Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Varför är alla så inne på att han måste lämnat ett brev? Jag tänker att han läste upp sitt avsked i det där telefonsamtalet till familjen. Det var därför dom fick brådis och åkte ner till Oman.

Det ska ju rätt mycket till innan man släpper allt man har och åker dit av alla ställen. Tänker även visum mm.

Och vad är det för vits med att skriva ett avskedsbrev på svenska när man begår självmord i Oman där de inte ens har samma alfabet?

Tror mycket väl att det kan gått till så också. Låter mycket troligt. Skulle förklara en hel del.
Citera
2018-04-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Du "tänker att han läste upp sitt avsked" i telefonsamtal till familjen? Från en lapp eller ett brev då? Är du full eller bara galen? Betydligt mer troligt är att han antingen berättade hur han kände/mådde eller så drog han iväg ett sms, om det nu förekom något slags avskedsmeddelande över huvud taget.

Tydligen förstod familjen hur illa det var av Tims sista telefonsamtal så brodern åkte dit men kom två timmar försent. Har också läst det.
Citera
2018-04-28, 23:10
Medlem
Googlade bilder på Oman och området Muscat som ska vara nära platsen där han dog. Ser inte ut som något trevligt ställe direkt. Väldigt litet och deprimerande.
Citera
2018-04-28, 23:10
Medlem
Står här: https://stoppapressarna.se/svenskt/aviciis-sista-samtal-med-familjen

Men stod i en annan artikel också något om att brodern kom försent men hittar inte den nu.
Citera
2018-04-28, 23:11
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Tydligen förstod familjen hur illa det var av Tims sista telefonsamtal så brodern åkte dit men kom två timmar försent. Har också läst det.

2 timmar-historien, hur uppkom den ens? Vi vet ju inte ens tidpunkten för dödsfallet, alltså omöjligt att veta om att brodern anlände till Oman 2 h efter.
Citera
2018-04-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
2 timmar-historien, hur uppkom den ens? Vi vet ju inte ens tidpunkten för dödsfallet, alltså omöjligt att veta om att brodern anlände till Oman 2 h efter.

Står om det i flera medier. Är ingen på FB som hittat på det. Sedan om det är sant är ju omöjligt för oss att veta..
Citera
2018-04-28, 23:15
Medlem
Aftonballes avatar
Har man bestämt sig för att ta livet av sig så tänker man inte på vart man är! Man vill bara få ett slut på det. Att han verkade glad på bilder innan säger allt. Han hade redan bestämt sig, och då kanske kroppen reagerar positivt. "min gissning" Men visst känns platsen att göra det på märkligt!

För några månader sen så tog en vän livet av sig! Vet att han hade haft det jobbigt psykiskt långt innan detta men han hade fått hjälp och kommit på fötter igen "trodde vi" Jag pratade med honom samma dag och allt var som vanligt.Han berättade att han hade fått ett jobb som han älskade tex. Ungefär vid 18 på kvällen så skrev han på Facebook "förlåt men jag orkar inte mer" 30 min senare så hade han hoppat framför tåget. Han hade 2 barn på 14 och 17 år gamla, och en sambo! Så jag tror att har dom bestämt sig för att avsluta sitt liv så mår dom som bäst och tänker inte på sina närmaste utan dom vill bara komma ur den onda cirkeln dom levt i. Att man har barn, fru eller mycket pengar tex har ingen betydelse för dom!
Senast redigerad av Aftonballe 2018-04-28 kl. 23:21.
Citera
2018-04-28, 23:16
Medlem
Hypersomnis avatar
Det kanske är bara sjuk slump men 22 april, två dagar efter Aviciis död så dog en skådespelerska och sångerska i Abu Dhabi som var runt 30 år. Hennes familj berättade för media att det var på grund av hjärtstillestånd och idag kom det upp ett avslöjande att hon mördades faktiskt i sitt hotellrum och det var kamera-övervakning har fångat. Familjen berättade för media och allmänheten att det var hjärtstillestånd för att polisen skulle kunna jobba ifred och utreda fallet... så skumt detta är
Citera
2018-04-28, 23:17
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Du "tänker att han läste upp sitt avsked" i telefonsamtal till familjen? Från en lapp eller ett brev då? Är du full eller bara galen? Betydligt mer troligt är att han antingen berättade hur han kände/mådde eller så drog han iväg ett sms, om det nu förekom något slags avskedsmeddelande över huvud taget.

Begrepp: ”läsa upp” - MÖJLIGA SYNONYMER:
framföra
förestava
föreläsa
recitera
säga
uppläsa
framsäga
orda

Märk inte ord.
Han tog avsked i telefon, det är det jag syftar på, om han så samplade ett avsked i fruityloops
Citera
2018-04-28, 23:23
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR

Dom menar kanske 2 h efter att man hittade honom i och för sig.
Eftermiddagen lokal tid sa dom, när nyheten gick ut. Och tippar att han kanske gjorde det på kvällen/natten. Obs, antagande, vet inte hur lång tid det tar att flyga dit
Citera
2018-04-28, 23:24
Medlem
Salivins avatar
Hittade detta att det faktiskt var så han ringde ett sista samtal till familjen som gjorde dom orolig.
De kom 2 tim för sent. Avicii hade redan dött. Så tragiskt.

https://stoppapressarna.se/svenskt/aviciis-sista-samtal-med-familjen
Citera
2018-04-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salesg0d
Tyvärr finns det inte en enda stabil singelmorsa. Finns en hel drös fina som vill sitt barn det absolut bästa, men en singelmorsa är inte kapabel till att uppfostra ett barn. Barnet växer upp utan maskulinitet och disciplin. Majoriteten av tjejerna blir promiskuösa och grabbarna feminiserade datanördar.

Börjar komma mer och mer statistik som visar att en frånvarande pappa är största anledningen till missbruk, självmord och kriminalitet.

Konstigt att jag känner de som växt upp med singelmorsor och blivit motsatsen. Med tanke på hur vanligt det är med skilsmässor idag så faller det föga troligt. Dessutom så har de flesta barn både en mamma och pappa även om de är skilda och därmed både kvinnliga och manliga förebilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in