2015-10-25, 06:10
Moderator
Parongatans avatar
Tidigare kunde jag använda en app som hette Insta Save, som gjorde att jag kunde sno roliga videoklipp från andras profiler genom att klistra in klippets URL i appen, och på så sätt tanka ner klippet till min telefon - och sedan lägga upp den i mitt flöde.

Men, säg den glädje som varar. För två veckor sedan stod det att appen skulle uppdateras, byta namn till Repostly, och tack vare nya regler, fick inga appar ha funktionen att man kunde lägga upp andras klipp.

Så min app blev helt värdelös och jag har inte kunnat lägga upp några videoklipp sedan dess. Men ändå ser jag dagligen hur många andra kan lägga upp andras klipp, precis som tidigare. Hur gör jag för att återfå möjligheten att kunna sno andras videoklipp? Tacksam för svar!
Citera
2015-10-25, 09:59
Medlem
Vilka kan se min instagram?

Jag hade tänkt göra ett konto på instagram bara för att spara mina privata bilder. Tänkte ha ett privat konto som ingen kommer få följa. Är det då stor risk att bilderna sprids? Detta är bilder som jag verkligen inte vill ska spridas utan bara jag får se dom. Tacksam för svar
Citera
2015-10-25, 10:02
Medlem
penols avatar
Spara bilderna på din egen dator/telefon om du verkligen inte vill att någon annan ska se dom.

Allt som finns någon annanstans riskerar att spridas, även om du gör ditt Instagramkonto privat. En kulen dag kanske det blir fel i Instagrams databas eller att den hackas och då är dina bilder garanterat ute. Atjo och prosit.
Citera
2015-10-25, 10:05
Medlem
Mr.Mittenss avatar
Lägg dom i en dold fil på datorn och fixa så att du kan låsa filen och måste ange lösen för att öppna den eller ha dom på ett usb som du gömmer är nog det bästa.
Citera
2015-10-25, 10:19
Medlem
Timmervargens avatar
Instagram måste vara typ den sämsta plattformen för detta?
Citera
2015-10-25, 10:58
Medlem
upphovsmans avatar
Varför inte bara spara dom på ett usbminne?
Citera
2015-10-25, 11:08
Medlem
Instagram, Facebook, Twitter o allt vad det heter har amerikanska myndigheter tillgång till.
Skriver du något skit där, bränner en amerikansk flagga på bild eller dyl så kan du få problem med inresetillstånd sedan.

Skickar du bilder eller länkar via Hotmail eller Gmail så scannas bilderna av företagen själva.

Vill du ha dina bilder privata så ska du inte ens ha dem i din Android-telefon utan bara på din dator.
Använd krypterad e-post när du skickar det eller ha en egen www-server med inlogg o krypto på.
Citera
2015-10-25, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligskiteller
Jag hade tänkt göra ett konto på instagram bara för att spara mina privata bilder. Tänkte ha ett privat konto som ingen kommer få följa. Är det då stor risk att bilderna sprids? Detta är bilder som jag verkligen inte vill ska spridas utan bara jag får se dom. Tacksam för svar

Har du kontot på privat och låter ingen följa dig så har du inget att oroa dig för, men jag tycker ändå att du inte ska ladda upp bilder som du ABSOLUT vill ingen ska få se, varför? Jo för allt kan hända, tar nån din mobil så är din Instagram konto förmodligen inloggad och då kan denna personen se det, eller på något annat vis.
Citera
2015-10-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Har du kontot på privat och låter ingen följa dig så har du inget att oroa dig för, men jag tycker ändå att du inte ska ladda upp bilder som du ABSOLUT vill ingen ska få se, varför? Jo för allt kan hända, tar nån din mobil så är din Instagram konto förmodligen inloggad och då kan denna personen se det, eller på något annat vis.
Och för att tillägga, instagram spar ner dina bilder i sämre upplösning
Citera
2015-10-25, 15:30
Medlem
viniums avatar
Finns det någon regel som säger att man inte får gilla andras inlägg? Blev nämligen blockerad för det, även om det stod tillfälligt.. Någon som vart med om liknande?
Citera
2015-10-25, 16:00
Medlem
viniums avatar
Instagram: spärrad för gillningar

Är det emot instagrams regelverk att "gilla" inlägg?

Fick nämligen det här meddelandet för att jag "gillade" bilder.
Citera
2015-10-25, 16:06
Medlem
Wunbs avatar
Du har väl gillat helt sjukt mycket, och det är nåt skydd mot botar eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in