2021-07-02, 23:47
Medlem
Hur kommer det sig att vissa personer får jättemånga kommentarer på sina bilder på Instagram? Då menar jag inte influensers eller kändisar utan ”vanliga” personer. Handlar det bara om status eller att man kommenterar varandras bilder som ett spel?
Citera
2021-07-04, 10:11
Medlem
KallePiggs avatar
Har nu ett jätteproblem.

Klipp som jag laddar upp på min Insta fryser och vägrar spelas. Jag hör dock videons ljud.

Scrollar jag upp eller ner förbi videon spelas den dock.

Har ominstallerat Insta appen men utan resultat.

Hjälp!
Citera
2021-07-10, 00:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Är du 18 år eller äldre?
Du måste vara 18 år eller äldre för att se den här profilen

Detta får jag konstigt nog upp ibland. Men hur i alla dagar ändrar jag detta?
Citera
2021-07-17, 02:18
Medlem
Någon mer än jag som inte kunnat uppdatera sitt flöde på ett tag?
Citera
2021-08-02, 23:09
Medlem
Får följande meddelande när jag öppnar appen:

"Försök igen senare
Vi begränsar hur ofta du kan göra vissa saker på Instagram för att skydda vår community. Berätta för oss om du tycker att vi har gjort ett misstag."

Vad är detta? Har jag blivit anmäld för något?
Citera
2021-08-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing

"Försök igen senare
Vi begränsar hur ofta du kan göra vissa saker på Instagram för att skydda vår community. Berätta för oss om du tycker att vi har gjort ett misstag."

Fick upp detta meddelande också nu ikväll. Jag kan göra i stort sett allt men inte se stories av dom jag följer.

Mycket märkligt och en smula irriterande då stories av de jag följer har varit den funktion jag använt mest. Har inte misskött mig på något vis.
Citera
2021-08-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing

"Försök igen senare

Troligtvis inte.
Här kan du se att många rapporterar in att det är problem med Instagram just nu.

https://downdetector.se/problem-storningar/instagram/
Citera
2021-08-17, 19:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Hur får man in musik i en bild och video?
Har iPhone.
Citera
2021-08-27, 21:06
Medlem
Vad är de bästa tillägget för Chrome till att ladda ner alla användar bilder? Innan fanns de ett tillägg som nu har blivit nedlagt, fungerade perfekt. De finns några andra men dom ser till så man blir inaktiverad på ig efter en användares nedladdning.https://chrome.google.com/webstore/detail/ig-downloader/cpgaheeihidjmolbakklolchdplenjai detta blir man inaktiverad med.
Senast redigerad av SexReality 2021-08-27 kl. 21:21.
Citera
2021-08-31, 15:43
Medlem
shevitas avatar
Hjälp

Mitt konto har blivit inaktiverat. Ingen aning varför.

Står att jag kan begära granskning inom 24h. Testade, men då ska man kunna som nästa steg, efter att ha fyllt i sina uppgifter och anledning, gå till Instagram för att bekräfta sin identitet.

Gick tillbaks (och förlorade all ovan info, lol fail) men det kom aldrig upp nåt att bekräfta.

Då försökte jag begära nytt lösenord (då jag vart utloggad) men då kunde det inte hitta mitt konto alls! Varken mobilnr, email eller användarnamn!

Vad i helvete!??

Sen letade jag ett email till Instagram för att kontakta dem och få support men det fanns inget (blir bara mer och mer frustrerad). Det enda som finns är några generella skitguider och faq som hjälp.

Hur fan löser man detta?

Tack på förhand
Citera
2021-09-08, 20:18
Medlem
aina08s avatar
Hackad på Instagram!?

Jag har ett konto på Instagram sen flera år som jag med jämna mellanrum lägger upp bilder i.
Det har blivit runt 1000 bilder och ungefär lika många följare.
Nu har jag hittat någon mupp som snor mina bilder och lägger upp i egna konton.
16 konton har jag hittills hittat som hänger ihop. De är för samma målgrupp, ser likadana ut i upplägg med presentation osv och till varje bild har muppen länkat till någon av sina andra konton.
4 av dessa konton är fyllda med enbart mina bilder.
Det är ungefär samma typ av bilder jag tagit men även där min familj och vänner finns med men också helt meningslösa bilder på typ en restaurangskylt, vattendroppar på ett biltak osv. men de verkar lika intressant ändå.
Bilderna är kopierade på något sätt men även mina bildtexter (dock utan mina taggar) men inte som vanlig skärmdump då "knapparna" för gilla, kommentera och meddelande kommer som vanligt mellan bild och text.
Jag skriver på engelska men i början var de även på svenska. Mitt språk verkar dock inte ha någon betydelse.
Dom flesta kontona är startade runt samma datum i augusti i år (första bilden upplagd) och de kommer upp nya bilder varje kväll.

Jag förstår att man kan få någon bild stulen då Instagram är stort, men nu är det kopiering av konton rakt av i stort sätt.
Ingen av kontona med mina bilder har många följare ännu, 8-10st men bland de andra kontona har ett par med 1000-2000.

Jag är ingen proffsfotograf utan allt är fotat med mobilen och de mesta är från mitt vardagliga liv.
Vad får personen ut av detta!??
Hur går de till väga, app, program, hackat mitt konto...?
Hur kan jag få idioten att ta bort mina bilder? Instagram verkar inte bry sig det minsta när man anmäler, de tar 30-60 min så får man ett random svar att de inte bryter mot deras regler.
Jag har skrivit meddelanden till personen utan att få svar (förväntade mig inget heller men testar allt) och kommenterar alla bilder som är mina med att han ska sluta sno mina bilder, typ.
Jag har gjort kontot privat, ändrat lösenord och satt ut en varning till mina följare.
Vad mer kan jag göra?
Vad hade ni gjort?

Hade det tex funnits en mailadress hade jag skickat en varning och sen öst på med massa virus eller nåt (hur de nu går till haha) och hade det funnit en adress hade personen fått radera allt medans jag (milt sagt) höll han i nacken (förmodligen en lång resa dit bara då det med stor sannolikhet är någon annanstans i världen).
Det är så värdelöst då hela mitt konto känns förstört... så vad gör man nu?
Citera
2021-09-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Det är så värdelöst då hela mitt konto känns förstört... så vad gör man nu?

Web scraping, bilder och text osv kopieras automatiskt. Du får nog höra av dig till IG om problemet, inget du kan lösa själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in