiskt inte så är fallet här. Så vem vet, de alla har kanske vetat om att de är hotade eller att något är skumt/på gång. Frågan är dock varför de i så fall gick med på att åka till Oman. Men hela den resan är märklig i sig för alltid när Tim åkte någonstans med sina "brysh" tog de bilder och uppdaterade sociala medier men nu var det knäpptyst.

Släpp Carl Fohlin han har varit tillbaka sedan typ årsskiftet.

Vad det gäller Omanresan, återigen var Tim den senaste veckan inte där med några "brysh" utan kanske med familjen. Fast det får vi aldrig reda på, eftersom locket är på därifrån. Allt jag har att säga är "Follow the money".
Citera
2018-05-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Att han var ödmjuk och månade om de svaga ser jag hellre som ett tecken på att något i den stilen har hänt, än att det inte har.

Det var ett konstigt sätt att resonera. Jag antar att din slutledningsförmåga är resultatet av en barndom full av sexuella övergrepp, för så fel kan man ju annars inte ha när man tänker.
Senast redigerad av MyggBiff 2018-05-15 kl. 17:14.
Citera
2018-05-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Även om detta inlägg inte når de det borde måste jag, dock med full respekt för Tims familj, uttrycka en förvåning och förundran över att de som det verkar inte kommer att tillkännage när begravningen har ägt/ kommer att äga rum.

Ännu mer förvånad och förundrad är jag dock över det iaf tidigare skrivits
här att ingen har med att göra när begravningen är, låt familjen sörja ifred o.s.v.
Klart att de ska få sörja ifred, det har inte ens med saken att göra.

Tim var inte bara en älskad son och broder utan en världskändis, en STOR sådan. Trots hans önskan om att vara privat var det hans eget val att bli en officiell person. Tro mig, jag vet av egen erfarenhet att det har sina för- och nackdelar, men vi får tro att Tim gjorde det han ville och det är nog allmänt känt att han älskade att skapa musik för oss andra. Han levde för sin musik och hade dessutom möjligheten att med råge försörja sig på den.

Påståendet att familjen inte kan sörja om de delar med sig info om när begravningen är kan ju låta ”logiskt”, men jag kan inte låta bli att mina tankar går till en annan tragisk händelse.

Jag är medveten om att alla sörjer på sitt sätt, men det jag syftar på är att jag på nära håll känner till organisationen i samband med det tragiska mordet på då 17-åriga Lisa Holm år 2015. Det var en nationell nyhet och jag tror att de flesta som hänger med i nyhetssvängen har hört talas om händelsen.

Begravningsceremonin för Lisa var öppen för alla. Alla som kom fick av förklarliga skäl inte plats i kyrkan, men familjen ordnade så att det fanns bildskärmar utanför kyrkan för dem som inte fick plats inomhus. Lisas familj var naturligtvis förkrossade, MEN de ville inte stänga ute någon, om inte annat för att alla som ville skulle kunna få hedra Lisa och även för att alla som på något sätt berörts av deras älskade dotters korta tid på jorden skulle ges så bra förutsättningar som möjligt för att bearbeta sin sorg. De gjorde som de trodde att Lisa hade velat och delade med sig till alla som ville av den troligen näst värsta dagen i deras liv. Dagen då de fick ta farväl av deras unga mördade dotter.

I Tims fall finns det många som verkligen berörts av den bild som målats upp av hans vackra personlighet, som inte är ”fans” från början och jag tror att det skulle vara av stort värde för väldigt många om familjen delar med sig av denna händelse.
Med all respekt för ditt inlägg, vill jag bara poängtera att det är milsvid skillnad mellan Lisa Holm och Tim Bergling. Lisas död var fruktansvärt tragiskt, men hon var ingen ”kändis” som folk hade som idol och såg upp till och identifierade sig med. Tim var känd och älskad av miljontals människor över hela världen..
Se bara så många som kom till minnesstunden i Stockholm. Naivt att tro att man kan ha en öppen begravning.
Jag tror att en mycket privat begravning redan har varit för Tim med bara familjen och de närmaste vännerna och att hans aska är spridd (kanske i vackra Skåne, där han hade många lyckliga stunder som barn) eller ligger i minneslund, men vad vet jag.....🙂
Citera
2018-05-15, 19:12
Medlem
Citat:
Enligt såna som säger sig veta (rätt eller fel) så hade som inte ett förhållande när TB gick bort.

Ja jag tror att hon kommer få en sjuhelvetes karriär efter detta, hela världen vet nu vem tereza kacerova är och +100.000 följare på twitter kan man leva gott på.

Vad jag vet så har alla andra i Tims närhet respekterat familjens önskan och Tims syster har bett Tereza ta ned brevet ett par gånger.

Den andra personen som fick ordentligt med skit var Ash för han gjorde precis samma sak som Tereza, honom diskuterade vi i början.
Men...är det en ond gärning? Vad jag vet har hon varken sagt att de var tillsammans eller inte var det. Och vad spelar det för roll? Jag måste vara trög...som inte fattar...😳
VI VET ju INGENTING...Det var ju deras privata liv.
Jag hoppas det går bra för henne och hennes son och att hon får en fantastisk karriär.
Tims syster skall ha bett henne ta bort filmen på sonen, inget annat.
Citera
2018-05-15, 20:04
Medlem
Jag tänker att om det gick till så som det har sagts när Tim tog sitt liv, var det nog inte planerat in i minsta detalj, så som Tim vanligtvis brukade göra när han planerade saker, perfektionist som han var. Eller kanske? Han kanske noga har funderat o planerat vilken metod han ska använda sig av? Vad vet vi?! Det är många frågetecken o funderingar kring hans död.

Datumet han dog, 20/4, sin egen systers födelsedag. Sen sättet han gjorde det på, tycker jag känns väldigt desperat o panikartat.
Men som sagt vad vet vi. Undrar hur långt efter att han förblött , han blev hittad?? Var han bortom all räddning? Kördes han till ett sjukhus eller kördes han till ett bårhus i väntan på att familjen tog med hans kropp hem till Sverige?? Samtalet som han ringde hem( enligt nyhetssiter o tidningar) hur långt innan han skred till verket ringde han? Varför finns det inget vittne som kan berätta hur det gick till när han hittades o fördes iväg från godset? Varför obducerades han tvså ggr i Oman när de såg att han var sönderskuren o hade förlorat mycket blod??

Polisen i Oman måste ha kontaktat Tims anhöriga ganska omgående efter att de konstaterat att han var död, med tanke på hur snabbt nyheten nådde övriga världen.

Håller med om att det är aningen konstigt att True stories visades så nära innan han tog sitt liv. Jag tänker att han ville förklara o visa varför han bara tre veckor senare valde att avsluta sitt liv. Vi är många som inte kan sluta tänka på Tim o hans öde. !
Senast redigerad av LeLLa 2018-05-15 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in