Jag tänker att om det gick till så som det har sagts när Tim tog sitt liv, var det nog inte planerat in i minsta detalj, så som Tim vanligtvis brukade göra när han planerade saker, perfektionist som han var. Eller kanske? Han kanske noga har funderat o planerat vilken metod han ska använda sig av? Vad vet vi?! Det är många frågetecken o funderingar kring hans död.
Datumet han dog, 20/4, sin egen systers födelsedag. Sen sättet han gjorde det på, tycker jag känns väldigt desperat o panikartat.
Men som sagt vad vet vi. Undrar hur långt efter att han förblött , han blev hittad?? Var han bortom all räddning? Kördes han till ett sjukhus eller kördes han till ett bårhus i väntan på att familjen tog med hans kropp hem till Sverige?? Samtalet som han ringde hem( enligt nyhetssiter o tidningar) hur långt innan han skred till verket ringde han? Varför finns det inget vittne som kan berätta hur det gick till när han hittades o fördes iväg från godset? Varför obducerades han tvså ggr i Oman när de såg att han var sönderskuren o hade förlorat mycket blod??
Polisen i Oman måste ha kontaktat Tims anhöriga ganska omgående efter att de konstaterat att han var död, med tanke på hur snabbt nyheten nådde övriga världen.
Håller med om att det är aningen konstigt att True stories visades så nära innan han tog sitt liv. Jag tänker att han ville förklara o visa varför han bara tre veckor senare valde att avsluta sitt liv. Vi är många som inte kan sluta tänka på Tim o hans öde. !