2012-11-01, 15:00
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Men i AU är det väl varmt med hög luftfuktighet? Då svettas du och skulle behöva tvätta oftare.
Med balsam och inpackningar efter tvätt så borde detta knappast vara ett problem då klimatet där är tvärtemot vårat nuvarande med kyla och torr luft.

Ska jag vara ärlig så påminner luftfuktigheten mycket om Sveriges, just här i Perth.
Ja jag svettas mycket och det är väldigt varmt, jag är kille men inpackningar? Är det inte lite att ta i kanske?
Citera
2012-11-01, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Tack för tipset Roxic, varje morgon så är håret svårt att kontrollera. Därför blir det att jag blöter håret lite lätt, torkar det fort och fixar till det.
Det är lugnt alltså?
Det borde räcka med att du bara avslutar med kallt vatten. Gnugga inte håret med en handduk när du torkar det bara (och använd inte borste eller kam medan det fortfarande är blött).
Citera
2012-11-02, 06:49
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det borde räcka med att du bara avslutar med kallt vatten. Gnugga inte håret med en handduk när du torkar det bara (och använd inte borste eller kam medan det fortfarande är blött).

Sorry för att jag frågar, men ska jag bara vänta på att håret blir torrt eller typ göra en turban?
Citera
2012-11-04, 13:46
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig så påminner luftfuktigheten mycket om Sveriges, just här i Perth.
Ja jag svettas mycket och det är väldigt varmt, jag är kille men inpackningar? Är det inte lite att ta i kanske?
Inpackning är att ta i, men att vara såå rädd för schampoo att man slutar tvätta håret är det inte?
Är du såå rädd om din hud att du kommer sluta använda tvål med? För du är väl ändå medveten om att det är samma sak?

Hellre en kille som är ren, fräsch och använder inpackning om han behöver, än en kille som luktar gammal surt svett...
Citera
2012-11-05, 09:52
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Att det skulle behövas shampoo för att få håret rent är bara en myt. Tvättar själv bara med varmt vatten och det funkar utmärkt. Tror knappast att det sliter mer på håret än att tvätta med shampoo.

Luktar gör jag inte. Min fru är sjukt känslig för lukter och hon föredrar att jag bara tvättar rent med vatten, då shampoo ger mig statiskt hår med en Einstein-look som tar tre dagar och ett kilo pomada att bli av med.
Citera
2012-11-07, 08:22
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Inpackning är att ta i, men att vara såå rädd för schampoo att man slutar tvätta håret är det inte?
Är du såå rädd om din hud att du kommer sluta använda tvål med? För du är väl ändå medveten om att det är samma sak?

Hellre en kille som är ren, fräsch och använder inpackning om han behöver, än en kille som luktar gammal surt svett...
Jag håller koll på min hygien, tro mig.
Kolla vad "JohnnyDestroy skrev".

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDestroy
Att det skulle behövas shampoo för att få håret rent är bara en myt. Tvättar själv bara med varmt vatten och det funkar utmärkt. Tror knappast att det sliter mer på håret än att tvätta med shampoo.

Luktar gör jag inte. Min fru är sjukt känslig för lukter och hon föredrar att jag bara tvättar rent med vatten, då shampoo ger mig statiskt hår med en Einstein-look som tar tre dagar och ett kilo pomada att bli av med.
Jag tror inte heller att jag luktar.... , jag hoppas inte det iallafall för jag gör likadant som dig.
Dock blir det schampo fyra eller fem gånger i månaden. Nu är jag utomlands och har inte orkat köpa någon schampo, endast för kroppen.
Citera
2012-11-07, 14:26
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Jag håller koll på min hygien, tro mig.
Kolla vad "JohnnyDestroy skrev".

Jag tror inte heller att jag luktar.... , jag hoppas inte det iallafall för jag gör likadant som dig.
Dock blir det schampo fyra eller fem gånger i månaden. Nu är jag utomlands och har inte orkat köpa någon schampo, endast för kroppen.
Om du inte tvättar dig så håller du inte koll, tro mig.
Du tror att du inte luktar? Senast igår gick en kvinna förbi och jag kände stanken från hennes otvättade hår.

JonnyDestroy och hans fru stinker antagligen så de märker inte av varandras stank.

Använder man sig inte av någon form av tvål och schampoo så är man inte ren. Fråga vilken hudterapeut eller läkare du vill.
Citera
2012-11-07, 16:47
Medlem
Tvätta med bara vatten, gnugga ordentligt i hårbotten med fingertopparna. När du är klar så sköljer du med kallt vatten och till sist äppelcidervinägerlösning (lite ÄCV i typ en liter kallvatten och häll över håret). Blir mjukt och glansigt.

Citat:
Du tror att du inte luktar? Senast igår gick en kvinna förbi och jag kände stanken från hennes otvättade hår.

JonnyDestroy och hans fru stinker antagligen så de märker inte av varandras stank.

Använder man sig inte av någon form av tvål och schampoo så är man inte ren. Fråga vilken hudterapeut eller läkare du vill.
Du kan ta en tur i en autoklav så du blir helt ren om du vill. Man blir ren utan tvål och schampo och dessutom skonar du huden och håret.
Senast redigerad av jetblack666 2012-11-07 kl. 16:50.
Citera
2012-11-09, 00:11
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Citat:

Pyttsan, vi stinker inte. Hon duschar två gånger om dagen och är som sagt väldigt luktkänslig. Fråga läkare och hudterapefter kan man absolut göra, och få svaret att det moderna samhällets överanvändande av tvål och flera duschar om dagen är lika vansinnigt som medeltidens patenterade metod: en kanna vatten över huvudet på juldagen och rulla i koskit resten av året.

Tvål ska användas för att dräpa de bakteriehärdar som kan orsaka sjukdomar, inte för att utplåna all form av naturlig kroppslukt. Man tvättar händer och kuk med tvål när man kissat, händer och röv när man bajsat och hela kroppen varannan eller var tredje dag. Håret tvättar man med shampoo eller tvål endast om det blivit ovanligt skitigt, annars duger det gott med varmt vatten. Följer man dessa steg så luktar man inte ett dugg äckligt, det är fakta.

Det du och så många andra gått på, är lögnen om att dålig hygien och naturlig kroppslukt är samma sak. Stinker man så är man skitig och behöver tvätta sig. Men bara för att man inte luktar tvål så är man inte per definition illaluktande. Det har t.o.m. hänt mig att folk (utan att vara sarkastiska) frågat vilken after shave jag använder, trots att jag inte använder någon, och jag vet att det kryllar av idioter som duschar tre gånger om dagen och tror att de är så in i helvetes rena, men samtidigt så ser de ut som fågelholkar om man frågar om de tvättar könet ordentligt efter varje kissning eller röven efter varje lass avföring.

"Grattis" tänker man då.
"Då vet vi alltså att förutom under tre korta perioder per dag så är du Miss/Mister pissy-poop-pants dygnet jävla runt. GET OFF MY FUCKING COUCH YOU FILTHY BASTARD!"
Senast redigerad av JohnnyDestroy 2012-11-09 kl. 00:19.
Citera
2013-03-07, 15:15
Medlem
1.1s avatar
Jag var hos en frisör i dag och hon frågade hur ofta jag använde schampo, varje dag sa jag. Det måste du sluta med sa hon, och tyckte att mitt hår var jätte tunt. En gång i veckan ska man använda schampo sa hon.
Citera
2013-03-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag var hos en frisör i dag och hon frågade hur ofta jag använde schampo, varje dag sa jag. Det måste du sluta med sa hon, och tyckte att mitt hår var jätte tunt. En gång i veckan ska man använda schampo sa hon.
Precis, ännu bättre om man slutar helt med det.
Citera
2013-03-14, 02:46
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Precis, ännu bättre om man slutar helt med det.

Mitt hår har börjat bli snyggare faktiskt. Även pannan ser bättre ut. Har det att göra med att huden mår bättre av utan kemikalier på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in