Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Om du inte tvättar dig så håller du inte koll, tro mig.
Du tror att du inte luktar? Senast igår gick en kvinna förbi och jag kände stanken från hennes otvättade hår.
JonnyDestroy och hans fru stinker antagligen så de märker inte av varandras stank.
Använder man sig inte av någon form av tvål och schampoo så är man inte ren. Fråga vilken hudterapeut eller läkare du vill.
Pyttsan, vi stinker inte. Hon duschar två gånger om dagen och är som sagt väldigt luktkänslig. Fråga läkare och hudterapefter kan man absolut göra, och få svaret att det moderna samhällets överanvändande av tvål och flera duschar om dagen är lika vansinnigt som medeltidens patenterade metod: en kanna vatten över huvudet på juldagen och rulla i koskit resten av året.
Tvål ska användas för att dräpa de bakteriehärdar som kan orsaka sjukdomar, inte för att utplåna all form av naturlig kroppslukt. Man tvättar händer och kuk med tvål när man kissat, händer och röv när man bajsat och hela kroppen varannan eller var tredje dag. Håret tvättar man med shampoo eller tvål endast om det blivit ovanligt skitigt, annars duger det gott med varmt vatten. Följer man dessa steg så luktar man inte ett dugg äckligt, det är fakta.
Det du och så många andra gått på, är lögnen om att dålig hygien och naturlig kroppslukt är samma sak. Stinker man så är man skitig och behöver tvätta sig. Men bara för att man inte luktar tvål så är man inte per definition illaluktande. Det har t.o.m. hänt mig att folk (utan att vara sarkastiska) frågat vilken after shave jag använder, trots att jag inte använder någon, och jag vet att det kryllar av idioter som duschar tre gånger om dagen och tror att de är så in i helvetes rena, men samtidigt så ser de ut som fågelholkar om man frågar om de tvättar könet ordentligt efter varje kissning eller röven efter varje lass avföring.
"Grattis" tänker man då.
"Då vet vi alltså att förutom under tre korta perioder per dag så är du Miss/Mister pissy-poop-pants dygnet jävla runt. GET OFF MY FUCKING COUCH YOU FILTHY BASTARD!"