2022-07-21, 14:24
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jag tittade på några videor med ett par indiska kortvuxna syskon som dansar till Bollywoodmusik. Sköna mänskor.

Men efter det bestod flödet till allra minst 75% av vad man lite elakt skulle kunna kalla ”freaks”. Allt från små bebisar med Marty Feldman-ögon och slangar kopplade till sig, till hundar utan bakkropp, supertjockisar som ramlar ner från stolar, en jävligt aggressiv turk med knappnålshuvud men en jätteschnas till näsa och ett par där kvinnan är två meter lång men hennes snubbe knappt når upp till naveln på henne.

En kavalkad i fysiska defekter!

Undrar lite om Instagram inte borde se över sina algoritmer ibland.

(Ska tilläggas att jag nu mest får ”posta fysik”-snubbar som spänner vaderna. Plus alla dessa ”göra bort sig på fyllan”-lustigheter. Knäppt va.)
Citera
2022-07-22, 19:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Vafan, appen har ju blivit svart. Hopplöst att navigera och kolla flödet med den där bakgrunden. Hur fan får man tillbaka den vita bakgrunden? Nu börjar det bli riktigt kass. Vad fan håller de på med?

Känns som Instagram har påbörjat sin resa mot slutet. Varenda uppdatering de senaste åren har det kännas som om plattformen sakta men säkert blir sämre.
Citera
2022-07-22, 22:15
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Vafan, appen har ju blivit svart. Hopplöst att navigera och kolla flödet med den där bakgrunden. Hur fan får man tillbaka den vita bakgrunden? Nu börjar det bli riktigt kass. Vad fan håller de på med?

Känns som Instagram har påbörjat sin resa mot slutet. Varenda uppdatering de senaste åren har det kännas som om plattformen sakta men säkert blir sämre.
Personligen har jag mörkt tema på allt, så mycket bättre för ögonen.

Har du ens kikat under inställningar? Mörkt läge - av.
Citera
2022-07-22, 22:40
Medlem
Citat:
Nu är ju det du som är korkad som inte kollar inställningarna som antagligen tagit efter din enhets inställningar när det gäller mörka temat.

Sen måste du förstå att Instagram blir bättre och bättre varje dag. Intäkterna ökar för Meta, och det är det enda som spelar roll. Om 1% av alla användare drar kommer det inte ens märkas så mycket pengar som de drar in på all judisk reklam.
Citera
2022-07-22, 23:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Det har tagits upp här förut. Men jag minns inte om någon svarade. Men varför försvann funktionen där man kunde se vilka inlägg man hade gillat?
Citera
2022-07-23, 00:12
Medlem
FJLGs avatar
Bara jag som önskar att det inte gick att ha privata konton? Mvh den nyfikna
Citera
2022-07-23, 11:04
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Nu är ju det du som är korkad som inte kollar inställningarna som antagligen tagit efter din enhets inställningar när det gäller mörka temat.

Nej. Min enhet är inställd på ljust läge dygnet runt.

Har rotat runt like på recensionerna på appstore och IGs Twitter och det är fler än jag som klagar på att de plötsligt fått mörkt tema med senaste uppdateringen som de inte kan stänga av.

Citat:
Sen måste du förstå att Instagram blir bättre och bättre varje dag. Intäkterna ökar för Meta, och det är det enda som spelar roll. Om 1% av alla användare drar kommer det inte ens märkas så mycket pengar som de drar in på all judisk reklam.

Anar jag ett stråk av ironi?
Citera
2022-07-23, 11:42
Medlem
Citat:
Nej. Min enhet är inställd på ljust läge dygnet runt.

Har rotat runt like på recensionerna på appstore och IGs Twitter och det är fler än jag som klagar på att de plötsligt fått mörkt tema med senaste uppdateringen som de inte kan stänga av.
Jaha ja, då ber jag om ursäkt. Testa en moddad apk för Instagram och se om den funkar bättre?
Här är två olika:

Instaflow (Den jag använder): https://apkadmin.com/edq5189invb4/InstaFlow_v8.0_Clone.apk.html
Instander: https://build.vanutp.dev/instander/clone/instander-16.0-c.apk

Citat:
Anar jag ett stråk av ironi?
Absolut, jag har gjort mitt bästa för att försöka distansera mig från allt Google och Facebook. Problemet är ju att deras tjänster är så populära att de i praktiken aldrig kan gå under. Jag lyckades få mina vänner att göra hoppet från Messenger till WhatsApp och även det känner jag är en vinst. WhatsApp är ju en förlust för Facebook varje år, medan Messenger har reklam de går i vinst på.

Instagram har ju inget uppenbart alternativ, men med Instaflow ovan så slipper du reklamen liktväl.
Citera
2022-07-23, 12:23
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Jaha ja, då ber jag om ursäkt.

Det är lugnt, men tack ändå

Citat:
Testa en moddad apk för Instagram och se om den funkar bättre?
Här är två olika:

Instaflow (Den jag använder): https://apkadmin.com/edq5189invb4/InstaFlow_v8.0_Clone.apk.html
Instander: https://build.vanutp.dev/instander/clone/instander-16.0-c.apk

Tack för tipset, det där får jag kolla på.

Citat:
Absolut, jag har gjort mitt bästa för att försöka distansera mig från allt Google och Facebook. Problemet är ju att deras tjänster är så populära att de i praktiken aldrig kan gå under. Jag lyckades få mina vänner att göra hoppet från Messenger till WhatsApp och även det känner jag är en vinst. WhatsApp är ju en förlust för Facebook varje år, medan Messenger har reklam de går i vinst på.

Instagram har ju inget uppenbart alternativ, men med Instaflow ovan så slipper du reklamen liktväl.

Jag är rätt sparsam med sociala medier. Har t ex inte Facebook. Men jag gillade Instagram eftersom jag är fotointresserad och plattformen var relativt fri från tjafs och spam. Men tycker det ganska snabbt går åt fel håll nu tyvärr.
Citera
2022-07-23, 17:53
Medlem
men herregud hur tar man bort sitt konto? jag skapade bara ett för att spionera på en tjej jag jobbar med, men efter att ha sett en bild på henne och en spjutkastande djungelneger till pojkvän fick jag en dålig smak i munnen och vill helst bli av med kontot helt.

verkar vara samma rävsax som fittbook: går att "inaktivera" kontot, men inte radera? vad fan? har googlat, men hittar bara info på engelska typ "click ther three dots, go to settings, go to.." etc. men jag har fan varken tre prickar att trycka på eller något jävla "settings"-alternativ.

för fan, help
Citera
2022-07-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
men herregud hur tar man bort sitt konto? jag skapade bara ett för att spionera på en tjej jag jobbar med, men efter att ha sett en bild på henne och en spjutkastande djungelneger till pojkvän fick jag en dålig smak i munnen och vill helst bli av med kontot helt.

verkar vara samma rävsax som fittbook: går att "inaktivera" kontot, men inte radera? vad fan? har googlat, men hittar bara info på engelska typ "click ther three dots, go to settings, go to.." etc. men jag har fan varken tre prickar att trycka på eller något jävla "settings"-alternativ.

för fan, help

Jag tror inte det går att helt ta bort sitt konto, men om du inaktiverar det kan ingen annan se vad du skrivit där, så inaktivering fungerar på samma sätt som att helt ta bort sitt konto.
Citera
2022-07-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Jag tror inte det går att helt ta bort sitt konto, men om du inaktiverar det kan ingen annan se vad du skrivit där, så inaktivering fungerar på samma sätt som att helt ta bort sitt konto.

enligt google ska det gå, men jag har ju instagram på svenska, och alternativen som google säger (typ välj "settings" sen "delete account" etc. etc.) funkar inte. finns fan inte ens en motsvarighet för inställningar.

tro fan att folk är less på facebook och nu instagram när det mest är en massa e-horor, influensa-tjejer och kändisar som postar skit. till och med svårt att hitta bra bilder inom nischade områden som instagram förr var bra till. blir väl så när juden Zuckerberg sätter sina krokiga klor i hela pajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in