2018-04-26, 18:52
Medlem
WaffenJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Tveksamt, att skära av sig halspulsådern är svårt. Det klassiska är ju handlederna i ett badkar, hängning eller tabletter. Om jag tröttnar på livet skulle jag välja att gasa ihjäl mig i en bil. Skönt och mysigt att bara somna in.

Kan inte tänka mig att dom gjorde två obduktioner om han skar sig i handlederna i ett badkar eller hängde sig i taknocken. Nej, han söp förstås till duktigt som han var van att göra och sen tryckte han i sig en mängd piller. Därav de upprepade obduktionerna som antagligen inriktade sig på att kolla vad han haft för sig för nån sorts fuffens.
Citera
2018-04-26, 18:54
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaffenJanne
Kan inte tänka mig att dom gjorde två obduktioner om han skar sig i handlederna i ett badkar eller hängde sig i taknocken. Nej, han söp förstås till duktigt som han var van att göra och sen tryckte han i sig en mängd piller. Därav de upprepade obduktionerna som antagligen inriktade sig på att kolla vad han haft för sig för nån sorts fuffens.

Det är praxis säger inget alls.
Citera
2018-04-26, 18:56
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Någon annan skrev ju att han hade artistnamnet timmer eller något. Vilket är det nu?

Alltså är du ny på internet eller har du otur när du tänker? Du vet att Google finns va?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Avicii

Där ser du alla hans pseudonymer

Edit: ursäkta min bryska ton
Senast redigerad av Loquita 2018-04-26 kl. 19:07.
Citera
2018-04-26, 18:59
Medlem
Jomenvisst, till skillnad från seriösa Aftonbladet? (Sarkasm!)

Edit inlägget jag inte fick med när jag postade ovan kommentar verkar borttagen så det meningen ”svävar fritt” och malplacerad.

Eftersom jag anser att DN är seriösa och folk i tråden tyckte AB:s artikel var otydlig så postade jag länken.

Oavsett orsak är det djupt sorgligt att en ung människa går bort.

❣️RIP❣️Tim❣️
Senast redigerad av kusinvitamin65 2018-04-26 kl. 19:07. Anledning: Missade att få med vilket inlägg jag svarade på
Citera
2018-04-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housemannen
Han hade namnet "Timberman" på vissa andra sajter än flashback

Så han har varit aktiv på andra forum?. Reagerade människor på att en 16 åring mådde dåligt? Jag hoppas det.
Citera
2018-04-26, 19:03
Medlem
bullpadels avatar
https://forum.studio.se/topic/30754-feedback-s%C3%B6kes/?tab=comments#comment-478522

Här ber Timberman om feedback till sin första låt någonsin, även om det inte var speciellt bra så blev hans låtar rätt hyffsade till slut
Citera
2018-04-26, 19:04
Medlem
Tar man sitt liv är man i ett jävla mörker som man VET att man inte kommer ta sig ur. Det gör ju ont i en att Tim måste ha känt såhär. För det är väl så det blir; varför ska man fortsätta? Det blir inte bättre, så varför en dag till? Han måste verkligen ha känt att han tappade kontrollen över sitt eget liv, och det enda valet över sitt egna liv måste ha varit om han ska leva en dag till eller inte. Ska man leva ytterligare en dag med skiten eller ska man ta sitt liv och slippa smärtan? För en psykisk frisk person känns livet ganska självklart men är man i det där mörkret tar det över en. Det gör så ont i mig. Fyfan vad ensamt det måste vara att befinna sig i det mörkret och möta döden ensam.
Citera
2018-04-26, 19:06
Medlem
Citat:
Så han har varit aktiv på andra forum?. Reagerade människor på att en 16 åring mådde dåligt? Jag hoppas det.

Folk skrev till honom i hans trådar här på FB att han skulle söka hjälp. I en tråd skriver han att han fått hjälp redan som hans bror fixat.
Citera
2018-04-26, 19:09
Medlem
Cameltotems avatar
Jag får inte ihop det. Alla säger att han hatade att DJ?

Varför började han ens med det då? Han kunde ju bara producerat låtar i sin källare hela dagarna och klarat sig utmärkt.

Tydligt att han ville DJa men sen blev det ju självklart för mycket. Varför han inte repa sig efter sina pauser förstår jag inte, han sa ju praktiskt fuck off till sin maneger och levde i nice hus och gjorde musik.

Måste varit riktigt deppig mot slutet.
Citera
2018-04-26, 19:09
Medlem
Imalosers avatar
Nån som vet var man kan läsa hela det öppna brevet? Hittar bara små snuttar på diverse nyhetssidor.
Citera
2018-04-26, 19:11
Medlem
Citat:
Någon annan skrev ju att han hade artistnamnet timmer eller något. Vilket är det nu?

Timberman hade han först
Citera
2018-04-26, 19:13
Medlem
jag kan ha fel men jag kan inte minnas jag har sett en livespelning med Tim där han tar en mic och pratar till publiken?

Tänker lite som SHM och övriga.

Nu går det lite upp för en att han var inte alls bekväm där. Han ville köra sitt set och dra.
Har undrat ibland varför han mest bara "står där".

Behöver inte vara så men det känns som att det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in