2012-04-12, 18:41
Medlem
Zeroxjeppes avatar
Tja, Jag har lite frågor till er som jag hoppas att någon kan besvara!

Jag har en gammal skada då från innebandyn jag lirat ett bra tag nu, idag då så åkte plasttanden som jag bytt flertal gånger av igen...

Nu har jag bara lite frågor

Halva tanden har liksom gått av.
Är det farligt att Snusa eller röka cigg?
Kan detta skada tanden mer ioch med att det är helt öppet?

Tack för svar!
Citera
2012-04-12, 19:16
Medlem
bengbulanss avatar
Det är inte farligt att snusa eller röka, men det kan bli ganska nästa missfärgningar där den gått av om den är lagad, annars så slipar tandläkaren bara av det yttersta lagret innan dom lagrar det.
Citera
2012-04-12, 19:25
Medlem
Zeroxjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbulans
Det är inte farligt att snusa eller röka, men det kan bli ganska nästa missfärgningar där den gått av om den är lagad, annars så slipar tandläkaren bara av det yttersta lagret innan dom lagrar det.

Jaha! gött. Jo tänkte bara om de kanske inte är bra med tobak om det liksom är rakt in i tanden och så, Men tack så mycket!
Citera
2012-04-13, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroxjeppe
Jaha! gött. Jo tänkte bara om de kanske inte är bra med tobak om det liksom är rakt in i tanden och så, Men tack så mycket!

Tobak är inte bra för munhälsan, men det är individuellt hur du ser ut i käften efter x antal år. Enligt forskningen så är det ju bra mycket bättre att snusa än röka iaf, om du nu ska hålla på med tobak. Sen när käften är tom en dag så är det bara att sätta in lösgaddar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in