Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Nån som vet var man kan läsa hela det öppna brevet? Hittar bara små snuttar på diverse nyhetssidor.

Finns längst ner https://www.expressen.se/noje/familjens-ord-i-breven-om-tim-berglings-dod/
Citera
2018-04-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullpadel
https://forum.studio.se/topic/30754-feedback-s%C3%B6kes/?tab=comments#comment-478522

Här ber Timberman om feedback till sin första låt någonsin, även om det inte var speciellt bra så blev hans låtar rätt hyffsade till slut

Kan du ladda upp låten på youtube alternativt dropbox?
Citera
2018-04-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Nån som vet var man kan läsa hela det öppna brevet? Hittar bara små snuttar på diverse nyhetssidor.

Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress.

När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik.

Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan.

Nu orkade han inte längre.

Han ville få frid.

Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset.

Tim, du kommer för alltid att vara älskad och saknad.

Den du var och din musik kommer att bära minnet av dig vidare.

Vi älskar dig,

Familjen.
Citera
2018-04-26, 19:15
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Jag får inte ihop det. Alla säger att han hatade att DJ?

Varför började han ens med det då? Han kunde ju bara producerat låtar i sin källare hela dagarna och klarat sig utmärkt.

Tydligt att han ville DJa men sen blev det ju självklart för mycket. Varför han inte repa sig efter sina pauser förstår jag inte, han sa ju praktiskt fuck off till sin maneger och levde i nice hus och gjorde musik.

Måste varit riktigt deppig mot slutet.

Han hade scenskräck vilket är bekräftat. Han ville säkert DJ:a det tvivlar jag inte på. Men alla som har scenskräck vet hur jävla jobbigt det är att stå på scen.
Citera
2018-04-26, 19:16
Medlem
Men varför?
Är det här ett ytterligare svar på den psyk-vård som inte finns idag?
Jag har också sett inlägget i något forum när Tim var en mycket ung tonåring när han ber om hjälp för att han tror att han har något fel typ overklighetskänsla. Det är så sjukt många ungdomar som mår dåligt idag och som inte får hjälp. Hade Tim ADHD? Eller ADD? Eller något annat?

Fick han någon hjälp?
Jag hoppas! men sen då:

Han blev superkänd från nästan en dag till en annan (kan ej verifiera detta, men det är självklart att han var världskändis på hela Östermalm och Sthlms innerstad först) och då tog allt skruv. Jobbigt för en kille som inte ens kunde DJ:a innan han träffade Ash såklart. Han ville göra och köra schyssta slingor/låtar på fester med kompisar osv. Och jag har sett den långa filmen på youtube när Tim gör en hel låt och visar på sina skills - han är såååå duktig. Detta är verkligen musikskapande, inget annat! Svårt och omöjligt för alla utom stora genier. Ett musikprogram javisst- men sen ska det komma något ur det/datorn också... Jmfr olika instrument.

Jag tänker på vad som hänt om han inte hade träffat Ash Pournouri? Jag känner honom inte men det verkar ju uppenbarligen som att Ash har lyckats marknadsföra Avicii. T ex inför Ultra ett år i LA så körde han ett PR-jippo med bilar som åkte runt med Aviciii överallt. Efter det visste alla vem Aviciii var. PR-geni enligt min mening och kanske inte Tim hade varit lika stor idag trots de fantastiska låtarna. Han blev därmed en Artist och inte en DJ på mycket kort tid.

Vad som hände efter 2016 mellan Ash och Tim har jag ingen aning om. Tim tog tydligen bort honom som vän på alla sociala media, vad jag har läst mig till. Dock har Tims syster (hon vet vi inget om?) framträtt via sociala media och sagt att Ash är bra och att de hade en bra relation.

Jag önskar bara av hela mitt hjärta att Tim hade fått leva och komma över de jobbiga åren och skaffat en fru och barn som han älskade. Och kunde luta sig tillbaka vid 30 och känna att pensionen var säkrad.

RIP fina fina kille
Citera
2018-04-26, 19:16
Medlem
Hela det öppna brevet

Stockholm den 26 april 2018
Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress.
När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik.
Han ville få frid.
Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset.
Vi älskar dig,
Familjen
Citera
2018-04-26, 19:20
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Han hade scenskräck vilket är bekräftat. Han ville säkert DJ:a det tvivlar jag inte på. Men alla som har scenskräck vet hur jävla jobbigt det är att stå på scen.

Jaa visst men de förklara inget? Var kommer pressen ifrån? Han var ju otroligt ambitiös och arbetade hårt. Det var som att han aldrig kunde nöja sig med något. Jag var själv inne på att Ash jobba ihjäl han men det stämmer ju helt enkelt inte, Avicii sket ju i slutet att turnera och hyrde hus och gjorde musik och har gjort det i några år.
Citera
2018-04-26, 19:21
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Du kan uppenbarligen noll om psykisk ohälsa.

Vad försöker du ens säga? Man ser ju tydligt i filmen hur han jobbar ihjäl sig. Sen tycker jag han kunde bearbetat det bättre och sätt det långt innan men det klart lätt för mig att säga som inte var världskändis.

Att han själv eller ingen annan ryckte in är konstigt dock.
Citera
2018-04-26, 19:23
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop det. Alla säger att han hatade att DJ?

Varför började han ens med det då? Han kunde ju bara producerat låtar i sin källare hela dagarna och klarat sig utmärkt.

Tydligt att han ville DJa men sen blev det ju självklart för mycket. Varför han inte repa sig efter sina pauser förstår jag inte, han sa ju praktiskt fuck off till sin maneger och levde i nice hus och gjorde musik.

Måste varit riktigt deppig mot slutet.

Han lärde sig att bli en DJ när han bode tillsammans med Tiesto på Ibiza. Det hörs från 2:47 in i klippet nedan. Det var före Levels men efter Bromance.

https://youtu.be/k_ySNNp5zW0
Citera
2018-04-26, 19:24
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Vad försöker du ens säga? Man ser ju tydligt i filmen hur han jobbar ihjäl sig. Sen tycker jag han kunde bearbetat det bättre och sätt det långt innan men det klart lätt för mig att säga som inte var världskändis.

Att han själv eller ingen annan ryckte in är konstigt dock.

Han var omgiven tror jag av manipulativa personer. Svårt at hantera och säga emot såna. De kan tom. verka vara ens vänner fast de är falska ormar.
Citera
2018-04-26, 19:26
Medlem
Så tragiskt !

Så många mäniskor som ändå känner igen sig i Tim eller känner någon som Tim
En olycklig själ som försöker självmedicenera på alla upptänkliga sätt

Hans destruktiva sida var nog väl kännt hos hans nära och kära som säkerligen försökte stötta,hitta hjälp och finnas där.

Att leva i rampljus och få tillgång till så mycket pengar var ju inte direkt någon hjälp och vad gör man när man testat allt (alkohol,droger,träning.renlevnadsliv,psykologer,m edeciner) och fortfarande har samma hål i sig ?

Jag tror att alla runt honom har försökt precis allt de kunnat och någonstans bara väntat på detta
att skylla på Ash eller kompisar o familj är verkligen orättvist

Så jävla sorgligt Tim
Senast redigerad av benstrackare 2018-04-26 kl. 19:32.
Citera
2018-04-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013

Han ville få frid.

Vi älskar dig,

Familjen.

Fy så sorgligt! Man får det verkligen bekräftat att han alltid varit en skör person, perfektionist och ”inte gjord för det maskineri han hamnade i”. Och inte en jävel som kallar sig vän brydde sig om detta trots att han visade detta med all tydlighet.

Någon som vet hur mkt skit Ash fått? Instagram profilen är nu privat. Inte helt trevliga kommentarer där. Att han påstår att de träffats och varit helt ok med varann måste ju familjen se som ett hån ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in