2018-04-23, 02:21
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Visst, säger inte emot det du säger men "taktiken" som Avicii och Ash valde för att "gå mainstream" var dock intressant. Han blev ju mainstream på riktigt efter True 2013. Och jag tror nog att anledningen till varför den funkade var att han hade etablerat en fan-skara med sina tidigare låtar, tänker på Levels, Seek Bromance, Manman, Ryu, Malo etcetc. Visst, dessa (inkl. undertecknad) var de som blev mest besvikna av vad True innehöll men det var lik förbannat den skaran som möjliggjorde hans enorma framgång.
Som Ronny förklarar är du i princip folkmusik.
rip till grabben, verkade vara empatisk.
musiken var "mello" för folk som inte vet bättre
Citera
2018-04-23, 02:43
Medlem
Dog han av att den la av eller av inflammationen?
Citera
2018-04-23, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Din åsikt är korkad.Astronomiskt korkad tom.Du har ingen vetskap om hans förhållande till alkohol men väljer att säga att han är alkoholiserad.Vad vet vi om det efter 2016 där han började anpassa sitt liv efter sin sjukdom och sitt psykiska mående?
Snabb att dra slutsatser för jag har inte researchat dig alls och dina tidigare inlägg jag har viktigare saker att göra.

https://www.svd.se/artisten-avicii-ar-dod
Inlagd två gånger för alkoholmissbruk. Erkänt dålig självkänsla som botats med sprit.
Inflammerad bukspottskörtel. Operation.Beroende av smärtstillande.
Sista bilden som togs av honom hade han en drink i handen .

Och du har mage att kalla mig korkad
Jag tänker göra något jag sällan gör: gratulera dig. Du såg min profilbild och blev bajsnödig. Samtliga efterföljande inlägg är eferhandskonstruktioner.
Citera
2018-04-23, 02:54
Medlem
dooks avatar
Rolling Stones har lagt upp intervjuer från Sirius XM med Tïesto, Steve Aoki, Armin van Buuren, Kaskade och The Chainsmokers gjorda samma dag Tim dog. Alla (förutom The Chainsmokers) säger samma sak, att Tim var en mycket blyg och tillbakadragen person, osäker på sig själv och att han hade enorm scenskräck. Han satt med sin laptop in i det sista innan det var dags att gå upp på scen. Det var egentligen själva skapandet som han tyckte bäst om.

Tïesto och Tim träffades i LA på middag för två månader sedan och då såg Tim frisk och pigg ut och han berättade att han hade planer på att börja turnera igen när det nya albumet släpptes. Steves intervju var lite jobbig att lyssna på för man hör hur tagen han är, som om han biter ihop. Gemensamt för alla dessa samtal är att de målar upp en bild av en person som inte bara var otroligt begåvad, utan även var en god medmänniska.

https://www.rollingstone.com/music/news/hear-tiesto-kaskade-steve-aoki-pay-tribute-to-avicii-w519431
Citera
2018-04-23, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson

Det jag fick höra var att den ”la av”.
Dvs att den inte orkade något mer vilket orsakade hans död.
Citera
2018-04-23, 04:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Det mest sannolika scenariot:

Att supa på sig bukspottskörtelinflammation vid så ung ålder är ingen bra indikation direkt. Det verkar också ha varit en svår form med tanke på efterföljande operationer. Grabben hade uppenbarligen en fullt utvecklad alkoholism. En del av behandlingen när man åker på sådant är opiater för smärtorna som kan vara påtagliga. Tyvärr när man sätter in sådan medicin hos människor med missbrukspersonlighet så riskerar man nya problem. Han verkade dock ha tagit tag i sitt liv men troligtvis har risken varit mycket stor för återfall och som det nämns i tråden så är bukspottskörteln väldigt sårbar efter en svår inflammation. Lägg därtill att det är mycket möjligt att han har haft opiater utskrivet vid behov.

Så han har troligtvis trillar dit igen vilket gjort att han även har tagit opiater samtidigt med ett fatalt resultat.
Citera
2018-04-23, 04:26
Medlem
En bukspottkörtel som har tagit så mycket stryk börjar släppa ut aktiva enzymer i kroppen (en normalt fungerande bukspottkörtel producerar inaktiva enzymer som sen aktiveras där de ska vara aktiva). Dessa bryter, som jag förstår det, i sin tur ner organen från insidan. Om det stämmer att det var det han dog av kan det inte ha varit en skön död. Om han nu inte knaprat massa piller och somnat, för att aldrig vakna igen.
Citera
2018-04-23, 05:17
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Hans föräldrar sa att bukspottskörteln la av.. att dom skulle ljuga för mina vänner har jag svårt att tro..

Fast det är många alkisar som bukspottkörteln pajar på och de dör inte plötsligt och oväntat. Snarare så att de går ner sig under flera år och är rejält sjuka under tiden.
Nej jag tror på överdos, eventuellt medvetet (självmord).
Citera
2018-04-23, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Fast det är många alkisar som bukspottkörteln pajar på och de dör inte plötsligt och oväntat. Snarare så att de går ner sig under flera år och är rejält sjuka under tiden.
Nej jag tror på överdos, eventuellt medvetet (självmord).

Tim var rejält sjuk i sju år. Slutade kröka för tre år sen, var nykter i två år och började (enligt rykten) dricka igen förra sommaren, så hans resa är nog inte så annorlunda från bänkalkisar i 60-årsåldern med bukspottkörtelproblem.
Citera
2018-04-23, 05:41
Medlem
Zoom008s avatar
Det var väl nu i veckan som det ska bekräftas vad som hände. Vore önskvärt då spekulationerna skenar iväg och det gissas hej vilt. Han kanske fick en hjärtattack eller har någon annan redan skrivit det??
Citera
2018-04-23, 05:59
Medlem
PeneHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det var väl nu i veckan som det ska bekräftas vad som hände. Vore önskvärt då spekulationerna skenar iväg och det gissas hej vilt. Han kanske fick en hjärtattack eller har någon annan redan skrivit det??

Ja
Citera
2018-04-23, 06:24
Medlem
stibkloFs avatar
Nu har jag ingen större koll på honom - men det borde varit nått annat. Du får mer eller mindre halsa några liter vodka per dag för att uppnå panctriet.

Keith Richards, Lemmy (iofs död) o Shane McGowan - de är/blir/var 70 bast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in