2015-10-25, 16:10
Medlem
TennisBuskens avatar
Ja har hänt mig med
Citera
2015-10-25, 16:14
Medlem
vtcs avatar
Det står i meddelandet varför du har blockerats och de har till och med försett dig med information om hur du kan överklaga. Trots detta startar du en gnälltråd på Flashback och undrar varför du är blockad?
Citera
2015-10-25, 16:16
Medlem
viniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Det står i meddelandet varför du har blockerats och de har till och med försett dig med information om hur du kan överklaga. Trots detta startar du en gnälltråd på Flashback och undrar varför du är blockad?
Har överklagat men fick inget svar. Tänkte kolla om samma sak hänt någon FBare.
Citera
2015-10-25, 16:17
Medlem
viniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunb
Du har väl gillat helt sjukt mycket, och det är nåt skydd mot botar eller så.
Ja jag har gillat många bilder, men gjort det förhand.. Inte gillat "random" bilder heller, utan det är speciella typer av bilder, en bot skulle alltså inte klara av det..

Missbrukar man funktionen om man gillar många (utvalda ej random) bilder förhand, någon som har koll på instagrams regelverk (hittade inget när jag läste på deras sida).

Någon som vart med om samma?
Citera
2015-10-25, 17:15
Medlem
Fina Gubbens avatar
Sammnanfogat ett 20-tal småtrådar om instagram med den stora tråden om instagram.

/Mod
Citera
2015-10-25, 17:33
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinium
Är det emot instagrams regelverk att "gilla" inlägg?

Fick nämligen det här meddelandet för att jag "gillade" bilder.

Du får sluta använda program som genererar likes på vissa hashtags helt enkelt. Jag gillar väldigt mycket för hand, har aldrig fått liknande.
Citera
2015-10-25, 18:37
Medlem
viniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Du får sluta använda program som genererar likes på vissa hashtags helt enkelt. Jag gillar väldigt mycket för hand, har aldrig fått liknande.
Har inte använt något program, endast gillat för hand. Dock i stor skala.
Citera
2015-10-25, 19:30
Medlem
Citat:
Har inte använt något program, endast gillat för hand. Dock i stor skala.
Är det jätteviktigt för dig att klicka på gilla på varenda bild du tycker om då?
Citera
2015-10-25, 19:51
Medlem
viniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Är det jätteviktigt för dig att klicka på gilla på varenda bild du tycker om då?
Det är ett perfekt sätt att få gillningar och följare på.

Trodde man fick gilla hur många man ville, står ju inget i deras regelverk att man inte för det. (Använder somsagt inte bot).

Någon som vet hur länge blockeringen varar? Och kommer de vara mer hårda framöver (eller tvärtom om de inser att jag inte använder bot)?
Citera
2015-10-25, 20:17
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Finns det någon regel som säger att man inte får gilla andras inlägg? Blev nämligen blockerad för det, även om det stod tillfälligt.. Någon som vart med om liknande?

Citat:
Är det emot instagrams regelverk att "gilla" inlägg?

Fick nämligen det här meddelandet för att jag "gillade" bilder.

Du kan idag lika 160 bilder/timmen, under 2014 var det 350 bilder/h. Blocken fungerar något i stil med: Om du blockas för att ha likat 160 bilder inom 60 min, tar de bort blocken efter några timmar. Men åker du på samma dag och börjar lika 160 bilder igen senare under dagen varar blocken längre, nästan en hel dag. Får du en tredje blockering inom loppet av två eller tre dagar åker man på en ban på flera dagar
Citera
2015-10-26, 18:44
Medlem
Kan man se vem en specifik användare följde senast? Förr kunde man det vet jag iallafall. Men nu om man kollar på deras följare verkar det inte vara i ordning längre
Citera
2015-10-27, 09:47
Medlem
RonnyKålmans avatar
Nån mer som märkt nåt fel med hashtagen? Vissa sv bilderna man lagt upp har bara # kvar men orden är borta??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in