• 1
  • 2
2005-02-17, 10:56
Medlem
Vill minnas att jag under inflytande av en viss dryck var ute o lullade vid Hornstullststrand där lär det finnas (mittemot Kvartersbion ung) en ovanlig "grill" med massa olika rullar........minns rätt suddigt men kommer ihåg att den var ovanlig ,är typ massor av hemlagade varianter..SKITGOTT var d iaf
mera restauranglikt du kan sitta inomhus,,
detta var nog ngt år sedan iof så med reservation då
Citera
2005-02-17, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Vet faktiskt inte om de kör dem längre, eftersom jag är helt såld på Bombay-rullen lägger jag inte så mycket tid på att studera menyn!

Det kanske är dags för ett studiebesök?
Jag hanger pa sa fort jag kommer hem En dubbel Presto ar oslagbar.
Citera
2005-02-17, 12:26
Medlem
esses avatar
Då undrar onekligen en stackare somn jag vad bombayrullen innehåller.
Citera
2005-02-17, 12:28
Medlem
apanola IIs avatar
turken på Slussen...

Grillen vid slussen, alltså den mittemot McDonalds. utmärkta hamburgare
Citera
2005-02-23, 23:00
Medlem
Spliffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
Vill minnas att jag under inflytande av en viss dryck var ute o lullade vid Hornstullststrand där lär det finnas (mittemot Kvartersbion ung) en ovanlig "grill" med massa olika rullar........minns rätt suddigt men kommer ihåg att den var ovanlig ,är typ massor av hemlagade varianter..SKITGOTT var d iaf
mera restauranglikt du kan sitta inomhus,,
detta var nog ngt år sedan iof så med reservation då
Du menar turken? Ja dom har väl rätt så goda rullar där men Presto grillen knullar dom.
Citera
2005-02-24, 08:19
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Men hallå?
Om man är sugen på tunnbrödsrullar så vill man väl inte gå till något hak som INTE har tunnbrödsrullar??

Du ska ta dig ut på Lidingön till "PrestoGrillen" (åk till Lidingö Centrum och promenera 5 minuter). Massa olika rullar att välja på! Helt otroliga!
Bombay-rullen rekommenderas!

Prestogrillen är utan tvekan i en klass helt för sig själv. En Falu (falukorv, mos, cole slaw, stekt ägg och lite annat kladd) med stor Pucko och du mår som en prins.

Om vi säger såhär. Det finns en anledning till att folk bilar från hela stan ut dit på luncherna.
Citera
2005-02-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Prestogrillen är utan tvekan i en klass helt för sig själv. En Falu (falukorv, mos, cole slaw, stekt ägg och lite annat kladd) med stor Pucko och du mår som en prins.

Om vi säger såhär. Det finns en anledning till att folk bilar från hela stan ut dit på luncherna.

har testat Presto nu risk att det blir utflykter till detta avslägsna "gourmettempel" måååånga ggr
Tack f tipset!!!
Citera
2005-02-28, 14:36
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Är bosatt utomlads men ska snart upp till Sverige i några dar, är otroligt sugen på en bra tunnbrödrulle, vart i centrala sthlm ska jag gå?

Mina tre överlägsna favoriter är:

1)Stureplansgrillen.(Stureplan, korsningen Birger Jarlsgatan/Kungsgatan
Fantastiska hamburgare och grymma tunnbrödrullar, färska råvaror och trevlig personal.
Är klockan halv fem en lördagsmorgon finns det nog inte något som tar Stureplansgrillen.

2)Sibylla Ringvägen(Södermalm, Ringvägen mellan Vita Bergen och Skanstull)
Underbart ställe där allt smakar bra. Trevlig personal.
Ett stort plus att man kan köpa rysk kaviar till hamburgaren/tunnbrödrullen för enbart 499 kr extra...

3)Grill 77 (Kungholmen, Fridhemsplan. Korsningen St:Eriksgatan/Hantverkargatan)
Bra ställe som jag tycker har tunnbrödrullen som specialitet.
En skön familj som äger stället.

.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här