2012-04-12, 20:42
Medlem
Igår fick jag en uppenbarelse när jag satt i badrummet och flätade håret på min elefantkuk. För att kunna fläta håret var jag tvungen att använda en spegel. När jag såg reflektionen av mitt snabelliknande könsorgan fick jag en uppenbarelse!

Existerar våra dubbelgångare i ett parallellt universum långt borta? Har dessa individer samma gener som deras motsvarande? Har de samma värderingar och beter de sig på samma sätt som oss?

Frågorna är många och svaren antagligen få... Jag hoppas i varje fall kunna få en seriös diskussion angående detta... KÖR IGÅNG!
Citera
2012-04-12, 20:45
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolI
Igår fick jag en uppenbarelse när jag satt i badrummet och flätade håret på min elefantkuk. För att kunna fläta håret var jag tvungen att använda en spegel. När jag såg reflektionen av mitt snabelliknande könsorgan fick jag en uppenbarelse!
Förstår inte vad ovanstående har med understående och göra. Var det uppenbarelsen du fick? Alltså att ett parallellt universum existerar?
Citat:
Ursprungligen postat av TrolI
Existerar våra dubbelgångare i ett parallellt universum långt borta? Har dessa individer samma gener som deras motsvarande? Har de samma värderingar och beter de sig på samma sätt som oss?

Frågorna är många och svaren antagligen få... Jag hoppas i varje fall kunna få en seriös diskussion angående detta... KÖR IGÅNG!
Det finns inte en chans i universum att det skulle existera.
Citera
2012-04-12, 22:09
Bannlyst
Finns det inte flera trådar om detta?
Citera
2012-04-12, 22:55
Medlem
Jag kom att tänka på denna videon som säger ett och annat om hur många partiklar som finns i universum kontra hur många partiklar en människa består av.

Googol and Googolplex - Numberphile
http://www.youtube.com/watch?v=8GEeb...eature=related

Om man räknar lite på det så borde det statistiskt finnas "upprepningar" mao: Atomer borde vara ordnade på samma sätt som atomerna du består av, fast på en helt annan plats.

Ursäkta om det blev rörigt, men filmen förklarar det ganska bra.
Filmen handlar dock inte om parallella universum utan mer om "vårt" universum, men jag tyckte det var lite relevant ändå.

Hurvida folk tänker och har samma värderingar kan man nog inte svara på.
Citera
2012-04-15, 23:16
Medlem
http://topdocumentaryfilms.com/through-the-wormhole/

Scrolla ner lite så hittar du ett avsnitt om parallella universum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in