2012-04-12, 15:21
Medlem
Jag skickade in datorn pga hårddiskproblem. Jag fick tillbaka den och allt funkade, jag installerade drivrutiner, virus skydd och google chrome, jag laddade också ner League of Legends. Jag började installera och det skulle ta ca 2 timmar så jag stängde av skärmen och gick därifrån.

Ett stund senare gick jag för att kolla om det hade installerats klart, när jag sätter på skärmen får den ingen kontakt med datorn, den står bara och blinkar som om datorn inte vore på. Jag startar om datorn och när Moderkorts namnet kommer upp då är det 2 bredare sträck med flimmer och när jag kommer in i windows blir allt svart.

Dagen efter provar jag igen och då kommer jag in i windows utan flimmer på vägen, jag börjar installera League of Legends igen, efter ca 5 min blir det flimmer över hela skärmen och jag måste starta om datorn och då är det samma sak igen. 2 breda sträck och svart när windows ska visa sig.

2 eller 3 dagar senare gör jag ett nytt försök (idag), allt funkar, jag kommer in i windows. Den här gången använder jag bara internet och inga problem visar sig. Jag laddar ner Steam, installerar Counter strike 1.6 och är inne och spelar i 5 minuter innan skärmen blir svart och jag tvingas starta om datorn, inget flimmer och jag kommer in i windows den här gången. Jag börjar installera League of Legends samtigt som jag håller koll på bland annat temperaturen på grafik kortet och där är jag nu.

Datorn är köpt från Inet och dom byggde ihop den.
Set up:
ASRock 970 Extreme4
1TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s
AMD FX-4100 X4 3.6GHz
Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
Gigabyte Radeon HD6950 1024MB Windforce OC
OCZ ModXStream PRO 600W
Oäkta windows 7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto